uitschakelen pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een simpele manier om de pc van mijn dochter op afstand uit te schakelen.
Mijn netwerk is als volgt:
Modem van @home daarachter een breedband router waar 4 pc's op zitten.
Ik zit op 1 en mijn dochter op 2 van de router.
Ik kan bij haar schijven via het netwerk, dus zie haar pc.
Om het internet en msn gebruik in te dammen, wil ik vanaf mijn pc, haar pc uit kunnen zetten.
Ik hoop dat iemand een simpele oplossing heeft, ik heb al iets geprobeerd met remote shutdown programma's, maar die roepen steeds dat ik geen rechten heb.
Ik wil alleen maar haar pc uitzetten om 21.30 uur of dit automatich laten gebeuren.
Kan toch niet zo moeilijk zijn ??
wie helpt een NoNo op dit gebied?

Freddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 16:54
Er zijn programma's als VNC waar je de complete computer mee kunt overnemen (VNC bijvoorbeeld).
Meestal hebben deze programma's ook de mogelijkheid om een systeem op afstand uit te laten schakelen.
Is het geen optie om het MAC adres van de PC van je dochter in een filter van de router te stoppen, zodat ze alleen tussen bepaalde tijden gebruik kan maken van internet, en daarbuiten niet?

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 16:25
Een programma als bv Netnanny kan de pc op bepaalde tijden laten uitschakelen. Daarnaast filtert ie ook meteen pr0n enigszins.

Andere optie is shutdown.exe gebruiken: zie http://support.microsoft.com/?kbid=317371

persoonlijke mening: gebruik geen "afdwingende" programma's. Zoiets hoort bespreekbaar te zijn en daar aan gehouden te worden. Maar goed, dat is ff niet de discussie hier nu

Overigens kun je met de search ook een aantal relevante topics vinden. Deels over content filtering, beperken van (internet)gebruik enz.

Internet dochter controleren
[rml][ MSN] Gebruik beperken tot bepaalde tijden *[/rml]
Gebruikstijd beperking voor pc

[rml][ BC3] programma dat windows afsluit na ingestelde tijd?[/rml]
Automatisch afsluiten/poweroff
Software wat de pc automatisch laat afsluiten
Log/afsluit progje...
Computer aan/uit op bepaalde tijd mogelijk?

[ Voor 56% gewijzigd door DJSmiley op 20-05-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
persoonlijke mening: gebruik geen "afdwingende" programma's. Zoiets hoort bespreekbaar te zijn en daar aan gehouden te worden.
Helemaal mee eens.

Het kan bijvoorbeeld ook goed zijn zelf MSN te installeren en je dochter toe te voegen. Dan kun je zien wanneer ze online is. Dit kan ze natuurlijk omzeilen door invisible te gaan, maar dat is haar keuze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou in ieder geval voor een programma zorgen wat wel eerst een waarschuwing geeft en je een minuut de tijd geeft om eventueel dingen op te slaan.

Daarnaast zou ik liever voor de oplossing van BredeP kiezen, puur haar internet blokkeren via de router. (tenminste als het puur en alleen om internet/msn gebruik terug te dringen is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gewoon rechten voor remote shutdown toevoegen op die pc van je dochter?

file -> run:
secpol.msc /s

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/9644/security8lf.th.png

(zlf uitvogelen met welke gebruik je aanlog op die pc)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik op Start ---> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> geplande taken.
Maak dan een geplande taak op 21.30 uur naar "C:\Windows\System32\Shutdown.exe -s" of dat -s erachter moet, weet ik niet zeker.. Dan zal de pc afsluiten.
Het is wel makkelijk te omzeilen, maar wel mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 10:56
Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk op ENTER om te plannen dat de lokale computer elke weekdag om 18.00 uur wordt afgesloten:

at 18:00 /every:M,T,W,Th,F shutdown /l /y /c

Bron: http://support.microsoft.com/?kbid=317371
Dat is toch wat je wilt? Lijkt me simpelste oplossing dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben [NL] op 20-05-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Zet een timer op een switch waar haar kamer op aangesloten is ;). Dan kan ze binnen die tijd alleen internetten. Dat had iemand die ik kende ook thuis :P. Maar ik sluit me bij de opmerking aan van DjSmiley

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan eenvoudig :D

Methode 1 (manueel)
- Ga naar start > uitvoeren en typ cmd
- vul daar nu dit in: shutdown -s -f -m 192.168.1.5 -t 120 -c "Je mag niet zo laat op het internet!"
(Verander wel 192.168.1.5 met het ip van de pc die je wilt afsluiten)
e voila de pc van je dochter sluit zich af na 120 seconden en krijgt een melding van: "Je mag niet zo laat op het internet!"
OF
- Ga naar start > uitvoeren en typ cmd
- shutdown -a
- Vul alles in

Methode 2 (half manueel)
- Download volgende file: http://fulladsl.timb.be/files/shutdown.bat
- Bewerk die met kladblok (verander ip) (rechtermuisknop op file en kies openen met... Kladblok of notepad)
- Verander 192.168.1.5 door het ip van je pc van je dochter
- open deze file om 21:30 en de pc wordt uitgeschakeld van u dochter.

Methode 3 (automatisch)
koppel dit bestandje dat je in methode 2 hebt gedownload aan een taak in windows(Configuratiesherm > Geplande taken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En anders gewoon in het BIOS zetten :P
Enfin, shutdown.exe zit standaard in windows en met een beetje zoekwerk ben je er zo achter hoe het werkt.

Verstandiger lijkt mij iig gewoon om het met de kinderen te bespreken en desnoods erheen te lopen om samen de PC uit te zetten.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.