Help. Ik heb een Samsung HD 850 dvd speler. Deze speler heeft een HDMI aansluiting. Ik heb nog geen LCD TV. Die koop ik zeer binnenkort. Daarop wil ik dan de HD 850 met HDMI aansluiten. Zou prachtig beeld moeten geven. Nu lees ik in de HET dat deze Samsung helemaal niet zo goed is. Hij heeft een Zoran Vaddis 778 chip die slecht zou deinterlacen (kartelranden langs objecten). Iemand ervaring met deze Samsung en via HDMI dvd kijken? Op een Engelse review site (www.homecinemachoice.com) had hij trouwens wel een hoge score! Wie heeft nu gelijk?
Hij staat hier via HDMI aangesloten op een 26" Samsung LCD-TV. Ik vind hem prima bevallen, beeld is mooi strak. Zeker voor zijn prijs een prima speler.
Hier staan aardig wat gebruikers ervaringen met deze speler: http://www.kieskeurig.nl/...83D7BC1257005004C6C9A.htm
Hier staan aardig wat gebruikers ervaringen met deze speler: http://www.kieskeurig.nl/...83D7BC1257005004C6C9A.htm
[ Voor 59% gewijzigd door waslijn op 21-05-2006 14:26 ]
Ik weet niet of het mogelijk is bij deze speler maar het vaak verstandig bij deze goedkope upscaling HDMI DVD spelers om niet de speler maar je scherm te laten de-inerlacen en scalen.
Zet je speler geen de-interlace en upscale opties aan maar laat 'm gewoon het onbewerkte signaal naar je scherm sturen en laat je scherm het werkt doen. De scaler chip in je scherm is zo goed als zeker van veel betere kwaliteit.
Zet je speler geen de-interlace en upscale opties aan maar laat 'm gewoon het onbewerkte signaal naar je scherm sturen en laat je scherm het werkt doen. De scaler chip in je scherm is zo goed als zeker van veel betere kwaliteit.
Welke optie is dat: hij geeft 4 resoluties aan. De eerste gewoon? 576p/720p/768p/1080i.Benn0 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:33:
Ik weet niet of het mogelijk is bij deze speler maar het vaak verstandig bij deze goedkope upscaling HDMI DVD spelers om niet de speler maar je scherm te laten de-inerlacen en scalen.
576p is PAL, dus zonder scaling maar wel progressive. Je speler gaat dan wel het signaal de-interlacen maar het scalen naar de native resolutie van je scherm zal het scherm zelf doen.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:27:
[...]
Welke optie is dat: hij geeft 4 resoluties aan. De eerste gewoon? 576p/720p/768p/1080i.
Het beste is waarschijnlijk om alles aan het scherm over te laten maar die optie heb je niet (dan zou je ook een 576i optie moeten hebben).
Die 768p optie zou ook best wel eens een goede optie kunnen zijn aangezien dat de native resolutie van je scherm is. In dat geval doet je speler al het werk en doet je scherm niets meer met het signaal.
In jou geval is 576p waarschijnlijk de beste optie maar ik zou het zeker niet nalaten om alle opties eens goed te bekijken met diverse DVD's.