[GF 7900GTX] Corruptie na spelen van spel

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb onlangs een BFG GeForce 7900GTX aangeschaft, maar dat gaat allemaal niet zonder slag of stoot. Elke keer als ik het spel Dreamfall heb gespeelt (alle graphics settings op max, behalve AA, die staat op 2x), en ik kom terug in Windows XP dan is het display corrupt. En het beeld staat ook constant te knipperen (3 seconden beeld, 1 seconde zwart beeld). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (werkbak specs staan in sig). Zou 'ie te warm worden ofzo? Volgens mij komt de temperatuur niet ver boven de 60 C, waar het standaard misschien iets van 40 C is. Na een tijdje spelen wil het beeld in het spel ook wel eens corrupt raken. In Oblivion, daar heb ik ook bijna alles op z'n max staan, hangt 'ie wel eens na een tijd.

Als dit een software issue is, dan moet het topic maar verplaatst worden...

-Edit-
Na een reboot is het overigens weer helemaal goed en heb ik er verder ook geen last van

[ Voor 7% gewijzigd door ^Mo^ op 20-05-2006 20:59 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 23:46
BFG oc't alle kaarten toch die ze uitgeven, of heb ik het nu verkeerd?
als dat het geval is (dat je een OC versie hebt) dan heb je waarschijnlijk dat leuke DELTA CLOCK probleem, is nogal vervelend, maar ook simpel om te testen of je dat foutje hebt... heel even core clock terugzetten naar 650mHz, dat is standaard... als ie dan normaal doet, dan is het waarschijnlijk die fout...
maar aangezien je praat over knipperend beeld na een spel, dat herken ik van een andere 7900gt die ik hier had, gaf knipperend beeld na een spel, en kon niks meer, moest rebooten :(
ik heb hem uiteindelijk teruggestuurd, dus kijk maar even of je hier iets mee kunt!

Verwijderd

Ik heb een CLUB3D 7900GTX , heeft dit ook , gaat volgende week terug voor een RMA via Club3d zelf.

• ^Mo^
Nou, het onderklokken vind 'ie niet zo heel leuk! Nu hangt het binnen de kortste keren (Core op 650 MHz en Memory op 800 MHz). Hij hangt nu al bij het openingsscherm (company logo) :(

Ah shit zeg, nu blijft 'ie hangen! Ik heb z'n originele settings weer teruggezet... en nu hangt 'ie weer :'(

[ Voor 25% gewijzigd door ^Mo^ op 20-05-2006 21:28 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
_Mo_ schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:25:
Nou, het onderklokken vind 'ie niet zo heel leuk! Nu hangt het binnen de kortste keren (Core op 650 MHz en Memory op 800 MHz). Hij hangt nu al bij het openingsscherm (company logo) :(

Ah shit zeg, nu blijft 'ie hangen! Ik heb z'n originele settings weer teruggezet... en nu hangt 'ie weer :'(
terugbrengen dan maar..., lijkt me echt een hardwarematig probleem, je hebt het nieuwste drivers er opnieuw op gebeuren al gedaan ? blijft dit geknipper constant of gaat et na 5 minuutjes weg ? (kun je nu waarschijnlijk niet meer checken :/ ), wat is de temperatuur als je niks doet (idle) ?

• ^Mo^
Idle temperatuur is rond de 40-45 graden. Ik heb vanochtend de laatste Beta drivers geinstalleerd, 84.43. Daar leek het allemaal wel wat beter mee te gaan, alleen nu net na een paar uurtjes spelen hing het spel (alleen het spel, ik kon nog wel terug naar XP). Nu knippert het beeld weer en zijn alle letters wollig. Nu vraag ik me af of dit nou een software probleem is, ik meen me te herinneren dat er een bug in Java was die precies dit verschijnsel had (wollige letters), dat had iets te maken met het feit dat ze iets niet goed deden in DirectX.

Ik ga wel eens mailen met BFG, eens kijken wat zij er van zeggen. Ik ga snel rebooten, dat knipperen wordt toch wel irritant :/

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik heb precies hetzelfde gelazer gehad met mijn kaart als ik overklokte. Nu heb ik de kaart op auto clock settings staan qua overklokken en is het probleem weg. Mijn core is tatbiel t/m 630 Mhz in games, maar in 2d loopt hij dan keihard vast ondanks dat er staat dat het alleen in 3d toegepast zou worden ;)

• ^Mo^
Ik zit nu in het Geforce 7 topic te posten, lijkt erop dat het een bekend probleem is met de OC'd kaarten... lekker dan :/ Ik ga eens proberen die delta clock op 0 te zetten, misschien dat het helpt. Misschien ook niet.

Pagina: 1