Probleem bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-02 06:30
Ik heb helaas een probleem bij het opstarten.
Ik heb net de nieuwste versie van divx geinstalleerd over mn oude (nieuwe is 6.2 geloof ik), maar ik vraag me af of dat er iets toe doet verder, ik moest even opnieuw opstarten en daar ging het fout:

Ik kreeg geen beeld meer en alleen nog maar 1 lange en 2 korte piepjes. Ook als ik de power eraf haal en dan opnieuw opstart doet hij niets.

Dit heb ik al geprobeerd:
Op internet zoeken naar die piepjes geeft:
1) probleem met de videokaart
2) probleem met ram

Hiervoor deed alles het prima, dus als iets met het ram of de videokaart zou zijn zou ik het wel raar vinden, maar goed, ik heb de videokaart er al uit gehaald en weer in gezet, met allebei mn DIMM's apart geprobeerd op te starten (normaliter dual channel) in het juiste slot, ik heb zelfs al mn bios gereset. Niets heeft gewerkt. Mn harde schijf maakt prima geluid, al mn fans draaien alleen ik krijg geen beeld en hoor alleen die 3 piepjes. Via del of insert in bios komen werkt ook niet.

Mn hardware is verder:
A8n-sli
3700+
7800GTX
1024 MB geheugen van twinmos, cas 2,5 niets bijzonders (behalve dan dat het dus 2x 512 is in dual channel)
Doet er verder denk ik niet toe maar heb antec 450W smartpower voeding.
Bios had ik ongeveer maand geleden nog geupdate, ik vind het erg raar dat hij het eerst prima deed en pas bij het opnieuw opstarten de fout in ging.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Klinkt toch als een probleem met je videokaart of geheugen. Het kan puur toeval zijn dat er nu iets stuk is, het heeft verder niets met je divx install te maken. Probeer eens alles (ok alle PCI kaarten e.d.) eruit te halen en te een voor een weer terug te stoppen.

Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Wapster
Dat heb ik ook al geprobeerd, dan zal het waarschijnlijk toch mn videokaart zijn. Jammer dat ik niet nog een tweede pci-e kaart heb of een ander mobo met pci-e
zo kan ik t moeilijk testen :(

• Wapster
wat ik me afvroeg, hoort een pc te booten als je geen videokaart heeft en geen onboard videokaart?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 10:16

Pyrus

Hardknock life

Nee, dan horen er dus (ook, andere) piepjes uit te komen als ik me niet vergis.

LinkedIn

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 15:45

ChangeLife4Ever

owned by above

Wapster schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:26:
wat ik me afvroeg, hoort een pc te booten als je geen videokaart heeft en geen onboard videokaart?
misschien komt hij wel door de POST (oid), maar bijvoorbeeld Windows opstarten zal zeer waarschijnlijk niet lukken. Voor windows heb je 't volgende nodig: Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger

http://www.microsoft.com/...tie/systeemvereisten.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 22-05-2006 20:32 ]

remember your end, someone owns us

• Wapster
nog een laatste vraagje voordat ik mn vga op stuur voor rma, de fan van mn videokaart draait wel. Ik denk zelf dat dat best kan en dat er dus een ander probleem met mn vga is. Hoe denken jullie daarover?

Ik heb nu ook getest met een pci kaartje en dan wil hij nog steeds niet booten moet ik dan misschien kijken voor een probleem bij het mobo?

[ Voor 27% gewijzigd door Wapster op 26-05-2006 16:40 ]

• Wapster
kickje
Pagina: 1