Toon posts:

Mijn HD doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..ik heb sinds 2 dagen een nieuw HD aangeschaft namelijk de Samsung Spinpoint P80SD.

En nu heb ik steam geinstalleerd..maar als ik CS wil opstarten sluit hij af en gaat hij terug naar het bureaublad.

Specs: P5ND2-SLI mobo
630 P4 intel
DDR2 OCZ 1GB
7900GT Asus

ik heb opgezocht wat de fout kon zijn...en ik las in veel topics dat je nforce chipset niet goed meeweg kan met Sata HD's..dus heb ik alle nvdrivers verwijderd..ik heb zelfs alles gebrobeerd dus ook sm-bus verwijderen en ook die alleen installeren.
Maar het probleem blijft zich voordoen
Af en toe krijg ik ook dat ie uit zichzelf reboot en dat al mijn bios instellingen op default komen te staan.

Waar kan de fout liggen?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

1 voeding. Is de voeding goed, van een A-merkt en voldoende?

2 drivers. je heb drivers verwijderd, maar heb je oko nieuwe drivers geinstalleerd? Ook de drivers van de videokaart?

3 is de schijf wel goed, doe anders even een schijfcontrole.

3 pc clean? Geen virus, spy of adware?

4 probeer andere games, misschien is CS gewoon brak

5 als je bios wordt reset controleer dan even of de RESET jumper van de bios goed staat en vervang de biosbatterij. Update ook even je bios naar de laatste versie (geen beta versie).

betreft de Nforce chipset, deze kan kon alleen niet goed overweg met Maxtor schijven. Dat hij niet overweg zou kunnen met een andere sata schijf is nieuw voor me....

Nu met WP, PV, EV en PC

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het was niet alleen bij Maxtor schijven zo, maar volgens mij kon het bij alle schijven die Sata2 waren voorkomen. De oplossing was een jumper omzetten ofzo zodat het uitgeschakeld werd.
In ieder geval, zoals gezegd, check drivers, patch het spel, installeer het spel opnieuw, probeer andere games, check voltages, check temperaturen, enz.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb voeding van Tagan 530 W u22 *2-force*
uhm net even een schijfcontrole gedaan..geen fouten..drivers heb ik vewijderd..ik heb ook ales weer opnieuw geinstalleerd..maar niets wil baten.

Drivers videokaart: forceware 84.21

mijn bios staat nu goed ook het reset jumpertje en ik heb de laatste versie :D

nog te proberen: even een nieuwe game installeren en kijken of t dan werkt.
en/of even een jumpertje op je HD installeren zodat geen Sata 2 meer is maar gewoon Sata.

als het nog steeds niet doet dan zal ik is mijn windows eraf gooien en opnieuw te installere.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb geprobeerd paar andere games te installeren..nou sommige installeren zich helemaal maar laden daarna het spel niet op..en een paar blijven zelfs haken tijdens de installatie.

nu heb ik het jumpertje op mijn HD gezet voor Sata ipv Sata 2 maar dit mocht het probleem ook niet helpen.

Ik zal eens proberen om windows af te halen en het er weer opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
net windows geinstalleerd..alles ging goed op 1 ding na: tijdens de installatie als hij bijna klaar is slaat hij onderdelen op in register..daar kreeg ik een foutmelding namelijk:
IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL_ in een blauwe scherm.

dit kreeg ik tot 2x toe toen ik windows voor het eerst op dit HD installeerde. plus nog hij liep ook vast tijdens de installatie.

nou windows geinstalleerd en af en toe loopt hij nog steeds vast.

wat kan ik doen??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Dit hoeft niks met je harde schijf te maken te hebben. De sata hd problemen waar jij op doelt gold vooral voor Maxtor DM 10 in combi met Asus nforce4 mobo's ;)

Jouw probleem kan je eerder oplossen door in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te kijken. Ik verplaats je topic overigens naar PMG, want daar hoort het eigenlijk thuis :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1