[video streamen] alleen fileserver

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-04 16:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Edit: drukte te snel op VERSTUUR... :(

Ik kan op GoT niet precies vinden wat ik zoek. Ik wil vanaf een server (WinXP Pro) een divx, xvid of dvd "streamen" naar een laptop die aan de tv hangt. Echter, ik wil niet dat hij echt gaat decoden op de server, ik wil alleen de server gebruiken als "fileserver". Dus dat ik op de laptop naar een film op de hd van de server browse en die afspeel. De hardware van de laptop moet dus gebruikt worden. Maar ik wil niet eerst de hele film kopieren.

Waar kan dat mee? En hoe heet zoiets? Ik denk niet echt "streamen" toch? (want daar versta ik onder dat je 'm vanaf de client in principe niet kan pauzeren, of heb ik 't mis?)

[ Voor 86% gewijzigd door spaceboy op 21-05-2006 13:04 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:31

Suaver

jokecoat

Je kunt toch gewoon als ie binnen je netwerk hangt via "Mijn netwerklocaties" die pc opzoeken en dubbelklikken op de film?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gewoon met WinDVD of Winamp ?

Of kijk eens naar een Dreambox, leuk speelgoed :P
[google=dreambox]
http://linuxdevices.com/articles/AT7482684956.html

[ Voor 78% gewijzigd door aReaRe op 21-05-2006 13:09 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Edit: dat wat Suaver zegt dus ^^

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 13:09 ]

• spaceboy
  • Laatst online: 10-04 16:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Suaver schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:07:
Je kunt toch gewoon als ie binnen je netwerk hangt via "Mijn netwerklocaties" die pc opzoeken en dubbelklikken op de film?
Jemig. Wat simpel. Ik had m'n filesharing nog niet aangezet, maar dit is natuurlijk precies wat ik bedoel. Sorry voor mijn simplicity. Thanks & slotje... :X

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Xandrios
  • Laatst online: 07-04 19:56
Er zijn allerlei manieren om te streamen, via google zijn talloze tools te vinden. Bijvoorbeeld Windows Media Encoder, VideoLan (VLC), Quicktime ed.

Maar zoals al gezegd, via de standaard windows filesharing kun je ook al precies doen wat jij wilt.

Zie verder google en/of GoT search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.