ik had een raid0 config op mijn P4c800 Deluxe, en nu heb ik een P5P800 SE. op mijn nieuwe mobo passen maar 2HDDs, dus ik heb alleen een raptor 36GB aangesloten. ik heb mijn oude mobo nog. is er een manier om zonder windows installatie oid gewoon de data van deze 2 HDDs over te kopieren naar een andere HDD?
Deinstall chipset drivers, en zet je windows disk gewoon op je oude mobo. Windows xp slikt dat hoogstwaarschijnlijk wel. Je snapt natuurlijk dat windows opnieuw installen eigenlijk een beter optie is.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
De RAID FAQ geeft uitsluitsel of een RAID0 zonder probleem kan worden overgezet.
ARME AOW’er
Verwijderd
Live Boot CD met netwerkondersteuning. Kan zelfs op een USB stick. Kijk maar op www.nu2.nu
In het geval van een RAID configuratie ligt het echt to wel ietsjes anders.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:09:
Live Boot CD met netwerkondersteuning. Kan zelfs op een USB stick. Kijk maar op www.nu2.nu
ARME AOW’er
Verwijderd
Volgens mij heeft de topic starter het over kopiëren en niet het verhuizen van zijn array.Guardian Angel schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:12:
[...]
In het geval van een RAID configuratie ligt het echt to wel ietsjes anders.
Ik bedoel raid array op oude moederboard laten zitten en dan met CD / USB stick / floppy booten.
Ik heb diverse keren met een bootdisk op mijn raid 0 array gekken.
Dus volgens mij is het een kwestie van bootable medium maken. Dan nog drivers voor je netwerkkaart toevoegen en eventueel voor je raid controller, een schare mouten en kopiëren maar.
Maar je zou misschien ook nog naar een linux-live cd kunnen kijken. Ik heb daar alleen geen ervaring mee.
Hoe wil je dan de data van die RAID0 kopiëren halen? Hij wil de HD's juist overzetten en dán de data verplaatsen. Hij wil juist niet het stap voor stap doen met een sick i.i.d.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:48:
[...]
Volgens mij heeft de topic starter het over kopiëren en niet het verhuizen van zijn array.
Het alternatief zou zijn een extra HD in de oude PC zetten, daarop de zooi zetten en de RAID0 array verbreken, evt de HD's als of niet in RAID in de nieuwe PC zetten en de data terugplaatsen vanaf HD nummero drie. Maar met alleen het oude MB is er geen sprake van een nieuwe PC.
Hij had het e.e.a. eerder moeten bedenken.
ARME AOW’er
Pagina: 1