Asrock 775dual-880pro PCI Express poort d00d ??

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:24

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Ik druk deze vraag hier neer omdat ik het vermoeden heb dat er iets met de PCI Express poort mis is. Ik heb vermeld moederbord met daarop de volgende onderdelen:

Intel P4 530J (3,0 GHz 1 MB cache S775)
ATI Radeon 9600 PRO 256MB AGP 8x
2 x 512 MB DDR2 Samsung
WD 60 GB HDD (P-ATA)
LG DVD +/- RW DL

En losliggend heb ik een ASUS EAX800XL PCIe grafische kaart.

Ik ga dus de AGP kaart eruit halen en vervangen voor de PCIe kaart (of PCIE of PCI-e of hoe het ook afgekort moet worden). Met de AGP kaart boot het systeem gewoon en krijg ik netjes beeld. Met de PCIe kaart boot het systeem wel, maar krijg ik GEEN beeld. De fan en de ledjes van de kaart gaan netjes aan, ik hoor maar 1 beep, dus geen foutmeldingen. In het BIOS staat netjes ingesteld dat de PCIe poort als eerste grafische mogelijkheid gebruikt wordt.

Wat heb ik gedaan ??

Nou allereerst 2 dagen de pleuris gezocht op o.a. Google en de Asus en Asrock sites.

Eerst dacht ik dat de X800XL extra stroom nodig heeft, maar dat schijnt niet nodig te zijn en niet te kunnen.

Ik heb een andere voeding geprobeert (Sweex 400W :X ) maar ook dat haalt niks uit. De Sweex is overigens een heel stuk stabieler dan mijn oude 300W uit het jaar kruik ben ik al achter dus die mag blijven :p

Als laatste heb ik naast de PCIe een PCI kaart erin gestopt en die gaf netjes beeld. In windows wordt de PCIe kaart gewoon herkend door de catalyst drivers en onder taakapparaatbeheer staan er geen gekke icoontjes als uitroeptekentjes bij, de kaart zou dus in orde moeten zijn.

Iemand een idee ??

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Ervanuitgaande dat de Radeon X800XL PCIe gewoon werkt vermoed ik dat het gaat om een incompatibiliteit tussen de videokaart en de VIA PT880Pro chipset (Met native AGP en PCIe 4x)
Wellicht kan een BIOS update hier werk van maken ? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:24

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Ik heb de laatste bios er al ingeflashed (vergeten te vermelden, solly).

Even een update op de OP: mijn vrouw kwam juist thuis toen ik het topic opende met een X300SE PCIe kaartje om extra te kunnen testen. Ik heb de kaart erin gedrukt, PC weer aangesloten op stroom en aangezet en..... met de X300SE krijg ik de eerste BIOS-beep niet eens en dus ook geen beeld :(

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

[off-topic]
wat een vrouw :D
[/off-topic]
Voor de rest kun je denk ik concluderen, dat als je alle BIOS settings goed hebt staan, je PCI-X slot idd naar de kloten is.

bordje RMA-en dus lijkt me.

Powered By C8H10N4O2

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

PCI-E lijkt me ;)
over die RMA: Amen :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Kluk-Kluk schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:02:
[off-topic]
wat een vrouw :D
[/off-topic]
Amen ;)
Voor de rest kun je denk ik concluderen, dat als je alle BIOS settings goed hebt staan, je PCI-X slot idd naar de kloten is.
PCI-X != PCI-e

De PCI-e op dat bord (en van al deze VIA-chipsets) bieden maar een beperkte ondersteuning voor PCI-e kaarten. Op de Asrock website staat een lijst met compatibele producten, waar jouw kaartje dus waarschijnlijk niet op zal staan. 't Is vervelend, maar je bord werkt waarschijnlijk perfect.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Moet je niet aangeven dat je via pci-express het beeld wilt tonen ipv via agp? Kijk eens in je bios.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Moffin schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:09:
Moet je niet aangeven dat je via pci-express het beeld wilt tonen ipv via agp? Kijk eens in je bios.
Dat staat in de TS:
In het BIOS staat netjes ingesteld dat de PCIe poort als eerste grafische mogelijkheid gebruikt wordt.
;)
Breepee schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:09:
[...]
Amen ;)

[...]

PCI-X != PCI-e

De PCI-e op dat bord (en van al deze VIA-chipsets) bieden maar een beperkte ondersteuning voor PCI-e kaarten. Op de Asrock website staat een lijst met compatibele producten, waar jouw kaartje dus waarschijnlijk niet op zal staan. 't Is vervelend, maar je bord werkt waarschijnlijk perfect.
Inderdaad, grote kans dat het bord gewoon werkt maar dat het slechts een incompatibiliteit is. Al met al is het wel toevallig dat de 2e PCIe kaart niet werkt. Het is voor mij moeilijk om te zeggen dat het bord stuk is maar na het testen van de 2e kaart is het ook moeilijk om te zeggen dat het incompatibiliteit is ;)

Echter, op deze manier kun je blijven proberen. Wellicht kun je nóg een andere kaart proberen (gelieve met een andere chip erop) of je kunt de gok wagen op een ander moederbord. Een moederbord met een andere chipset zal ongetwijfeld werken ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Breepee schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:09:
[...]
Amen ;)

[...]

PCI-X != PCI-e
Idd My bad.... typo detected.... :(

Was in de war met mijn vandaag aangeschafte Intel server boardje :P