webmin onder apache en sshd

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik heb hier op mijn Ubuntu thuisserver webmin onder apache (2.2) draaien. Ook heb ik webmin-sshd geinstalleerd zodat ik sshd via webmin kan beheren. Webmin zelf draait prima, sshd doet het ook prima (kan inloggen met sshd vanaf mijn workstation, sshd wordt gestart tijdens het booten, enz.), maar als ik in webmin naar het tabblad 'servers' ga en vervolgens de SSH server kies dan geeft webmin de volgende melding:

"The SSH server config file was not found on your system. Maybe SSHD is not installed, or your module configuration is incorrect."

Aangezien de sshd prima werkt dacht ik: het zal wel aan de 'module configuration' liggen. Maar als ik die bekijk, dan verwijzen alle paths naar de goede plek. Enkele van die paths wijzen ook naar de 'ssh_config' en 'sshd_config' bestanden. En die bestanden bestaan ook en staan op de plek waar de path naartoe verwijst.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

The Flying Dutchman

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Eerste gedachte : Misschien permissions niet goed staan? (Wel een rare foutmelding dan... ' misschien dat ssh het bestand niet kan lezen, en dat webmin daarop dan reageerd dat er helemaal geen config file is... ) -> webmin user kan ssh-config files niet lezen?
Misschien even in de log files kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door Theraven1982 op 21-05-2006 19:07 ]