Clock-gen voor GA-8S648FXM (al heel lang aan het zoeken)

Pagina: 1
Acties:

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Topicstarter
[EDIT] Srry voor foute titel topic , ik zie nu pas dat het de verkeerde naam is het moet een GA-8S648FXM model zijn

Link : http://tw2005.giga-byte.c.../Products_GA-8S648FXM.htm

Hey ik ben al een tijdje bezig om een GA-8S648FXM te oc''en.

Gekeken op mobo daar staat GA-8S648FXM2 (staat een 2 bij 2de rev ?)

Enigste probleem is dat eazy tune 3/4/5 niet doet, systools/softfsb/fsb... enz enz

Voor sommige proggies vragen ze om een clockgen. Heeft iemand enig idee wat voor type clockgen dat is van een gigabyte GA-8S648FXM met een SiS 648FX chipset. Staat in bios dat het F10 is alleen kan ik nergens vinden.

Het is ook niet mijn eigen pc maar ik wil dat wel graag doen voor diegene alleen kan echt niks vinden om fsb,mp,voltages,timings te veranderen. Zelfs de bios heeft daarvoor geen opties :S

Als jullie iets weten.... Graag :D

[ Voor 22% gewijzigd door iNSANiTi op 14-12-2007 01:55 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je je bios al geupdate? Ik zie van de GB site, dat er voor de GA-8S661FXM-775 rev2 2 bios'en zijn, en voor rev.1 4. Waarschijnlijk zitten daar dan meer mogelijkheden in

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Jah stom is verkeerd spec kijk maar naar edit .. nu staat het goed.
Is er nog een mogelijkheid om het topic titel te veranderen ?

Later

[EDIT]

Deze bios zit er nog niet op het is wel een nieuwere maar het is ook een beta.
Iemand ervaring met deze bios of kan ik em er gewoon op knallen ?

F7e(Beta) 2005/1/7
Update CPUID microcode

[ Voor 44% gewijzigd door iNSANiTi op 21-05-2006 11:09 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
dfi schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:41:
Jah stom is verkeerd spec kijk maar naar edit .. nu staat het goed.
Is er nog een mogelijkheid om het topic titel te veranderen ?

Later
Uhm, maar ook daar staan nieuwe BIOS'sen. Je hoeft dan niet de F7e (beta) te gebruiken, maar probeer eens naar F6 te flashen. Waarschijnlijk is die uitgebreider dan de eerste.
Ik sta btw niet in voor de gevolgen van een verkeerde flash

offtopic:
Een titelchange kan je niet zelf, ff aanvragen met een TopicReport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif)

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Jo thnx voor reactie

Ik heb F6 al dat is de std ingebakken bios.

O is het dan toch een nieuwere met wel voltage,fsb,timings enz.. ??

Of heb je er geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door iNSANiTi op 14-12-2007 01:55 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
niemand ???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zit in het verkeerde subforum :) Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen

Verwijderd

Enigste probleem is dat eazy tune 3/4/5 niet doet, systools/softfsb/fsb... enz enz

Voor sommige proggies vragen ze om een clockgen. Heeft iemand enig idee wat voor type clockgen dat is van een gigabyte GA-8S648FXM met een SiS 648FX chipset. Staat in bios dat het F10 is alleen kan ik nergens vinden.
Zoeken naar ICS op je plank. Dat nummer vervolgens opschrijven en dat in een progje like CPUfsb etc doen. Mocht het er niet op staan in 1 van die programma's dan heb je denk ik te maken met een zeer unieke ICS wat gewoon niet wilt Oc'en.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/epox/4pea800/Picture%20887%20copy.jpg

^ een ics.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Bedankt ga ik doen.

Ik laat het je weten :)

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Oww sorry helemaal niet opgemerkt.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Het is gelukt kan nu wat meer instellen.

Geen voltages ofzo maarja.

Was wel een gekut windows mmoest er opnieuw op, want hij boote gaar en deed alleen veilige modus na nieuwe windows nog steeds opstart probz maar na keihard beunen toch gelukt en beestje loop netjes :) _/-\o_

Whoohah }:O

Verwijderd

Wat zijn je uiteindelijke OC' speeds geworden dan :?

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
bios ggeflipT.

Opnieuw geflashed .... gewoon helemaal dood geen beeld geeen boot geen piep.

Help ?

Niet meer te fixuhn volgens mij. Iemand een 478 bordje voor mi ?

Later

Verwijderd

Waarom heb je je Plank uberhaubt zitten flashen man? Dacht je dat die bios file iets extra's zou unlocked oid ?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Je kan proberen hem te hotflashen als je weet hoe dat moet. (Is te vinden in de faq hier ergens volgens mij.) Daarin staat ook een linkje van iemand die verkeerd geflashte biossen terugzet. Indien het rommetje verwisselbaar is. (Volgens mij wel, maar ik kan het niet goed zien op de plaatjes die ik gevonden had.)
Zou zonde zijn om hiervoor je bord weg te gooien. Als je opzoek bent naar tweede hands s478 bordjes kan je het beste kijken op T.net vraag en aanbod.

No signature found

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Om meer te kunnen instellen :)

Pc sloot niet meer goed af enz en boote ook niet goed toen het eindelijk lukte nog een een keer geflashed de bios f6 ( hiervoor had ik de beta ). Pc sloot niet goed af en je raad het al...

Stom .. ik had moeten floppyen had het niet gebeurt..

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Schapie schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:53:
Je kan proberen hem te hotflashen als je weet hoe dat moet. (Is te vinden in de faq hier ergens volgens mij.) Daarin staat ook een linkje van iemand die verkeerd geflashte biossen terugzet. Indien het rommetje verwisselbaar is. (Volgens mij wel, maar ik kan het niet goed zien op de plaatjes die ik gevonden had.)
Zou zonde zijn om hiervoor je bord weg te gooien. Als je opzoek bent naar tweede hands s478 bordjes kan je het beste kijken op T.net vraag en aanbod.
Ja zat ik ook al rond te kijken alleen dan kan ik net zo goed andere mobo kopen denk ik.
Of ik moet een koopje vinden met de garantie dat het wel gaat werken ofcourse 8)

PLCC EXTRACTOR

Geschikt voor 18-pins tot 124-pins PLCC IC's

Die heb ik maar ik snap niet welke chip ik ermee kan afhalen :?

Want anders kan ik er em zelf afhalen en er opnieuw inzetten als ik een andere heb _/-\o_

Hoe moet dat ?

[ Voor 15% gewijzigd door iNSANiTi op 28-05-2006 16:03 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Volgens mij zit deze bios vast gesoldeerd ...

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
tenzij je SMD kan solderen is je bordje dus gedoemd , en geloof me , SMD solderen is geen lachertje, heb het namelijk oko geprobeerd bij een GA-7n400-l, dat gaat dus echt niet of toch heel erg slecht ...

Out of the box? What box? There is no box.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
kheb al nieuwe mbo met sata :)

chillzZ _/-\o_

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ben ik de enige die vrij weinig snapt van wat er nu eigenlijk gebeurd is?
Probeer anders in je posts eens wat samenhangend Nederlands te gebruiken, GoT is MSN Messenger niet.

🖥️ | 🚗

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
foute flash dat was het probleem. Bios kon niet makkelijk worden vervangen dus heb ik nu een nieuwe mobo.

Ja en het is geen msn hiero maar ik ben geen std forum typper....
Dat ziet er zo dom uit, en dat je er weinig van snapt komt misschien door zinsbouw en door mijn typische nederlands 8)

maar deze topic ken dicht want kheb nu Msi en dit is niet meer van toeppasing

pssssssst : ( iemand een gigabyte kopuh ? of wat anders 8)7 )

Pagina: 1