Toon posts:

Hardeschijf kan een hoge FSB niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Westerndigital Caviaar:
en wel de volgende:

WDC WD2500JD-00HBB0 met firmware 08.02D08.

250GB, 7200 RPM, S-ata.

hij is gevoed met speciale S-ata voeding vanuit de voeding. ook met Oranje draadje (wat niet perse hoeft merkte ik op.

Als ik mijn FSB op 230 instel of hoger, dan kan hij Windows niet meer vinden. hij zegt altijd dat hij een bepaald bestand mist, het is elke keer een ander bestand dat hij niet meer kan lezen. Als ik boot via een andere (IDE) schijf. met normale FSB (200Mhz) dan kan ik soms de schijf gewoon openen, en bestanden erop openen, maar bij een andere overclock was de structuur beschadigd alsdus Windows.

Ik heb nog nooit gehoord van een HD die zeurt bij een tehoge FSB. als ik mijn FSB op 240 Mhz zet, dan zegt Voice genie :" Your memory may have a problem" dus het interne geheugen trekt 230 nog best , (de BIOS laad ook gewoon op 230Mhz)

ik heb een moederbord van Albatron (de K8X800 pro II, deze bevat een K8T00 chipset van VIA. met een S754 proc van AMD. een Athlon 3000+

Wat kan ik doen zodat mijn Hardeschijf niet mee gaat met de FSB? (HD deviders?, of een HD multiplier?"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 17:28 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:26:
Ik heb nog nooit gehoord van een HD die zeurt bij een tehoge FSB. als ik mijn FSB op 240 Mhz zet, dan zegt Voice genie :" Your memory may have a problem" dus het interne geheugen trekt 230 nog best , (de BIOS laad ook gewoon op 230Mhz)
Heel tof voor jou... Maar HD's zijn er net wél gevoelig aan. Je FSB wordt namelijk vertaald naar je hele systeem (de snelheid gaat overal omhoog: HT, PCI, ...). Dus: kijk of je de PCI-snelheid kan locken, anders ben je eraan voor je moeite. Zo zal je HD snel het loodje leggen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je bedoelt toch niet dat je en de sata en de voedings kabel erin hebt zitten? Dit is namelijk NIET goed voor de harddisk en hij kan erdoor kapot gaan. Het is Of .. of.

Verwijderd

Dat hd's niet tegen te hoge FSB's kunnen is al in de historie van Overclocking dude ;)

Met ide schijven is het nog zo dat je de PIO mode kan verlagen, dit heeft zeker effect op een te hoge FSB, het kan zelfs je probleem oplossen. Maar aan de andere kant gaat je BUS ook te hoog werken, en hoeft niet zozeer je HD er onder te lijden, maar de controller (in dit geval je S-ata). Je moet maar even kijken wat je precies kan, ik zie zo even niet wat je specs zijn, maar anders even de FSB verlagen / hogere HTT.

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Koop een ander mobo met een nforce3-250 chipset, dan zijn je problemen opgelost.

De PCI bus van de VIA K8T800 chipset is NIET te locken. Ook dividers werken NIET. De enige oplossing die in sommige gevallen een beetje werkt is een losse PCI SATA controller aanschaffen die geschikt is voor PCI bus snelheden van 66MHz. Deze kaarten kunnen soms de HDD zonder problemen aansturen ookal loopt de PCI bus boven de 33MHz.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
bij mij draai ik toch onder een FSB van 270mhz, en ik heb een KT800 bordje , namelijk MSI K8T Neo-FIS2R

ik ben wel absoluut niet processor (sempron 3000+) limited , alleen mijn RAM houd me wat tegen om nog hoger te gaan ...

hier een uitdraai van everest:

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer KAMER1
Maker successor
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2006-05-26
Tijd 11:06

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 63-0304-009999-00101111-040201-VIA_K8$1XXXX000_A6702VMS V2.2 030405
Moederbordnaam MSI K8T Neo-FIS2R (MS-6702)

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type AMD Hammer
Werkelijke kloksnelheid 270 Mhz
Effectieve kloksnelheid 270 Mhz
HyperTransport kloksnelheid 811 Mhz

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 202 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 405 Mhz
Bandbreedte 3239 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type VIA V-Link
Bus Breedte 8 bit
Werkelijke kloksnelheid 90 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 360 Mhz
Bandbreedte 360 MB/s

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1 Socket 754
Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP
RAM Slots 3 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset K8T800
Extra functies CoreCell, Dynamic Overclocking Technology, Ultra-ATA/133, SATA, RAID

Moederbordfabrikant:
Firmanaam Micro-Star International
Productinformatie http://www.msi.com.tw/pro...oard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/pro...bios/bos/spt_bos_list.php

het max. in de bios is 280 mhz, dus wie weet pers ik er nog eens 10 MHz extra uit >:)

[ Voor 86% gewijzigd door successor op 29-05-2006 22:46 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:26

inXs

known as inXs

Ah nu weet ik dus gelijk waaraan mijn HD laatst overleden is.....

superB

Pagina: 1