PC 1 verdieping lager, hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borisbaas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07-2022
Zoals velen van jullie erger ik me ook aan het lawaai van mijn pc produceert. Maar om nou veel geld uit te gaan geven om dit stiller te krijgen zie ik niet zo zitten. Daarom het simpele idee opgevat om mijn pc gewoon een verdieping lager te zetten, recht onder mijn werkplek. Men bore een gat door het plafond heen (dat krijg ik dan wel voor elkaar, daar ga ik nu niet over hebben), kabels er doorheen klaar.
MAAR is het zo simpel? De PC zou dan op een klerenkast komen staan een verdieping lager, dus dan zou ik op mijn werkplek alleen nog maar mijn monitor, usb dvd schrijver (heb ik al, dus geen extra kosten) en mijn toetsenbord en muis plaatsen. Muis werkt nu op ps2, en in de bios heb ik wake up on mouse ingesteld, dus aanzetten gaat prima zonder de comp te moeten aanraken. Alleen lastig natuurlijk als je moet resetten of zo, maar dat overkomt me gelukkig bijna nooit, dus dat vind ik no problem. Dan nog een actief USB hubje er bij voor mijn kaartlezer en zo (op mijn tb zitten ook usb aansluitingen, maar als ik daar mijn kaartlezer op aansluit gaat mijn systeem mekkeren dat er niet genoeg stroom is).
Enige nadeel wat ik nu zie is dat ik een redelijk groot gat moet maken omdat mijn dvi kabel er doorheen moet, en dat ik dat dan weer een beetje fatsoenlijk moet wegwerken (gewoon een dot schuim er in en ik hoor niets meer van beneden lijkt me zo).

Zie ik dingen over het hoofd? In totaal heb ik het over max 3 meter wat overbrugt moet worden, dat is toch geen probleem met DVI en een actieve hub??Zijn er mensen die dit ook doen en tegen problemen aan zijn gelopen? Ik heb redelijk lang lopen zoeken in dit forum, maar ik kon niet echt een topic vinden wat hier op leek.

Alle input is welkom, bedankt alvast. _/-\o_
Neil

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Moet je in een flat doen joh, hebben de onderburen er alleen maar last van :9

[ Voor 4% gewijzigd door Robbertz236 op 21-05-2006 00:21 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt erop dat je overal goed over nagedacht hebt :)
De PC maakt het niet uit waar die staat tov de gebruiker, maar koop misschien wel een aantal verlengkabels voor aansluitingen die je nu nog niet gebruikt. USB zou die 3 meter ook onversterkt moeten lukken btw, maar het kan nooit kwaad :)

Best een goed idee eigenlijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2006 00:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
Nah.. Gat boren is leuk. maar maakt 1 veel rommel. ( si op te ruimen) 2 als je door beton moet. dan ben je wel ff zoet. gezien aart dat er meestal wel bekabeling door je plafond heen lopen en ook bewapening in je beton zit boren die kapot gaan.

daarnaast een HUIS TUIN EN KEUKEN bormachine kan je aanschaffen maar ook zowat weer weggooien aangezien je de boor kop niet geschikt is voor zulk zwaar werk.

zou gewoon als ik jou was een zalman koelertje kopen reduceert erg veel geluid op je VGA en je CPU. daarnaast goede chase fan en PSU fan en je pc is voor minder dan 100€ bijna geruisloos :)

zou niet door je palfond heen gaan!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

je hebt een dvi scherm dat scheelt :) ik wou ook zoiets doen. Maar ik heb een vga crt (en die verlengkabels hebben ghosting is mij verteld)

Mijn telefoon moet trouwens direct op de usb aan de achterkant van de pc aangesloten worden.

ps2muis? (wat is dat voor magie dat je pc aankan met een muisklik?)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Gebruik je wel eens CD's / DVD's? :+

[ Voor 25% gewijzigd door pinockio op 21-05-2006 00:35 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Avvd
  • Niet online
hij heeft een externe dvd brander en dus ook cd/dvd lezer :)

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 15:35
To_Tall schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:30:
Nah.. Gat boren is leuk. maar maakt 1 veel rommel. ( si op te ruimen) 2 als je door beton moet. dan ben je wel ff zoet. gezien aart dat er meestal wel bekabeling door je plafond heen lopen en ook bewapening in je beton zit boren die kapot gaan.

daarnaast een HUIS TUIN EN KEUKEN bormachine kan je aanschaffen maar ook zowat weer weggooien aangezien je de boor kop niet geschikt is voor zulk zwaar werk.

zou gewoon als ik jou was een zalman koelertje kopen reduceert erg veel geluid op je VGA en je CPU. daarnaast goede chase fan en PSU fan en je pc is voor minder dan 100€ bijna geruisloos :)

zou niet door je palfond heen gaan!!
Hij geeft toch zelf aan dat hij liever dat ding verkast naar beneden, besides dat verhaal over gewapend beton is ook fout. Iedereen heeft tegenwoordig wel beschikking over een klopboornachine (zelf, familie, vrienden) daarmee jas je zo een mooi gat erin hoor.

Ik zou gewoon een mooi gatje boren en dan de kabels verlengen zoals je zelf al aangeeft, hoewel ik het gat zelf niet zo vullen met schuim of iets anders wat je lastig weer eruit krijgt. Anders zou je bij het vervangen van kabels/pc weer ergens anders zetten voor een onaangename verrasing kunnen te komen staan :z
Kan je dan beter het resterende gat gewoon vullen met wat isolatiemateriaal wat je er zo weer uit kunt halen in geval van.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

pinockio schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:35:
usb dvd schrijver
Still, leuk geprobeerd :>

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
lollig idee, maar 't geeft volgens mij wel veel rommel.
en pleurt er dan geen stuk beton op die klerenkast bij het boren? :P

[ Voor 85% gewijzigd door In Search of Sunrise op 21-05-2006 00:40 ]

specs

Verwijderd

"dus dan zou ik op mijn werkplek alleen nog maar mijn monitor, USB DVD SCHRIJVER (heb ik al, dus geen extra kosten) en mijn toetsenbord en muis plaatsen."

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
lezen? hij heeft een usb-dvd brander :+

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:12

_Ernst_

Mark It Zero!

In Search of Sunrise schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:38:
lollig idee, maar 't geeft volgens mij wel veel rommel.
en pleurt er dan geen stuk beton op die klerenkast bij het boren? :P
Dat het rommel geeft zou toch wel het laatste excuus te zijn om het niet te doen... rommel is om op te ruimte ;)

En dat het lang zou duren omdat het beton is is ook onzin, een goeie beton boor valt er bij wijze van spreke doorheen :) (tenzij je op betonijzer stuit, dan zul je het een paar cm verderop moeten proberen)

Last.fm

• borisbaas
Hee luitjes bedankt voor alle reacties
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:34:
ps2muis? (wat is dat voor magie dat je pc aankan met een muisklik?)
In de power options in de bios kan ik instellen hoe mijn PC aangezet kan worden, zoals Wake up on lan, of met een willekeurige toets op mijn tb of met een dubbelklik van de muis....werkt als de spreekwoordelijke tiet.
To_Tall schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:30:
Daar heb je natuurlijk gelijk in (alhoewel ik ook nog een actieve NB cooler heb die best veel lawaai maakt, maar ook dat is te vervange natuurlijk), maar ik zal wel mierenneukerig zijn nu maar een pc krijg je natuurlijk nooit helemaal stil. Je hebt altijd nog de onderdelen die toch altijd geluid maken, en als je in een stille kamer aan het werk bent hoor je toch altijd nog de schijven (2 raptors in stripe, en dat s wel weer op te lossen door van die speciale HD behuizingen, maar dat past weer niet in mijn Sonata kast). en een DVD die af en toe opspint, kan ik me ook aan storen. En al die onderdelen bij elkaar gaan toch altijd lichtelijk resoneren lijkt me...
Robbertz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:21:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar mooi om te zien dat jullie geen echt grote problemen zien. Nog wel 1 dingetje overigens; dat van dat boren is lastig maar idd goed te doen. Het is alleen jammer dat die DVI connector er doorheen moet, anders kon het gaatje een stuk kleiner. Is dat op te lossen door bv de connector er af te halen en later weer terug op te zetten? Of is dat niet aan te raden. Of heeft iemand anders hier een goed idee over?
Groeten Neil

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
TankiEEE schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:37:
[...]

Hij geeft toch zelf aan dat hij liever dat ding verkast naar beneden, besides dat verhaal over gewapend beton is ook fout. Iedereen heeft tegenwoordig wel beschikking over een klopboornachine (zelf, familie, vrienden) daarmee jas je zo een mooi gat erin hoor.
Klopboormachines moet je NOOIT kopen! Als je er een hebt: gooi hem weg! Doe jezelf (en je buren) dat plezier en koop een boorhamer...

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je hebt KVM over IP oplossingen, als je dat zou kunnen combineren met een WLAN zou je niet eens een gat hoeven boren. Ik weet niet of dat prettig werkt, maar het is wel makkelijk.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 18:43
Ja idd, met een klopboormachine kom je nooit door een gewapende vloer heen. Je hebt hiervoor minimaal een boorhamer nodig. Je kunt er trouwens ook eentje huren bij de bouwmarkt huren. Dan ben je voor 15 euro klaar en je hebt een gat van 25 mm.

• Smoke
  • Laatst online: 16-02 18:55

Smoke

Maverick Reploid

Een resetknopje kun je als je weet wat je doet anders ook gewoon verlengen, is niet eens zo moeilijk(2 dunne draadjes) dus lekker zo'n knop met kapje erop op je buro ofzo voor het geval dat.

Verwijderd

Mijn antec kast resoneert erg. En ik ben het met je eens dat je een pc niet zo snel stil krijgt. Je hoort altijd wel wat.
Ik vind het een toffe oplossing. En dat met die connectors uitelkaar halen. Dat klinkt ingewikkeld maar hier op tweakers moeten ze dat wel weten denk ik.

Wake-up on mouse. Dat kan mijn bios niet. (ga zo even checken)
Smoke schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:30:
Een resetknopje kun je als je weet wat je doet anders ook gewoon verlengen, is niet eens zo moeilijk(2 dunne draadjes) dus lekker zo'n knop met kapje erop op je buro ofzo voor het geval dat.
reset knop? ik moest aan dit topic denken
Paniekknop om PC uit te zetten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

borisbaas schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:53:

Maar mooi om te zien dat jullie geen echt grote problemen zien. Nog wel 1 dingetje overigens; dat van dat boren is lastig maar idd goed te doen. Het is alleen jammer dat die DVI connector er doorheen moet, anders kon het gaatje een stuk kleiner. Is dat op te lossen door bv de connector er af te halen en later weer terug op te zetten? Of is dat niet aan te raden. Of heeft iemand anders hier een goed idee over?
Groeten Neil
Boor liever een iets groter gat. DVI connectoren opnieuw solderen is een best kutwerk en de mogelijkheid dat het niet werkt is wel erg groot.

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:12

_Ernst_

Mark It Zero!

borisbaas schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:53:

Groeten Neil
Een dvi kabel doorknippen en weer aan elkaar maken lijkt me vrij lastig, dan kun je beter een groot gat (of 2 of 3 kleinere gaten naast elkaar) boren. Een dvi kabel bestaat uit veel draadjes, die ook nog afgeschermt zijn, en om dat weer goed aan elkaar te maken zonder het in beeldkwaliteit te merken lijkt me vrij lastig. En losse connectors die je er zelf aan kunt zetten ben ik nog nooit tegen gekomen, het zijn altijd aangegoten types.
Smoke schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:30:
Powerknop en reset knop (en hd en powerlampjes, als je het dan toch doet, doe het dan meteen goed :P) zijn gemakkelijk te verlengen. Gewoon een utp kabel ofzo pakken en je kunt alles naar beneden toe lijden. Hoef je niet met wake on keyboard te werken, en kun je nog steeds je pc resetten zonder naar beneden te lopen (mocht dat in het zeldzame geval ooit nodig zijn)

Last.fm

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
1 lang GOEDE kwaliteit verlengsnoer voor USB en een goeie USB hub zijn dan wel de moeite. Verlengkabels voor de rest zijn niet zo'n probleem.

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:44:Wake-up on mouse. Dat kan mijn bios niet. (ga zo even checken)
Ik gebruik zelf Wake on keyboard, wachtwoordje intikken en enter drukken en hij boot. Heb je volgens mij wel een PS2 keyboard voor nodig. De meeste recente biossen van de afgelopen 2 of 3 jaar ondersteunen dit.

Verwijderd

Pietjuh schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:20:
Ja idd, met een klopboormachine kom je nooit door een gewapende vloer heen. Je hebt hiervoor minimaal een boorhamer nodig. Je kunt er trouwens ook eentje huren bij de bouwmarkt huren. Dan ben je voor 15 euro klaar en je hebt een gat van 25 mm.
Met een gewone bosh klopboormachine (ik wij hebben eentje van 800w) nog een gat geboord door een gewapend betonnen gewelf (bijna 30cm diep) en die machine leeft nu nog. Het is dus zeker doenbaar maar je gaat echt wel veel boren (verschillende diameters en aantallen) nodig hebben, of telkens de diamantboor ervan (wat niet goedkoop is).
Hoe je dit moet aanpakken; begin met er een kleine 8 door te boren, en om de 5à10 cm boor eruit, en in water terug laten koelen (gaat je zeker wat boren schelen), en dan per 2a3 maten omhoog gaan, tot je uiteindelijk bent waar je wil zijn (ons 800w haalde een gat van 60mm, maar af en toe blokkeerde de machine, wat wachten, eruit halen en weer doorgaan...).

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kom op man, echte tweakers kunnen niet slapen/leven zonder het geruis van een paar lawaaierige servertjes in hun kamer >:)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• F-Tim
  • Laatst online: 14-02 11:43
Smoke schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:09:
[...]

Ik gebruik zelf Wake on keyboard, wachtwoordje intikken en enter drukken en hij boot. Heb je volgens mij wel een PS2 keyboard voor nodig. De meeste recente biossen van de afgelopen 2 of 3 jaar ondersteunen dit.
Niet alle, op m'n werk gebruiken ze ASRock moederbordjes, en die ondersteunen dit dus niet. En dan zijn het nog wel mobotjes van een paar maanden oud ;) Terwijl m'n Asus van ruim 2 jaar oud het wel ondersteunt. Werkt idd alleen maar op PS2

Wanna play?

• Robbertz236
  • Laatst online: 15-02-2021
jealma schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:32:
Kom op man, echte tweakers kunnen niet slapen/leven zonder het geruis van een paar lawaaierige servertjes in hun kamer >:)
Geloof me, ik kan gerust zonder ze slapen :9

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49

Theo

moederbord

Robbertz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:06:
[...]

Geloof me, ik kan gerust zonder ze slapen :9
Maar als je 's ochtends wakker wordt en je pc staat naast je rustig op jou te wachten... dat heeft ook wel wat :p

Misschien raar, maar waarom stop je de pc niet in een kast (als in kledingkast, ikeakast) in dezelfde ruimte als je tobo en beeldscherm? Zo hoef je geen lelijke gaten te boren in een plaffond

Nu met WP, PV, EV en PC

• Smoke

Smoke

Maverick Reploid

theodouma schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:06:
[...]Misschien raar, maar waarom stop je de pc niet in een kast (als in kledingkast, ikeakast) in dezelfde ruimte als je tobo en beeldscherm? Zo hoef je geen lelijke gaten te boren in een plaffond
Kasten zijn bagger voor je systeemkoeling als je niet genoeg open ruimte houdt, en je blijft met het eventuele resonantieprobleem zitten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31

Croga

The Unreasonable Man

Wat die kabel betreft....

HDMI heeft veel kleinere connectors en is in principe dezelfde kabel. Steek aan een HDMI kabel aan beide uiteinden een verloop naar DVI en het gat wat je nodig hebt is plots veel kleiner...

• borisbaas
Croga schreef op maandag 22 mei 2006 @ 05:35:
Wat die kabel betreft....

HDMI heeft veel kleinere connectors en is in principe dezelfde kabel. Steek aan een HDMI kabel aan beide uiteinden een verloop naar DVI en het gat wat je nodig hebt is plots veel kleiner...
hmm da's interessant, dat wist ik dus niet..........heeft dit geen gevolgen voor de kwaliteit??

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31

Croga

The Unreasonable Man

borisbaas schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:11:
hmm da's interessant, dat wist ik dus niet..........heeft dit geen gevolgen voor de kwaliteit??
Verloopstukjes hebben altijd gevolgen voor de kwaliteit... Maar op die afstand zou dat geen probleem mogen zijn. Ik zou adviseren het eens uit te testen :)

Verwijderd

Robbertz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:21:
Ja, en je bent binnen no-time je pc kwijt ;)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:15
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:24:
[...]

Met een gewone bosch klopboormachine (ik wij hebben eentje van 800w) nog een gat geboord door een gewapend betonnen gewelf (bijna 30cm diep) en die machine leeft nu nog. Het is dus zeker doenbaar maar je gaat echt wel veel boren (verschillende diameters en aantallen) nodig hebben, of telkens de diamantboor ervan (wat niet goedkoop is).
Hoe je dit moet aanpakken; begin met er een kleine 8 door te boren, en om de 5à10 cm boor eruit, en in water terug laten koelen (gaat je zeker wat boren schelen), en dan per 2a3 maten omhoog gaan, tot je uiteindelijk bent waar je wil zijn (ons 800w haalde een gat van 60mm, maar af en toe blokkeerde de machine, wat wachten, eruit halen en weer doorgaan...).
Je kan ook tijdens het boren koelen hoor. Gewoon water in het gat laten lopen heel langzaam, niet te snel boren, de boor het werk laten doen, dan is je gat het mooiste. Enige nadeel is wel dat je op de beneden-verdieping het water op moet vangen als je erdoor bent. Maar aangezien er in dit geval een kast onder staat, doet een grote emmer een heleboel. (Tegen het plafond drukken is nog mooier) En voorboren is idd het mooiste, maar voor een gat van 15 of 20 mm is 1keer voorboren zat hoor, als je boor maar niet wegloopt in beginsel, want juist als je koelt met water (flesje bij de hand) loopt ook je betongruis mooier weg en slaat je machine minder snel vast.
Pagina: 1