Toon posts:

Acer stroomproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik was een dvd aan het kijken op de Acer Aspire 3000 van m'n moeder. Ik had 'm eerst op de accu staan en na een half uur wilde ik de laptop op het lichtnet aansluiten. Kabel gepakt en in het stopcontact gestopt, toen in de daarvoor bestemde poort van de laptop en toen ging het scherm op zwart..

Ik heb de kabel er een paar keer in en uitgedaan, zonder resultaat. Ook de accu opladen werkt niet en de accu eruit halen en er instoppen ook niet. Verder brandt er ook geen lampje dat de laptop op het lichtnet is aangesloten.

Is iemand bekend met dit probleem en hoe dit kan worden opgelost? Ik heb op de acer website gekeken maar daar geven ze geen oplossing voor dit probleem, er staat alleen het volgende:

Ik druk op de aan/uit knop, maar de computer start niet.

Kijk naar de Stroommodus indicator:

• Indien deze niet oplicht, wordt er geen stroom geleverd aan de
computer. Controleer het volgende:
- Indien u de batterij gebruikt, kan de batterij leeg zijn en geen
stroom aan de computer leveren. Sluit de adapter aan en laad
de batterij op.
- Indien u alleen het lichtnet gebruikt, controleer of de adapter

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23
Ook al zonder accu geprobeerd? (alleen voeding)

Andere voeding al geprobeerd (of voeding doorgemeten?)

Mogelijke oorzaken:
- Adaptor dood
- Accu dood
- Moederbord dood
- Connector voeding op moederbord afgebroken

Verwijderd

Begrijp ik het goed....?

Heb je ehm toen ie aan stond op de accu,op het lichtnet aangesloten?? 8)7

Zo ja,dat heb je grote kans dat er wat stuk is, het lijkt me niet echt best voor het apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb net de accu eruit gehaald en en alleen via de kabel op het lichtnet aangesloten, geen resultaat, ook geen LEDje dat gaat branden.

Moederbord dood lijkt me sterk maar ik weet niet wat dat zou kunnen veroorzaken..

Is er een manier om de adaptor te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:07:
Begrijp ik het goed....?

Heb je ehm toen ie aan stond op de accu,op het lichtnet aangesloten?? 8)7

Zo ja,dat heb je grote kans dat er wat stuk is, het lijkt me niet echt best voor het apparaat.
Is dat zo slecht voor het apparaat? Ik doe dit om m'n eigen laptop zo vaak en nergens problemen mee..

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Haal de accu es uit dat ding, koppel de adapter af, en hou de aan/uit-knop even 20 sec ingedrukt. Ontlaadt wat dingen op t mobo, soort ATX-reset is dat. Daarna hang je m ff aan de adapter, kijk of ie boot. Zo niet, adapter doormeten. 18-20V aan uitgang? Adapter OK, anders Acer bellen: nieuwe adapter claimen (en vertellen wat je al gedaan hebt)
Mocht ie op alleen adapter niet starten, probeer dan opnieuw die reset, en dan alleen op batterij.

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:27:
Haal de accu es uit dat ding, koppel de adapter af, en hou de aan/uit-knop even 20 sec ingedrukt. Ontlaadt wat dingen op t mobo, soort ATX-reset is dat. Daarna hang je m ff aan de adapter, kijk of ie boot. Zo niet, adapter doormeten. 18-20V aan uitgang? Adapter OK, anders Acer bellen: nieuwe adapter claimen (en vertellen wat je al gedaan hebt)
Mocht ie op alleen adapter niet starten, probeer dan opnieuw die reset, en dan alleen op batterij.
Die 'atx-reset' heeft niet gewerkt, niet met accu noch met de adapter.

Zal maandag de helpdesk bellen, heb ze iig gemaild.
Pagina: 1