Toon posts:

[BF2] Joystick heeft 'altijd rudder'

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe joystick gekocht, de Saitek Evo Force.
Rudder, gashendel alles erop en eraan.
Ik heb netjes de software geinstalled en de setup gedraaid, inclusief calibratie.
Als ik echter in BF2 ga, blijkt dat ik altijd een beetje rudder naar rechts heb ook al raak ik de joystick niet aan.
Een kennis met een Sidewinder Pro heeft het ook al.
Iemand een idee hoe dat te verhelpen is?

Ook een keer in-game het rudder geheel links en rechts draaien lost het probleem niet op :|
Ik word elke 2 seconden afgeknald door mensen met een joystick als ik vlieg dus ik heb em echt hard nodig ;)

Thnx alvast!

Verwijderd

Dit is niet echt een antwoord op je post, maar een joystick brengt je vliegkunsten niet vooruit. Heb zelf iets van 300 vlieguren gehad, k/d ratio was ongeveer 8/1 (zelfs toen waren de meeste deaths nog door fps lag/comp crash) Ik heb altijd gevlogen met toetsenbord, hiermee heb je veel meer controle over je vliegtuig/heli.

elke 2 sec is spawn raping ^^.

Al geprobeerd om je joystick iets meer naar links te stellen?

Verwijderd

dat heb ik ook met mijn joystick.
das omdat BF2 geen dead zone heeft... heb al wat gezocht maar nog geen oplossing gevonden :'(

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je rudder afstelling is gewoon niet goed.(bf2 heeft geen deadzone) punt

en een joystick zal je vliegkunsten echt niet verbeteren. punt

en die gasten die je om de "2" seconden neerschieten kennen de kneepjes/bugs en maken daar gebruik van, net als de "next-gen" bunny-hoppers. punt

er zijn mogelijkerwijs betere spelers online dan jou, het hebben van een joystick in niet relevant. ik own de meeste andere clanleden met een keyboard terwijl hun met die dure logitech paaltjes zitten te vliegen.... punt

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 20-05-2006 19:30 . Reden: geen vliegen is ook een optie... :/ ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
Ik vlieg nu met keys en muis.
Voor bombing runs is dat perfect, maar in dogfights moet ik elke keer 'liften' met de muis waardoor ik dus niet echt een rondje maak maar een 6-kant :|

Ik kan goed vliegen das niet het probleem, maar ik heb een theorie over AA missiles.
Gisteren werd ik door ene Chris1402 afgeknald, keer op keer.
Die gast was gewoon belachelijk goed, maar ok dat is niet het probleem.
Wat mij opviel was dat hij zei dat 9 van de 10 AA missiles die hij afschoot, gewoon doel troffen.

Bij mij is dat 1 op de 20.
Mijn theorie is nu dat je moet 'leaden' met je missiles, maar als iemand in een scherpe bocht zit kan ik niet genoeg meedraaien om 'voor' zijn neus te aimen.

Serieus, die Chris raakte 9 van de 10 en ik raak, met full lock en zonder dan die andere flares gebruikt, 1 op 20.

Aan de PC ligt het niet het is een FX55 2GB en 7800GTX.

En de Saitek is niet afstelbaar. Ik heb een 3rd party progje gevonden waar je de deadzone op 20% kan zetten, dan is het over. Maar dan doet de joystick dus eigenlijk niks meer :|
Joystick heb ik nu te koop gezet en ik heb een Logitech gekocht bij Salland ;)
Hopen dat die het wel doet.

Verwijderd

Gebruik alleen je toetsenbord. Pijltjes toetsen en asdw.
Als iemand je probeert te locken meteen een scherpe bocht maken, blijven loopen en rondjes draaien. Als je niet gelocked ben, dan een soort van S bocht maken en daarna in een totaal andere richting opvliegen.

Als je iemand achtervolgt, gebruik dan je bombsight en niet je AA, anders weet hij meteen dat je achter hem aan zit, daarna ff 2 sec AA sight, dan gebrtuikt hij flares en heeft hij het idee dat je niet meer achter hem aan zit, als je nog steeds goed volgt, dan weer AA sight en bij lock meteen 2x schieten.

Als je echt goed wilt worden met vliegen, haal die gasten down met je machine geweer en met bombsight, goede training voor volgen en preciesie.

Dat soort types hebben net zoals mij al veel gespeeld in zo een vliegtuig en weten wat ze doen.
Alleen speel ik geen bf2 meer ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schiet de meeste mensen af met guns omdat AA missiles niet raken als ik ze afvuur :D
Heb net een Logitech besteld, eens kijken of dat beter is.
Heb em op afstand gekocht dus als ie na 1 seconden weer afwijkt gaat ie meteen retour.
Met vliegen ken ik alle trucjes wel hoor ik zeg al: aan het vliegen ligt het niet.
Bombsight, eerst hun flares laten gaan, ietsje trager vliegen als je achter ze zit, op tijd de afterburners gebruiken no problem.

Ik vraag me alleen af waarom die Saitek die bug heeft. Ik kan me niet voorstellen dat EA niet normaal kan programmen, en die Chris heeft een joystick en hij zegt dat ie gewoon rechtdoor kan vliegen zonder afwijking.
Ondertussen blijkt dat ongeveer 20% van de mensen die een Saitek kopen er last van hebben, ook met de X45 en de X52.
Er is een filmpje dat je in de registry moet gaan liggen prutsen om het probleem te verhelpen.
Be-la-che-lijk.
70 euro!
Weg dat ding. Nooit meer Saitek.

Bedankt allen voor de reacties en de hulp!
Pagina: 1