Media ziet er raar uit, lijkt 16-bit

Pagina: 1
Acties:

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 16:52
Ik heb net opnieuw mijn computer geinstalleerd. Na mijn mooie schone installatie heb ik een divx all in one pakket geinstalleerd.

Daarna wou ik een film gaan kijken, maar de kleuren waren heel raar, het leek wel of de films in 16-bit worden afgespeelt. Eerst dacht ik dat het aan codecs zou liggen, maar toen ik een dvd er in stopte, kreeg ik hetzelfde beeld. Ook streaming video's via internet krijgen datzelfde rare beeld.

Ik heb daarna ook nog getest met quicktime. Wat schetst mijn verbazing, hier hebben de films wel de juiste kleur.

Ik heb de codecs al gedeinstalleerd, maar dit mag niet baten. Tevens heb ik wat topics doorgenomen over "groene waas", maar het lijkt niet echt op het probleem dat ik heb.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Verwijderd

Drivers van de videokaart geinstalleerd?

• A-380
Ja die zijn geinstalleerd. Ik heb een NVIDIA GeForce 6800 LE

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Films zien er in 16-bit keurig uit hoor.

Heb jij het hier niet over 256 kleuren? (8 bit) Of misschien zelfs 16 kleuren?
Misschien kun je een screenie posten zodat we een beetje een beter idee hebben wat hier aan de hand is.
Welke drivers heb je geïnstalleerd voor je videokaart? Al gecontroleerd of die ook echt naar behoren werken?
Welke media speler gebruik je?
Trouwens voor het afspelen van DVDs heb je ook nog altijd een MPEG2 codec nodig voorzover ik weet :)
Hoe staan de settings, van je bureaublad bijv.

Ik hoop echt dat je er een screenie van kan posten want ik vind het zo lastig om te zien hoe het er nou uit ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 20-05-2006 16:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ik heb een 6600 en had laatst beta drivers geinstalleerd (84.66 beta). Ik kreeg hierbij het probleem dat al mijn films echt een paar tinten donkerder werden, gewoon onkijkbaar dus.Niks geen instelling (drivers/players/monitor) hielp, behalve dan terug vallen op de laatste WHQL drivers van de nVidia site (84.21). Wellicht moet je je probleem hier ook zoeken?

• A-380
Na lamber ben ik toch gaan twijfelen aan mijn driver, dus ik heb een andere driver geinstalleerd. Had ik eerst nVidia ForceWare v77.77, heb ik nu een driver met versie 66.81. En hoera alles werkt!

Wel raar want bij die nVidia ForceWare v77.77 staat toch echt ondersteuning voor de 6800LE. En ik vind het raar dat mijn quicktime movies het wel gewoon deden. Maar goed, ik ben uit de brand! Bedankt iedereen!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom heb je niet gelijk een recente driver geïnstalleerd?
De 80 series werken al tijden erg goed op de 6800LE, althans hier :)

• A-380
stom, gewoon snel gezocht op een driver voor de 6800LE. En zo waarschijnlijk eerst bij de 77.77 terecht gekomen. En daarna bij die andere. Ik zal nu de nieuwste installeren ;)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tweakers.net - Meuktracker [ Driver Updates ]
Daar kijk je toch als aller eerste ;)

nVidia ForceWare 84.56 WHQL lijkt me het proberen waard :)

Pagina: 1