Toon posts:

bekabeld netwerk naast draadloze internetverbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met een Speedtouch modem en een draadloze router van Sitecom, waarmee ik twee XP pc's van een draadloze internetverbinding voorzie.

Nu wil het geval dat ik een 'thuisnetwerkje' om o.a. printer en bestanden te delen heb opgezet via bovenstaande config., echter...wanneer ik bestanden uit wil wisselen tussen de twee pc's gaat dit retetraag. Een bestand van 350MB kan zomaar 18 minuten duren ofzo...
Voorheen had ik een bekabeld netwerk via de Speedtouch en ging dit alles een stuk sneller.

Nu was mijn idee om de twee pc's ook nog aan elkaar te koppelen met een cross cable, zodat ik door de gedeelde draadloze verbinding het internet deel en met een kabeltje de twee pc's connect.

Nu ben ik best wel een nerd als het gaat om netwerken aanleggen en heb ik uiteraard al op het forum rondgedwaald, maar uit alle aanwijzingen die hierover eerder gegeven zijn kan ik helaas niet echt wijs.

ik hoop dat iemand me in ieder geval opweg kan helpen.

Verwijderd

Je hangt een kabeltje tussen je 2 PCkes (crossed!)

WinXP
- Ga naar configuratiescherm > netwerkverbindingen
- rechtermuisknop op de LAN verbinding van de aangesloten nerwerkkaar en kies Eigenschappen
- Kies dan in de lijst "Internept rotocol (TCP/IP) en klik Eigenschappen
- Kies "Automatich IP-adres laten toewijzen"

- Klik nu met je rechtermuisknop op deze computer(op bureaublad) en kies eigenschappen
- Ga naar tablad computernaam
- Druk op weizigen
- Kies een computernaam (elke pc andere)
- Kies onderaan Lid van: WERKGROEP
- Vul daar in MSHOME of iets ander (op beide pc's hetzelfde)
(doe dit nu op beide pckes)

Nu kan je bestanden/mappen delen (doe dit op de gebruikelijke oude manier)
Let wel op dat je via de juiste verbindig (kabel/draadloos) je bestanden gaat copieren.
Type desnoods in de adresbalk van de verkenner \\IP VAN COMPUTER(ethernet aansluiting)
bv. \\192.168.1.15

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je kunt het wel zo doen, maar dan moet je zorgen dat je pc's een vast ip hebben (er is immers geen DHCP server)

Stel daar voor mijn part iets in van 172.16.35.xx en de subnetmask wordt automatisch gedaan.

Daarna zul je bmv. bijv. een firewall moeten zorgen dat file en printersharing niet meer over de draadloze verbinding mag, maar wel over de draad.
Anders pakt windows willekeurig de draad of draadloze verbinding (is mijn ervaring).

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.