VSX 416 opvolger van VSX 415?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe budget versterker. Nu had ik al de pioneer vsx 415 gezien, maar nu zag ik ook de vsx-416 voorbij komen. Op de pioneer site kom ik de 416 echter niet tegen, enkel alleen de 415! Is de 416 nou de opvolger van de 415 of niet?
En waar kan ik de echte specs vandaan halen? Op kieskeurig staat wel wat, maar ik weet niet hoeveel ik daar van moet geloven.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier kun je specs en vergelijkingen terugvinden tussen de VSX 415/416, 515/516 en 915/916.
http://www.areadvd.de/har...eer_avreceiver_2006.shtml

En hier een revieuw:
http://www.areadvd.de/har...o_vsx_416_516_916_1.shtml

Beide wel in het Duits.
:)

• gelukkie
Als ik het zo heb gelezen is de vsx-416 wel een goede keus voor zijn prijs.
Ik ben van plan om te gaan beginnen met 2 jbl e60 speakers op deze versterker, stereo dus.
Is deze receiver dan nog steeds een goede keus of is er een betere te vinden in die prijsklasse?

Ik wil voor een 5.1 receiver gaan zodat ik mijn pc digitaal kan aansluiten, en ik zo ook dolby en dts films via die 2 speakers kan kijken.

Kan iemand mij vertellen of die vsx-416 nu over DTS-Neo en dat soort dingen beschikt, want bij de bovenstaande links staat bij de review van niet maar bij de specs weer van wel.

[ Voor 19% gewijzigd door gelukkie op 20-05-2006 20:35 ]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De VSX 416 ondersteutn volgens mij geen DTS-Neo, dat is pas vanaf de VSX 515/516.
P/S: Misschien is het intressant om daarom ook naar de VSX 515 te kijken, voor 229eur.

Ik ben mij zelf ook aan het orienteren wat bereft de aanschaf van, mijn eerste, receiver.

[ Voor 53% gewijzigd door Bulldog op 21-05-2006 16:09 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik was van plan de VSX-915-S te halen, maar nu ik dit zie wacht ik nog wel even. :)
USB-aansluiting lijkt me toch wel erg vet. :o Daar zou ik wel €50,00 ofzo voor bij willen leggen. (is maar voorbeeld, áls ie al duurder wordt.)
Ik denk ook dat veel receivers zo iets nu gaan krijgen. Autoradio's hebben het ook al veel, de duurdere audiomerken ook al. Zelfs de grote broer van deze receivers. :)

* Drawer wacht nog wel even. :)

• gelukkie
Ik ben wel beniewd of die sound retriever veel effect heeft, en of je deze ook kan uitschakelen.
Nog klein vraagje, is er een nadeel in speaker uitgangen tussen de insteek aansluitingen van de 416 en de banaan aansluitingen van de hogere types?

Ik denk dat de 416 toch een betere optie is vooral omdat ik stereo ga aansluiten, en dan zal ik die extra dingen bijna niet gebruiken.

Verwijderd

Een insteek uitgang is vooral irritant met dikkere speakerdraad. Qua geluidskwaliteit denk ik niet dat je het gaat merken. Voordeel van die insteek ingangen is dat ze altijd 'aangedraaid' zijn. Een normale moet je eerst even 2x aandraaien omdat hij een beetje losser gaat na een tijdje. Dit is alleen in het begin zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 18:34 ]

Pagina: 1