Voeding stuk?!

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Beste Apple fans :)

Het gaat hier om een PowerMac dual G4 1.25Ghz :9
Deze Mac stond altijd beneden maar vandaag was het zijn beurt om naar boven te gaan.
Stekkers er allemaal netjes in evenals de monitoren.

3 stekkers, 1 x iiyama vision master pro 512 22", 1 x Compaq (oud ding) 20" en de stekker van
de PowerMac. Deze 3 stekkers zitten alledrie in dezelfde stekkerdoos. Het is een gezekerde stekkersdoos met schakelaar.

De monitoren stonden beide aan (stekkerdoos schakelaar was nog uit), zodat als je de stekkers van de monitoren in het stopcontact zou doen dat ze direct aangaan. De stekker van de Mac zat ook in de stekkerdoos.

Toen ik de schakelaar van de stekkerdoos omzette prongen beide monitoren aan maar binnen 1 seconde sloeg beneden de stop door |:( Te veel power op 1 stopcontact?!

Toen alle elektronica afgesloten en nieuwe stop in meterkast gedaan. Daarna alles weer aangesloten. Toen besloot ik om de monitoren 1 voor 1 aan te zetten. (nu had ik ze wel helemaal uitgezet dus als je ze in het stopcontact doet dat ze niet aangaan). De monitoren gingen nu beide netjes aan en ze bleven aan. Toen wilde ik de Mac aanzetten maar deze deed helemaal niks.

kan het dat de Mac een oplawaai heeft gehad iod, misschien door de stop doorslag? Kortsluiting? :?

Nu is dus eigenlijk de vraag? Is de voeding kapot of zou het misschien iets anders zijn? Het moederbord bijvoorbeeld?

Ik heb gechecked of het kabeltje van powerknop naar mobo niet was losgeraakt, dit was niet het geval.
Alvast bedankt voor het lezen van het verhaal!

Gr.

Verwijderd

Ik weet verder niets van apples af maar heb je hem al een keer in een ander stopcontact geprobeert?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 18:04 ]

• Crijnn
Ja heb ik, zonder succes :'(

• royco_100
  • Laatst online: 12-02 10:24

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Zekering in de voeding zelf misschien kapot?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klinkt meer alsof je voeding stuk ging en toen de stop meenam dan andersom.

Zo'n voeding kan prima tegen uitschakelen, en spanningspieken zijn meestal ook niet echt heel schokkend ;)

Verwijderd

Misschien was je Mac wel boos dat hij naar boven moest? ;)

Maar even serieus: Wat voor pin-layout heeft de stekker van de voeding naar het moederbord?

• Crijnn
Wat voor pin-layout heeft de stekker van de voeding naar het moederbord?
Het is een 24pins connector. Het is trouwens een 360W voeding.

• Crijnn
royco_100 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:17:
Zekering in de voeding zelf misschien kapot?
Dacht ik zelf ook net aan :P Kan ik dit checken door zekering te vervangen?
Zo'n voeding kan prima tegen uitschakelen, en spanningspieken zijn meestal ook niet echt heel schokkend
Hoe bedoel je? Voeding kan tegen uitschakelen? Tegen het uitschakelen van de . . . . . .

thx alvast!!

[ Voor 34% gewijzigd door Crijnn op 20-05-2006 18:32 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gewoon ATX dingie?
Probeer het dan eens met een reguliere PC-voeding (wel atx he)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

crijn schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:30:
[...]

Dacht ik zelf ook net aan :P Kan ik dit checken door zekering te vervangen?
soms.
Voeding openen, en dan kan het zijn dat hij gesoldeerd is, of tussen klemmetjes zit.
Is een klein zekeringetje.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Crijnn
Boudewijn schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:31:
gewoon ATX dingie?
Probeer het dan eens met een reguliere PC-voeding (wel atx he)
ATX is ook 24 pins? Als dit zo is zou ik idd met een atx voeding kunnen kijken wat er gebeurt. Weet je trouwens wel zeker dat dat kan? Mol liever niet mijn Mac als er andere spanningen zijn dan mijn Mac voeding.

Maar nu even eten :)

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 15:21
ATX is 20 pins, ATX 2.0 is 24 pins. Als ik jou was zou ik het niet gaan proberen met een ATX voeding. Heb wel eens meegemaakt met compaq voedingen dat die dingen een andere pinindeling hadden met als resultaat een flinke plof met bijbehorende steekvlam. Daar lijkt me je PowerMac een beetje te mooi en duur voor ( :9~ )

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Pagina: 1