[illustrator 10] Bezig met tekening, waar is de gum?

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
Oef dit is wel het allerergste topic ooit van mij hier, weet ik zeker.

Uiteraard heb ik gezocht en een heleboel gevonden over illustrator maar er schijnt niemand te zijn die de gum niet heeft kunnen vinden, ook Google wist mij hierop geen antwoord te geven.

Heeft iemand hier, enig idee waar ik de gumtool in illustrator 10 kan vinden? Of heeft illustrator geen gum?

Ik had het me zo mooi voorgesteld, beetje de hele avond lekker tekenen, heb net sinds een paar dagen illustrator dus kon mooi oefenen dacht ik, mooi niet dus.

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71006

Nope er is geen gum, maar waarom zou je die willen als je de vector paden altijd nog kan veranderen of deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
Mitch24-09-2005, 14:05
Waarom heb je een gum nodig :) je kan de anker punten weg halen met de pen tool.

Gum zit bij die pencil (potlood) ingedrukt houden en dan zie je een omgekeerd potloodje (earaser). Ik werk al een tijd in illu en heb nog nooit die gum begruikt :)

Iets beter zoeken Owl ;)
geldt dus ook voor mij.. misschien was het ook niet zo'n goede zoekopdracht http://www.google.nl/sear...een+gum&btnG=Zoeken&meta= :p

maargoed, maar eens met een zogenaamde pentool aan de slag dan :s, ofnee, overnieuw beginnen. Heb namelijk uit woede illustrator afgesloten en afbeelding nie opgeslagen haha!

Goed weekend!

[ Voor 19% gewijzigd door MrZed op 20-05-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:50
Wou zeggen, als je met een brush tekent, maakt 'ie daar gewoon vectoren van. Van die vectoren kun je gewoon bezier punten verwijderen of toevoegen. Zit onder de P van Pentool (even het knopje lang ingedrukt houden en de P- verschijnt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed

MrZed

aka Bumble

Topicstarter
willem169 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:18:
Wou zeggen, als je met een brush tekent, maakt 'ie daar gewoon vectoren van. Van die vectoren kun je gewoon bezier punten verwijderen of toevoegen. Zit onder de P van Pentool (even het knopje lang ingedrukt houden en de P- verschijnt). :)
Jep, reeds gevonden. Inmiddels al weer even lekker aan het spelen geweest. Onproductief, dat wel. Toch even wennen als je PS gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:14
MrZed schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:14:
[...]

Jep, reeds gevonden. Inmiddels al weer even lekker aan het spelen geweest. Onproductief, dat wel. Toch even wennen als je PS gewend bent.
dan heb je zeker nog nooit met de Pathing tools gewerkt in photoshop ;) is gewoon net illustrator die paths
Pagina: 1