Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stomme vraag over Ford Transit (bj 2003)

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hebben een busje gehuurd voor naar Duitsland te rijden. Drinken (Bier) moet koud staan.
We hebben een omvormer + klein koelkastje wat moet gaan werken volgens de gegevens.
Hoe ga ik het aansluiten?

1:Waar is de accu geplaatst in zo'n busje?
2:Hoe kunnen we spanning van de accu halen en dat makkelijk maar een omvormer sturen (12 >230 a cont 600w/ Piek 1800w)

Dus waar kunnen we heel handig een kabel doortrekken zonder het busje te slopen?

Verwijderd

zeker niet door de sigarettenaansteker, je trekt (als je effectief 600w gebruikt) zo maar eventjes 50A weg uit die batterij, dus als je dat door een sigarenaansteker doet, gaat je sigaartje heel vlot branden })

Je moet namelijk al een 10 carre minstens nemen, best een 16, om je stroom door te trekken (+ dan nog eens je zekering niet vergeten, anders begin je te lassen als er iets misloopt)

edit: waarom moet je in godsnaam een diepvrieskist van 600w in je koffer zetten???
ter verduidelijking; deze kist (http://nl.liebherrinfo.nl/product.php?product=KT1430) trekt ongeveer gemiddeld 180w, dus als jij eentje van continu 600w meeneemt :X

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er komt nog meer aan te hangen.
Namelijk een reciever + 4 speakers + mp3 speler + de nodige andere rotzooi (telefoon oplader, oplader van +- 2/3 digicams, Laptop.) We zullen dus zo'n 450 tot 550 w trekken.

Deze omvormer hebben we (http://www.omvormer.net/i...l?target=p_7.html&lang=nl). Moet dus rechtstreeks op de accu aangesloten worden.

Dus we moeten een kabel rechtstreeks van de accu hebben. Eigenlijk geen idee hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 18:16 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Zoveel zooi op de accu aansluiten is niet slim. Je trekt tijdens het rijden de accu al leeg.

Regel een aggregraat erbij, dan heb je voldoende power bij de hand.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
600W continu? Dat is 60A als de spanning maar slechts tot 10V inkakt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
ik zou het niet doen, je accu is binnen no-time leeg.

regel gewoon een dieselgenerator (zijn ook wel te huur)

Verwijderd

Topicstarter
Dus, eigenlijk gaat het niet werken.

Weet ik in ieder geval even genoeg.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je dat niet gewoon direct van de dynamo aftappen? Of trekt die dat niet?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Ik denk niet dat de koelkast 600w trekt, maar dat de omvormer dat maximaal continue zou kunnen leveren. De koelkast trekt veel minder. Maar just in case:

Denk er ook aan dat je hele dikke kabels moet gebruiken (zoals die jongens met die grote versterkers in de kofferbak) omdat 'dunne' kabels meteen smelten als je inderdaad 600w gaat trekken.

Wat je ook doet, bouw een zekering in op de positieve (+) kabel zo dicht mogelijk bij de accu. Mocht er iets smelten, isolatie van haastig getrokken kabels afschuren of die kabels gewoon smelten door het geweld van >50A dan klapt de zekering eruit en staat teminste je gehuurde busje niet in de fik. Want als je direct van de accupool de massa van je voertuig raakt via een 16mm2 kabel ofzo.. :X Daar red je niets meer aan. Ik denk ook niet dat je daarvoor verzekerd ben tijdens het HUREN van een busje :(

Ik zou gewoon een normale coolbox met van die icepacks meenemen die je eventueel kan aansluiten op een sigarettenaansteker. Die werken met een peltier element en houden je bier echt wel koud. Kosten geen kloot bij de halfords, brezan of automat.

Een normale koelkast werkt helemaal niet goed (en gaat zelfs kapot) als je hem te snel inschakelt na vervoer. Laat staan als je hem gebruikt TIJDENS vervoer.

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 21-05-2006 12:02 ]

Have a wheelie good weekend!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

Sabbi

je denkt aan mij.

Overigens zit als ik het goed heb in een transit de accu onder de bestuurdersstoel.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

FragDaddy schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:58:
Ik denk niet dat de koelkast 600w trekt, maar dat de omvormer dat maximaal continue zou kunnen leveren. De koelkast trekt veel minder. Maar just in case:

Denk er ook aan dat je hele dikke kabels moet gebruiken (zoals die jongens met die grote versterkers in de kofferbak) omdat 'dunne' kabels meteen smelten als je inderdaad 600w gaat trekken.
Ik heb in mijn koffer kabels steken van 25mm², zijn lekker dik en kunnen veel hebben, maar zijn absoluut niet goedkoop. +-12€/meter

De Nederbelg !

Pagina: 1