[XP] Logon scherm verschijnt niet

Pagina: 1
Acties:

• HuubM
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb een probleem met het kopieren van een systeem naar een nieuwe disk.
Ik begin met een disk die multiboot ingericht is met voorop een Windows 98 systeem en daarachter een XP versie.
Dit werkt al jaren zonder problemen.

Nu heb ik een nieuwe disk genomen en daarop 2 keer XP geinstalleerd. Ook dat werkt vlekkeloos.

Als ik echter het XP systeem van de oude disk m.b.v. ghost naar de 2-de paritie van de nieuwe disk kopieer, start dit 2-de systeem niet op.

Het booten begint met het zwarte scherm, Windows-logo en het op en neer lopend balkje maar daarna
verschijnt er een blauw scherm met het windows-logo maar geen login accounts. De muis werkt wel en het systeem lijkt te lopen.
Ik heb al vaker zonder problemen het XP-systeem teruggeladen van een ghost, zelfs naar een nieuwe disk maar nu wil het niet
werken.

Het systeem is ingesteld op het laten zien van de gebruikers-icons waarop geklikt kan worden.

Iemand een idee hoe ik hier verder mee kom ?
Het wsaupdater.exe probleem veroorzaakt door spyware en AdAware is niet aan de orde.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 00:03
Heb ik ook wel eens gehad, lag toen blijkbaar aan ghost. Er zitten een aantal opties in (heb ik niet meer zo scherp op het netvlies) die aan moeten staan, zoals die van het mbr.
Mocht het niet werken kan je proberen met acronis true image (zat laatst een gratis, full versie bij de pcm geloof ik) en dan werkt het wel.

Homo sapiens non urinat in ventum

• HuubM
Nada ik het tradionele inlog scherm aangezet heb (dus gewoon naam en wachtwoord intikken) en opnieuw geghost. Krijg ik wel het inlogscherm. Maar na inloggen zeurt XP over de hardware verandering en het opnieuw registreren. Of ik nu ja of nee kies op deze vraag. Ik word weer automatisch uitgelogd.

In de safe-mode, komt de XP-vraag niet over de hardware verandering maar word ik wel meteen weer uitgelogd.

Ik heb nog niet het idee dat het aan ghost zelf ligt ,maar ik zal ook eens naar de opties kijken,

Verwijderd

xp onthoudt welke hardware je gebruikt.... vandaar die vraag om een nieuwe registratie.... dus aanmelden of bellen toch?

• HuubM
Jan Smit schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:26:
Heb ik ook wel eens gehad, lag toen blijkbaar aan ghost. Er zitten een aantal opties in (heb ik niet meer zo scherp op het netvlies) die aan moeten staan, zoals die van het mbr.
Mocht het niet werken kan je proberen met acronis true image (zat laatst een gratis, full versie bij de pcm geloof ik) en dan werkt het wel.
Ik heb naar acronis gekeken (trial version) Het mbr kopieren met ghost gaat alleen maar als je een disk-image maakt. Acronis gaf ook bij een partitie kopie de mogelijkheid om een MBR mee te kopieren. Dat heeft geholpen. Mijn accounts komen weer tevoorschijn.

Er zit toch nog iets vreemds in de geclonede versie m.b.t. accounts en beveiligins-IDs (SID's). Er komen meldingen van deze aard terwijl toch de MBR en het OS bij elkaar horen. I zoek me suf naar goede documentatie m.b.t. deze materie.