Toon posts:

1 afwijkende speaker in opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als allereerste zou ik even een afbeelding geven van de speakeropstelling op mijn kamer:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers.jpg

nou is dus te zien op de afbeelding dat de linker voorspeaker wat apart staat dit komt omdat ik mijn bureau en kast niet kan verplaatsen wegen muurbevestigingen enz hetzelfde geld voor de monitor die aan de muur hangt. nou merk ik dus tijdens films bijvoorbeeld dat de linker voor speaker apart staat. na heel veel nagedacht te hebben weet ik nogsteeds geen manier om alles goed te laten klinken :X . daarom dat jullie misschien een oplossing weten/

Verwijderd

2 wc papiertjes voor de rest van je speakers hangen :P

maarre... tsja, of je moet je volume in kunnen stellen per box.. óf je zal toch wat moeten verzinnen zodat ie wel op de goeie plek staat.

• blastR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
ik zou de voorste 2 proberen aan een pendel aan het plafond te krijgen..

Anyways, goodluck :)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik weet niet of de speaker bij jou onder het buro zou kunnen staan? Maar dan zou je hem wel goed kunnen plaatsen

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Topicstarter
het is een zuil speaker waardoor die dus niet onder het buro past. ook heeft mijn el cheapo receiver geen mogelijkheden om de afstand of volume apart in te stellen.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
ik zou de front speakers gewoon voor de kast en voor het bureau plaatsen.
is wel niet zo handig, weet ik ook wel, maar dat heeft mij nog nooit tegen gehouden :)

Verwijderd

wie speelt de films af? je pc of een dvd'speler/videospeler?

Bij pc kan je het volume gewoon per kanaal regelen, bij DVD/videospeler kan je mss het geluid eerst in een zelfbouw"voorverzwakker" waarbij je gewoon van alle andere speakers een beetje volume weghaald (of die ene juist wat versterken, zal makkelijker zijn), en zo aan je versterker doorgeven? (weet alleen niet hoever je een signaal nog mag versterken, vermoed niet veel, dus daarvandaan het gedacht van een verzwakker)

edit: en verzwakken is nog zo makkelijk, steek gewoon tussen elk signaal behalve de linksvoor een regelbaar weerstandje...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 15:08 ]

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Is het mogelijk om de kast rechtsboven naar links te schuiven en de speaker rechterspeaker aan de andere kant van de kast te plaatsen? Als je beide speakers op de bank richt heb je in ieder geval geen verschil meer tussen afstand van de frontspeakers tov je luister positie! Ik denk dat dit je probleem voor een groot deel oplost. Het enige probleem is dan nog het verschil tov de rear speakers.

succes!

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Pagina: 1