In deze thread heb ik het probleem uitgebreid uitgelegd.
Kort samengevat:
Het systeem
Het gaat om een shuttle sn85g4 v2 (Cpuz specs pagina)
Het probleem
Inmiddels heb ik veel informatie gevonden over problemen die mensen hebben met de onboard netwerkkaart van nforce borden en ben ik er meer van overtuigd dat het een moederbord (driver) probleem is en niet zoals ik eerder dacht een probleem dat in Netwerken thuis hoort.
Ik las overal over het feit dat je de firewall software niet moet installeren. Ik snapte niet waar dat precies op sloeg want het was me nooit gevraagd of ik hem wilde installeren. Uiteindelijk denk ik dat dat het probleem is. Ik vermoed dat de firewall aan staat en ik kan niet bij de settings om hem uit te zetten.
Als ik in de device manager kijk en de "Configuration" tab open zie ik het volgende:

Als ik vervolgens een van de items klik (maakt niet uit welke) krijg ik dit:

Als ik "yes" klik krijg ik de volgende foutmelding:

Na wat zoeken heb ik de setup file gevonden in de c:\nvidia folder en heb hem handmatig geprobeerd te starten. Het nvidia installatie programma start netjes, maar als hij klaar is om daadwerkelijk te installeren krijg ik dit:

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Overigens heb ik de nieuwste nforce 3 drivers van de nvidia site in gebruik. Ik heb ook de drivers van shuttle en wat onofficiele drivers van guru3d getest. Met geen van allen lukte het me om een goede verbinding te maken met de router.
Help
Kort samengevat:
Het systeem
Het gaat om een shuttle sn85g4 v2 (Cpuz specs pagina)
Het probleem
Mijn (huidige) theorieNa een schone windows 2000 install met de nieuwste nforce drivers van de nvidia site kreeg ik geen ip adres van mijn sitecom WL-114 router. Ik heb vervolgens de drivers van de shuttle site geprobeerd maar die gaven me hetzelfde resultaat.
Voor de zekerheid heb ik daarna windows xp geinstalleerd. Ook dit gaf me hetzelfde resultaat.
Ik heb verschillende kabels getest (die goed werken op andere pc's), ik heb een cross cable gehangen tussen de shuttle en mijn laptop (p3 vaio met win 2k) en de verbinding ging om de paar seconden aan en uit. Ook heb ik de shuttle direct aan m'n kabelmodem gehangen (upc, mac adres gecloned) maar ook dat wilde niet baten.
Elke keer kreeg ik of 0.0.0.0 of (zoals op dit moment) 169.254.91.136.
Inmiddels heb ik veel informatie gevonden over problemen die mensen hebben met de onboard netwerkkaart van nforce borden en ben ik er meer van overtuigd dat het een moederbord (driver) probleem is en niet zoals ik eerder dacht een probleem dat in Netwerken thuis hoort.
Ik las overal over het feit dat je de firewall software niet moet installeren. Ik snapte niet waar dat precies op sloeg want het was me nooit gevraagd of ik hem wilde installeren. Uiteindelijk denk ik dat dat het probleem is. Ik vermoed dat de firewall aan staat en ik kan niet bij de settings om hem uit te zetten.
Als ik in de device manager kijk en de "Configuration" tab open zie ik het volgende:

Als ik vervolgens een van de items klik (maakt niet uit welke) krijg ik dit:

Als ik "yes" klik krijg ik de volgende foutmelding:

Na wat zoeken heb ik de setup file gevonden in de c:\nvidia folder en heb hem handmatig geprobeerd te starten. Het nvidia installatie programma start netjes, maar als hij klaar is om daadwerkelijk te installeren krijg ik dit:

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Overigens heb ik de nieuwste nforce 3 drivers van de nvidia site in gebruik. Ik heb ook de drivers van shuttle en wat onofficiele drivers van guru3d getest. Met geen van allen lukte het me om een goede verbinding te maken met de router.
Help