[testcase] Golven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt, golven, wit schuim bovenop onstuimig water. Water wat al vele coontinenten en landen heeft gezien. Water wat ouder is dan ons allemaal bij elkaar, boven land hoog in de wolken en onder ons als we er over heen varen.

Een fascinerend onderdeel van de thermohaline circulatie, de naam voor alle stromingen op de wereld die essentieel zijn voor de warmte en koudte op aarde.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/19052006/19052006-038.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/19052006/golven1.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/19052006/golven2.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/19052006/golven3.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.zeeuwseogen.nl/Offsite/19052006/golven4.jpg

Je kan weinig aan dit soort foto's verpesten, maar toch zijn tips en commentaar weer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Je moet ze wel even goed resizen, nu krijg je lelijke randjes. Verder is 't natuurlijk boeiend golven, maar ik denk dat je een veel lager standpunt moet hebben wil je 't echt indrukwekkend maken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:49:
Je moet ze wel even goed resizen, nu krijg je lelijke randjes. Verder is 't natuurlijk boeiend golven, maar ik denk dat je een veel lager standpunt moet hebben wil je 't echt indrukwekkend maken..
Oke,

Lager standpunt was niet mogelijk, ze zijn midden op zee genomen aan boord van een schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Nee, dat begrijp ik ook wel, maar goed, 5 keer golven wordt nu saai, snap je m'n punt? 't mist de X factor...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wel wat veel van hetzelfde idd.

Golven zijn fascinerend, maar zulke close-ups kunnen mij persoonlijk niet heel erg boeien. Een wat wijder shot of een shot waar golven ergens tegenaan beuken doen het dan toch beter imho.

PS: Waar heb je ze gemaakt, welke apparatuur/instellingen? En resize ze gewoon even naar max 600 pixels breed.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De herhaling daargelaten vind ik de uitgebeten stukken niet echt mooi. Alleen #2 heeft daar wat minder last van, de rest veel te veel voor mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkleind!

Al met al merk ik aan de reacties tot nu toe dat het niet zo'n succes is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:04:
Verkleind!

Al met al merk ik aan de reacties tot nu toe dat het niet zo'n succes is ...
De foto's zijn spetterend, alleen zeggen ze niet zo veel, ze hebben voor mij geen verhaal dat ze willen uit beelden. Als het ergens onderdeel van zou zijn van een groter zicht zou het mij meer aan spreken.

persoonlijk zou een golf mij zo meer aanspreken

[ Voor 13% gewijzigd door 5mebibyte op 20-05-2006 17:13 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:47:
Zoals de titel zegt, golven, wit schuim bovenop onstuimig water. Water wat al vele coontinenten en landen heeft gezien. Water wat ouder is dan ons allemaal bij elkaar, boven land hoog in de wolken en onder ons als we er over heen varen.

Een fascinerend onderdeel van de thermohaline circulatie, de naam voor alle stromingen op de wereld die essentieel zijn voor de warmte en koudte op aarde.

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5
[afbeelding]

Je kan weinig aan dit soort foto's verpesten, maar toch zijn tips en commentaar weer welkom!
Ik vind 1, 3 en 5 erg leuk, de rest is naar mijn mening wat minder :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38

Zoefff

❤ 

Hmja, golven.. Opzich indrukwekkend, maar ik denk dat je het beter bij 1 foto had kunnen laten. Laat ik het zo zeggen, foto 2 t/m 5 beelden hetzelfde uit als foto 1, er valt niet veel anders op te zien :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Leuk verhaal, maar 't blijven golven, en helaas weinig interessant vastgelegd, en dat is ook niet echt makkelijk. Ga sowieso lager, en wellicht wijder, maar dan nog...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Alles is al gezegt geloof ik, maar saaai ;) deze zouden bij mij al in de camera gewist worden.

Bij de titel dacht ik aan golven die stuk sloegen op pieren of op boeien of zo. Of mooie rollers op de strand. Maar van bovenaf wat schuim op de foto zetten nee not my cup of tea :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.

Toch blijft het mij persoonlijk fascineren ... Denk dat ik de enige ben ... Maar dat geeft niet.

Vanuit andere standpunten heb ik ook golf foto's ... zal die in dit topic nog eens posten maar dan moet ik ze eerst even wat verkleinen.

Bedankt zover
Pagina: 1