Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ANWB lidmaatschap noodzakelijk voor reis naar Frankrijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een oude vw golf uit 1990. aardig oud dus, maar net APK gekeurd en een beurt gekregen. Hij zou nu in orde moeten zijn.

Ik wil woensdag 1100 km gaan reiden naar zuidfrankrijk (en een week later weer teruggaan). Is het aan te raden om een ANWB lidmaatschap te nemen met buitenland dekking? ik rijd alleen en heb eerlijk gezegd weinig zin om ergens kansloos langs de snelweg te staan in midden frankrijk.

of zijn er betere alternatieven? Bv niks nemen en pas de anwb lidmaatschap accepteren als ik pech heb (ik geloof dat dat kan, maar dan ben je veel meer kwijt). maw het risico lopen?

wat raden jullie aan?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In Frankrijk wordt je bij pech vrijwel altijd automatisch weggesleept door een garage in de buurt en de kosten zijn voor jouw rekening tenzij je lid bent van de ANWB en een IRK (Internationale Reis en Kredietbrief) hebt genomen.

Je kunt niet in Frankrijk bij panne spontaan besluiten lid van de Nederlandse ANWB te worden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 20-05-2006 22:32 ]

ARME AOW’er

• Ardana
  • Laatst online: 22-11 20:53

Ardana

Mens

Zeker 'n ANWB lidmaatschap nemen: op het moment dat je 1x (binnen of buiten Nederland) pech hebt, heb je de kosten er al uit. Alleen als je veel kennissen door heel Nederland hebt die altijd voor je klaar staan als je pecht hebt, kun je 'n abonnement achterwege laten.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
Heb je een reisverzekering? Zo ja, dan kun je daar wellicht ook een stuk 'pechhulp buitenland' aan koppelen. Dat was bij mij (Centraal Beheer) een heel stuk goedkoper dan de IRK van ANWB.

Punctuality is the politeness of kings

• Coach4All
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als ik jou was, keek ik ook even rond bij concurrenten van de ANWB.

Bijvoorbeeld http://www.eac.nl/wegenhulp.html (pakket A+B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> VV

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 12:51
Ben ooit zonder anwb oid in praag blijven hangen..

Heeft me 900 euro aan autohuur gekost en mn vader moest uit Nederland komen om de mij op te halen en de auto te slepen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

tennisbal schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:28:
ik heb een oude vw golf uit 1990. aardig oud dus, maar net APK gekeurd en een beurt gekregen. Hij zou nu in orde moeten zijn.
Hoe lang heb je die wagen al? Als die Golf je al 20.000km probleemloos vervoerd heeft, wat maakt die 1.100 dan nog? Als het een onbekende wagen voor je is, neem dan toch maar IRK voor de zekerheid.

En als het gewoon een oud barrel is: laten staan bij panne, en een nieuw Frans barrel kopen.

Siditamentis astuentis pactum.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je in je eentje gaat zou ik de TGV zeker overwegen, stuk goedkoper in dat geval namelijk en relaxter.

• Tennisbal
Varienaja schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:52:
[...]

Hoe lang heb je die wagen al? Als die Golf je al 20.000km probleemloos vervoerd heeft, wat maakt die 1.100 dan nog? Als het een onbekende wagen voor je is, neem dan toch maar IRK voor de zekerheid.

En als het gewoon een oud barrel is: laten staan bij panne, en een nieuw Frans barrel kopen.
ik heb de wagen nu 3 maanden, maar rij er niet veel mee. ik heb van een vriend gekregen, (waar ik ook naar toe ga). Hij heeft hem een half jaar oid gehad en nooit problemen gehad. kmteller is blijven hangen op 174123 dus geen idee hoeveel km hij gereden heeft. De apk keuring was eind maart, toen in de uitlaat gemaakt, de remmen was iets mis mee. Verder in orde. ik overweeg om misschien toch maar een anwb lidmaatschap te nemen. Punt is wel dat ik hem maar t/m december wil hebben omdat ik dan voor 8 maanden naar australie ga.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zou inderdaad kijken of je zoiets niet bij je reisverzekering kan trekken... Zit zoiets ook niet bij je autoverzekering? Hier in Frankrijk heeft bijna elke autoverzekering er een stukje pechhulp in binnen- en buitenland bij.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

The System schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:41:
Ben ooit zonder anwb oid in praag blijven hangen..

Heeft me 900 euro aan autohuur gekost en mn vader moest uit Nederland komen om de mij op te halen en de auto te slepen.
Je bent vanuit Praag naar Nederland gesleept? |:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

tennisbal schreef op zondag 21 mei 2006 @ 02:08:
[...]

ik heb de wagen nu 3 maanden, maar rij er niet veel mee. ik heb van een vriend gekregen, (waar ik ook naar toe ga). Hij heeft hem een half jaar oid gehad en nooit problemen gehad. kmteller is blijven hangen op 174123 dus geen idee hoeveel km hij gereden heeft. De apk keuring was eind maart, toen in de uitlaat gemaakt, de remmen was iets mis mee. Verder in orde. ik overweeg om misschien toch maar een anwb lidmaatschap te nemen. Punt is wel dat ik hem maar t/m december wil hebben omdat ik dan voor 8 maanden naar australie ga.
Ik zie dat je uit belgië komt. Ik denk dat je dan zowiezo niet lid kan worden van de anwb. Woon je toch in nederland heeft de anwb regelingen voor mensen onder de 25. Mss val jij daar ook onder? En een anwb lidmaatschap loopt tot November.

.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Inderdaad, als je tussen de 18 en 24 bent, kun je starterslid worden van de ANWB, dat kost je niets tot de eerste keer dat je pech hebt, dan kost het je eenmalig 17 euro ongeveer. Internationale reis en kredietbrief plus voor starters kost iets van 18 euro, en is zeker aan te raden als je naar het buitenland gaat. Geeft onder andere recht op wegenwachthulp, vervangend vervoer en afslapen naar Nederland als dat nodig is.

Maar ik weet inderdaad niet of je als Belg ook lid kunt worden van de ANWB.

public void ik()

• Tennisbal
Daantjuh schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:52:
Inderdaad, als je tussen de 18 en 24 bent, kun je starterslid worden van de ANWB, dat kost je niets tot de eerste keer dat je pech hebt, dan kost het je eenmalig 17 euro ongeveer. Internationale reis en kredietbrief plus voor starters kost iets van 18 euro, en is zeker aan te raden als je naar het buitenland gaat. Geeft onder andere recht op wegenwachthulp, vervangend vervoer en afslapen naar Nederland als dat nodig is.

Maar ik weet inderdaad niet of je als Belg ook lid kunt worden van de ANWB.
ik ben geen belg :) ooit ingevuld en nooit meer naar gekeken :) ben 25 dus helaas val ik niet onder die regeling. Ik ga zo even kijken of ik met mijn reisverzekering iets kan dekken. Anders wordt het denk toch anwb, het risico dat ik ergens vast zit op ene snelweg wil ik liever niet lopen. ik hoop dat ik ook ene half jaar abo oid kan afsluiten omdat ik vanaf december voor 8 mnd in het buitenland zit (australie)

• Tennisbal
vandaag naar de anwb winkel geweest en abo afgesloten met buitenland dekking. Kom maar op met de pech :)
Pagina: 1