Toon posts:

gigabit switch achter linksys router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat jullie zo het antwoord weten, vandaar dat ik hier post.

Ik heb een linksys router en 2 pc's die op het internet zitten.
Nu beheer ik mijn 2de pc via radmin, maar ik vind dat het sneller kan want de verbinding is wat langzaam.

kan ik achter mijn linksys router een gigabit switch hangen en 2 gigabit netwerk kaartjes in mijn pc, zodat ik sneller op mijn 2de pc kan werken??

Mvg
Ronald

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 21:22
De router is waarschijnlijk 100 Mbits
als je naar je verkeer kijkt zie je dat hij NIET de vole bandbreedte gebruikt

Het is niet je netwerk opzich die voor de traagheid zorgt maar de applicatie
Misschien moet je daar eens in kijken of daar geen limiet in staat

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Je kunt gewoon een Switch achter je router zetten ja. Gewoon 1 kabeltje van router -> switch (crossed is niet nodig) en je kunt de extra poorten gaan gebruiken. Alle PC's op de Gigabit switch zullen onderling met 1000Mbit kunnen communiceren, en PC's die aan de router zitten hebben dan 100Mbit.

Edit: Typfoutje Torro, de eerste 100 moest natuurlijk 1000 zijn. :P

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 21-05-2006 00:17 . Reden: Een 0 vergeten kan grote gevolgen hebben... ]

Goud is geen geld

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Frank_Knopers schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:15:..............Alle PC's op de Gigabit switch zullen onderling met 100Mbit kunnen communiceren, en PC's die aan de router zitten hebben dan 100Mbit.
Je bedoelt dat alle pc's op de GbSwitch dan met elkaar op 1Gb communiceren en alles via de router max 100Mb.

[ Voor 18% gewijzigd door DTorro op 20-05-2006 18:23 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Dit kan idd, maar het zal alleen snelheidverschil opleveren als je bestanden overkopieert. Probeer anders eens met de standaard remote desktop van Windows te werken, dat werkt meestal al een stuk beter dan losse applicaties.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat bedoel je via Radmin? Als je thuis zit op computer #1 en je maakt verbinding naar #2? Dan kan je inderdaad een 1Gbit switch halen om het sneller te laten gaan, al denk ik niet dat Radmin 100Mbit gebruikt? Als je bedoelt dat wanneer je bij een vriend ofzo zit en je maakt met Radmin verbinding en het is traag, dan ligt het aan je upload van je verbinding (ADSL ?).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Soms is die switch niet eens nodig. Je kant gigabit kaartjes gewoon met een normale straight kabel doorverbindinden. Als beide pc's binnen staan kun je op die manier veel goedkoper ze verbinden.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:20:
Soms is die switch niet eens nodig. Je kant gigabit kaartjes gewoon met een normale straight kabel doorverbindinden. Als beide pc's binnen staan kun je op die manier veel goedkoper ze verbinden.
Zoveel goedkoper is het denk ik niet. Je moet dan beide PC's voorzien van een extra netwerkcontroller en je moet extra kabels leggen. Lijkt mij alleen maar lastiger om te onderhouden en later eventueel uit te breiden.

Met een Gbit switch is het configureren, onderhouden en uitbreiden veel eenvoudiger.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Gigabit switch is alleen maar voor me zelf tussen 2 pc's voor het kopieeren van bestanden na de andere pc. Niet over het internet.

En met een kabel gaan liggen werken zie ik ook niet zo zitten. Ik koop binnenkort wel een nieuwe switch,

mvg
Ronald

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Frank_Knopers schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:19:
[...]

Zoveel goedkoper is het denk ik niet. Je moet dan beide PC's voorzien van een extra netwerkcontroller en je moet extra kabels leggen. Lijkt mij alleen maar lastiger om te onderhouden en later eventueel uit te breiden.

Met een Gbit switch is het configureren, onderhouden en uitbreiden veel eenvoudiger.
Ehm,

De kabels liggen er neem ik aan al? Dus alleen nieuwe NIC's en Switch?

En waarom is het configureren, onderhouden en uitbreiden met een gigabit switch 'veel eenvoudiger'? Klinkt een beetje als een standaard nietszeggend verkoop praatje.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Punica- schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:45:
[...]
Ehm,

De kabels liggen er neem ik aan al? Dus alleen nieuwe NIC's en Switch?

En waarom is het configureren, onderhouden en uitbreiden met een gigabit switch 'veel eenvoudiger'? Klinkt een beetje als een standaard nietszeggend verkoop praatje.
Het is geen verkooppraatje, want een gigabit switch is weinig duurder. Als je een kabel rechtstreeks wilt leggen van PC1 naar PC2 zul je dus een extra kabel en twee fatsoenlijke Gbit kaarten moeten kopen. Aangezien er nu wordt uitgegaan van een router als centraal punt zullen er vast geen netwerkkabels rechtstreeks tussen de 2 PC's liggen.

En wat als je een 3e, eventueel 4e PC wilt toevoegen aan het Gigabit netwerk, dan kun je bij een switch gewoon simpelweg inpluggen. Als je wilt aansluiten op de PC1 <-> PC2 verbinding moet je nog meer netwerkkaarten inbouwen en moet de ene PC aan staan om de andere te kunnen bereiken.

Verkooppraatje? Ik denk gewoon dat die jongen nu, en later als er eventueel een Pc bij komt, meer aan een switch heeft dan aan een directe PC tot PC verbinding.

Voorbeeldje van een router - switch opstelling zoals die bij mij is tijdens een lanparty (normaal zijn er 2 PC's minder): Klik

[ Voor 14% gewijzigd door frankknopers op 22-05-2006 13:00 ]

Goud is geen geld

• Punica-
Nee dat snap ik ook wel :)

Het ging mij meer om de laatste zin :
Of het nou Gbit is of 10/100, wat boeit dat nou, het blijft een switch :).

Ik ging alleen uit van de situatie dat ie nu al een router heeft, multi-port, dus dat alle bekabeling er al ligt, en dat ie dus alleen een switch hoeft aan te schaffen en 2 NIC's.

Maar dus dat ie niet moeilijk hoefte te doen met kabels enzo.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Punica- schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:21:
Nee dat snap ik ook wel :)

Het ging mij meer om de laatste zin :

Of het nou Gbit is of 10/100, wat boeit dat nou, het blijft een switch :).
Enige voordeel van een Gbit boven een 100Mbit switch is dat de eerstgenoemde meestal auto MDI/MDX heeft, waardoor je zowel patch als crossed kabels aan kunt sluiten. verder is er idd geen verschil.

[ Voor 28% gewijzigd door frankknopers op 22-05-2006 14:20 ]

Goud is geen geld

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Die 1000Mbit zul je dan alleen halen als je Gbit kaartjes aanluit die op een pci-x slot kunnen. De oude PCI sloten zijn simpelweg niet snel genoeg om een Gbit netwerkverbinding aan te kunnen (PCI is gelimiteerd tot 133 Mbit). Oftewel 1000Mb/s haal je alleen met een onboard Gbit kaart of een PCI-x kaart.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Heb het al eerder voorbij zien komen, heb je nu toevallig op beide pc`s netwerkkaarten met een realtek chip? Zoja dan moet je anders even kijken naar nieuwe netwerkkaarten ( intel of 3com) Dan gaat het waarschijnlijk al een stuk sneller.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-04 10:02

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ben1985 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:31:
Die 1000Mbit zul je dan alleen halen als je Gbit kaartjes aanluit die op een pci-x slot kunnen. De oude PCI sloten zijn simpelweg niet snel genoeg om een Gbit netwerkverbinding aan te kunnen (PCI is gelimiteerd tot 133 Mbit). Oftewel 1000Mb/s haal je alleen met een onboard Gbit kaart of een PCI-x kaart.
Nee, PCI is gelimiteerd tot 133 MB/s, niet Mb/s. En 1000 Mb is 125 MB/s. Zie deze link.

Dat betekent niet dat je dat ooit vol gaat krijgen tijdens een filetransfer, tenzij je in allebei de PC's 2 of meer schijven in RAID0 hebt hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 22-05-2006 14:45 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Punica-
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:32:
Heb het al eerder voorbij zien komen, heb je nu toevallig op beide pc`s netwerkkaarten met een realtek chip? Zoja dan moet je anders even kijken naar nieuwe netwerkkaarten ( intel of 3com) Dan gaat het waarschijnlijk al een stuk sneller.
Ehm,

Realtek doet gewoon 100mbit hoor, wat wel waar is, is dat el cheapo kaartjes ala realtek je CPU nogal belasten.

Over auto mdi/mdx, alle moderne 100mbit switchjes doen dit tegenwoordig ook gewoon.
Pagina: 1