Toon posts:

speedstep centrino M2.0ghz en hoger niet meer aan te passen?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik heb al verschillende topics over speedstep problemen onder windows xp professional SP 2 gelezen,echter de aangeboden oplossingen bieden allemaal geen resultaat voor mijn xxodd M570b notebook CPU.

Daar ik hem niet onder de groep CSL wil plaatsen, dit omdat het mij puur om het aanpassen gaat van de snelheid van de CPU als ik deze op accu heb draaien, is mijn vraag hier geplaatst.

De akties die ik al heb geprobeerd:

-energie beheer schema's aanpassen
-in bios gekeken of ik hier settings van kon instellen, ging niet.
-speedstepxp geinstalleerd,werkt niet.

Sysspecs:

intel centrino 2.0 ghz M760
2Gb ram DDR 2 533Mhz
100GB SATA
Geforce 7800 GTX 256MB
intel 955PM chipset
intel azalea 7.1 audio
verder nog een hoop onboard dingen maar die zijn niet van belang 8)

Wat ik tot zover heb kunnen achterhalen is dat het lijkt dat de nieuwe series notebooks met intel centrino M(2.0 ghz en hoger) zowiezo geen instelbare funkties meer hebben in de bios en alle software matige aanpassingen vanuit de bios hardwarematig overrulen waardoor je op accu niet mee de maximale snelheid kan bereiken.

wat me ook opvalt is dat op accu mijn mobile geforce 7800 gtx ook in een soort van speedstep wordt teruggezet ,waardoor bv 3dgames op accu dan nog minder lopen.

Mocht iemand een tip hebben dan houd ik me aanbevolen _/-\o_

Thx

Endy

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:27
Google "notebook hardware control" oid, er zijn diverse programma's voor om dit soort dingen in te stellen. Als het goed is moet dit, ook op accu gewoon werken. (bij mij iig wel, heb 1.8 GHz pentium M in mijn notebook)

[ Voor 56% gewijzigd door asfaloth_arwen op 20-05-2006 19:23 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:15:
Google "notebook hardware control" oid, er zijn diverse programma's voor om dit soort dingen in te stellen. Als het goed is moet dit, ook op accu gewoon werken. (bij mij iig wel, heb 1.8 GHz pentium M in mijn notebook)
Er zijn idd verschillende programma's maar de 'beste' is speedswitchxp en dit programma werkt niet...
daarnaast is er vanaf 2.0ghz en sneller een andere hardware aansturing vanuit bios waardoor het niet meer mogelijk lijkt om via tooltjes oid dit te omzeilen....

Toch nog een suggestie?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:51:
[...]

- - -
daarnaast is er vanaf 2.0ghz en sneller een andere hardware aansturing vanuit bios waardoor het niet meer mogelijk lijkt om via tooltjes oid dit te omzeilen....
- - -
que? :? explain, want dit klinkt als dikke duim, zeker omdat er ook 2,0GHz en 2,1GHz P-M Dothan bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
p43000 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:21:
[...]

que? :? explain, want dit klinkt als dikke duim, zeker omdat er ook 2,0GHz en 2,1GHz P-M Dothan bestaat.
Nou ik heb hierover op het www meer gelezen dat tot 2.0 ghz de speedstepping op accu software matig te regelen valt(speedswitchxp o.i.d) maar erboven is dit hardware matig afgeschermd.

De CPU zal dan alleen bij bepaalde belastingen gaan schakelen in snelheid, je kan hem dan niet meer vast zetten op max cpu speed in accu modus.

Aangezien ik in de bios hiervoor ook geen opties kan kiezen zou dit best wel eens kunnen,
maar goed als je een methode hebt waarmee je denkt dat het wel kan dan wil ik het best proberen....

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
heb je het hierboven genoemde notebook hardware control al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
p43000 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:30:
heb je het hierboven genoemde notebook hardware control al geprobeerd?
Ik was helaas niet in de gelegenheid dit van het weekend en afgelopen maandag te proberen.
Vanavond doe ik een poging en laat ik het weten :)

Thx Endy
Pagina: 1