Toon posts:

nieuwe processor en mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heey allemaal,

Ik krijg voor mn examen als ik slaag een nieuw moederbord en processor, nu wou ik van jullie eens weten wat een goede nieuwe samenstelling zou zijn met de hardware die ik nu heb in mn oude Pc'tje xD.

Wat ik nu heb:
AMD Athlon XP 2400+ @2,2 GHz
ASUS A7N8x
ASUS GeForce 6600GT AGP
Maxtor 40 GB + 80 GB :')
768MB RAM

Ik wil dus nu alleen een nieuw moederbord en processor dus de rest moet erop passen en het liefst ook voor in de toekomst een PCI-e poort.

het budget ligt ongeveer op 250-300 euro :)

waar denken jullie aan ? _/-\o_

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor ram heb je er nu inzitten. De snelheid en de soort is handig om te vermelden. Want als het SD-Ram is dan moet je ook nog eens Ram erbijkopen. Dan moeten we dus snijden in de rest van de onderdelen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

wil je persee je agp videokaart houden?
er zijn pci-e / agp mobo`s op de markt die beide hebben,

zoals =
http://www.cool-prices.nl...--2,sgid--169,artId--2908

proccesor zoals deze = sckt 939
http://www.cool-prices.nl...d--2,sgid--55,artId--2236

kom je op 250 eutjes uit, kan je nog iets anders erbij kopen

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Ik kijk in m'n glazenbol en zie.............niets!!!. Sorry, maar lees eens de FAQ
We kunnen niets voor je bepalen. Waar ga je de configuratie voor gebruiken?
Gamen, Interneten, photoshop enfin je snapt het wel

Tubes....It's what make music music!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 08:45

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Wat wil je ermee gaan doen?
Wat heb je zelf in gedachten?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• Rhannie
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Een Asrock 939Dual-SATA2, want die heeft een AGP- en PCI-e-slot. En dan nog een AMD Athlon 64 die in de rest van je budget past. Je moet alleen wel oppassen met je geheugen. Als je namelijk geen DDR400 (PC3200) geheugen hebt, maar langzamer geheugen, dan gaat het geheel niet zo snel zijn als dat het zou kunnen zijn. En dan zou je er dus ook nieuw geheugen bij moeten kopen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:16:
Ik kijk in m'n glazenbol en zie.............niets!!!. Sorry, maar lees eens de FAQ
We kunnen niets voor je bepalen. Waar ga je de configuratie voor gebruiken?
Gamen, Interneten, photoshop enfin je snapt het wel
ik wist dat ik iets vergeten was te vermelden 8)7 maar wist niet wat.

Voornamelijk gebruik ik mn PC voor games, internet, beetje photoshop en voor school (gewoon word enzo)

En op die Asrock ... stel dat ik minder snel geheugen heb want volgens mij heb ik DDR333 zou dat dan wel passen maar dan gewoon minder snel werken ?

En beneden hebben we ook een Asrock staan maar die werkt voor geen meter ... ligt dat gewoon aan dat type moederbord of is die PC gewoon compleet geflipt? :P

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:40:
[...]

ik wist dat ik iets vergeten was te vermelden 8)7 maar wist niet wat.

Voornamelijk gebruik ik mn PC voor games, internet, beetje photoshop en voor school (gewoon word enzo)

En op die Asrock ... stel dat ik minder snel geheugen heb want volgens mij heb ik DDR333 zou dat dan wel passen maar dan gewoon minder snel werken ?

En beneden hebben we ook een Asrock staan maar die werkt voor geen meter ... ligt dat gewoon aan dat type moederbord of is die PC gewoon compleet geflipt? :P
Het kan een oude Asrock zijn. Die schijnen van wat mindere kwaliteit te zijn. Maar huidige moederbordjes van de stal van ASrock vallen best mee. Heb hier alleen niet echt ervaringen mee. Heb tot nu toe asus of merk pc moederborden in mijn handen gehad :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=12223

Specificaties
Geschikt voor Socket 939 for AMD Athlon 64FX / Athlon 64 /Sempron 64
FSB 800/533 MHz
Chipset VIA K8M800, VIA VT8251
Geheugen 2 sloten DDR400/333/266 (max 2GB)
IDE controller 2 x ATA 133/100/66
SATA controller 4 x SATA2
RAID RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID5, JBOD
VGA Integrated Graphics
Sound Realtek ALC 653, 6-ch Audio CODEC
AGP 1x
PCI 2x
PCI Express 1 x PCI-E 1x
USB 4
Firewire --
Netwerk Realtek RTL8201CL 10/100 LAN PHY

hmm dit is een ASUS ... en lijkt ook AGP + PCI-e te hebbe :)

Verwijderd

das een pcie 1x slot, als je op de site van asus kijkt zie je duidelijk dat dat niet gaat om een slot waar je een videokaart in gaat krijgen. Verder is het mATX'je met maar 2 ram-banken, wat een beetje jammer is. Nu 1 gig plaatsen, en je kan nooit verzwaren (tenzij je die gig weggooid).
Neem gewoon dit moederbordje (pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)), dat voorgenoemd Asrock bordje dus. Bekijk er maar de reviews van, bijna allemaal positief (heb zelf ook een vriend die ermee werkt en er tevreden van is, en het is nu ook weer niet omdat het asus is dat het daarom stabieler gaat zijn...)
Alleen lijkt 300€ me nogal nipt, 100€ voor de gig ram (je kan je oud niet meer hergebruiken, dat gaat sowieso niet in dualchannel willen lopen), 60€ voor dit moederbord en dan nog maar 140€ voor een cpu, dus de 3500 zit nog juist binnen bereik.

(Kan je niet gewoon die 300€ vragen, een vakantiejob doen en dan direct een serieuze upgrade doen? nu ga je er 300€ insteken, en binnen 2 jaar is het weer niet echt veel soeps meer, vind het beetje zonde van het geld...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 10:08 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:07:
das een pcie 1x slot, als je op de site van asus kijkt zie je duidelijk dat dat niet gaat om een slot waar je een videokaart in gaat krijgen. Verder is het mATX'je met maar 2 ram-banken, wat een beetje jammer is. Nu 1 gig plaatsen, en je kan nooit verzwaren (tenzij je die gig weggooid).
Neem gewoon dit moederbordje (pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)), dat voorgenoemd Asrock bordje dus. Bekijk er maar de reviews van, bijna allemaal positief (heb zelf ook een vriend die ermee werkt en er tevreden van is, en het is nu ook weer niet omdat het asus is dat het daarom stabieler gaat zijn...)
Alleen lijkt 300€ me nogal nipt, 100€ voor de gig ram (je kan je oud niet meer hergebruiken, dat gaat sowieso niet in dualchannel willen lopen), 60€ voor dit moederbord en dan nog maar 140€ voor een cpu, dus de 3500 zit nog juist binnen bereik.

(Kan je niet gewoon die 300€ vragen, een vakantiejob doen en dan direct een serieuze upgrade doen? nu ga je er 300€ insteken, en binnen 2 jaar is het weer niet echt veel soeps meer, vind het beetje zonde van het geld...)
Is het echt niet mogelijk om het geheugen wat ik nu heb daar in te doen want anders voel ik me wel %^@$&# want er zit een 512 reep in en die is net nieuw 8)7 .... en ja je gaat nu vragen wat voor geheugen ik heb ... maar dat is het hem juist ik weet dat niet en weet niet hoe ik kan zien wat het is |:(

Verwijderd

Lees de boel eens uit met een progje gelijk everest, dan weet je het direct. (onder moederbord, SPD zie je de geheugensnelheid staan.) Als dat PC3200/400mhz is, dan moet je gewoon eenzelfde latje van hetzelfde merk erbij steken, en dan heb je zeer veel kans dat het werkt in dualchannel...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:48:
Lees de boel eens uit met een progje gelijk everest, dan weet je het direct. (onder moederbord, SPD zie je de geheugensnelheid staan.) Als dat PC3200/400mhz is, dan moet je gewoon eenzelfde latje van hetzelfde merk erbij steken, en dan heb je zeer veel kans dat het werkt in dualchannel...
Een progje gelijk everest ?? :? wat bedoel je hiermee ... En als het geen PC3200 is kan ik dan wel gewoon het geheugen wat ik nu heb erin doen maar gewoon geen dual channel. Het gaat er nu om dat het alleen werkt. Dan doe ik over een maand of 2 - 3 gewoon nieuw geheugen erin.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:06:
[...]

Een progje gelijk everest ?? :? wat bedoel je hiermee ... En als het geen PC3200 is kan ik dan wel gewoon het geheugen wat ik nu heb erin doen maar gewoon geen dual channel. Het gaat er nu om dat het alleen werkt. Dan doe ik over een maand of 2 - 3 gewoon nieuw geheugen erin.
Met Everest kun je de SPD uitlezen. Beter is echter gewoon even de dimm(en) vast te pakken en kijken wat erin zit.
En als je 2 dezelfde dimmen hebt kun je gewoon dual channel draaien :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:06:
[...]

Het werkt alleen niet op volle snelheid. Staat gelijk aan prestaties vermindering. Maar als je hem straks toch vervangt is er niets op tegen om het oude ram hertegebruiken

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:09:
[...]

Het werkt alleen niet op volle snelheid. Staat gelijk aan prestaties vermindering. Maar als je hem straks toch vervangt is er niets op tegen om het oude ram hertegebruiken
kijk dat was wat ik moest weten :D bedankt :D

dan zal ik dit eens gaan doorgeven aan me pa xD

word het denk ik dit :

AMD ATHLON 64 3500+ 2.2GHZ IN-A-BOX S939 512KB FSB1000 VENICE

en

Socket 939 moederborden / Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)

en die 2,2 Ghz vind ik maar raar :P want mijn athlon 2400+ draait ook 2,2 Ghz

mja ... ik had eens ergens gelezen dat die 2400+ staat voor 2,4 Ghz in een intel en dan dus 3500+ 3,5 Ghz als intel ?? B)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:30:
[...]

kijk dat was wat ik moest weten :D bedankt :D

dan zal ik dit eens gaan doorgeven aan me pa xD

word het denk ik dit :

AMD ATHLON 64 3500+ 2.2GHZ IN-A-BOX S939 512KB FSB1000 VENICE

en

Socket 939 moederborden / Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)

mja ... ik had eens ergens gelezen dat die 2400+ staat voor 2,4 Ghz in een intel en dan dus 3500+ 3,5 Ghz als intel ?? B)
Gigahertzen zeggen momenteel helemaal niets meer, dus dat is echt niet het enige waar je naar moet kijken bij een cpu.

En ze hebben de rating nooit t.o.v. Intel gezet, maar t.o.v. de Athlon Thunderbirds

• Rhannie
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:30:

Het betekent eigenlijk dat een Athlon XP 2400+ even hard zou gaan als een AMD Thunderbird op 2400 MHz en dat een 3500+ even hard zou gaan als een Thunderbird op 3500 MHz, maar het is ook prima te gebruiken als vergelijking met Intel processoren.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:38:
[...]

Het betekent eigenlijk dat een Athlon XP 2400+ even hard zou gaan als een AMD Thunderbird op 2400 MHz en dat een 3500+ even hard zou gaan als een Thunderbird op 3500 MHz, maar het is ook prima te gebruiken als vergelijking met Intel processoren.
ahha ok :) had het ook maar gelezen he, maar dan weet ik dat nu. Bedankt _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

minitjuh89,

Wat je hier vraagt is 90% kwestie van jezelf inlezen en zaken opzoeken. Zie ook:

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.