Ik ga binnenkort een notebook aanschaffen. (MSI Megabook S260-027NL)
En nu wil ik dus mijn gewone netwerk uitbreiden met WiFi.
Ik heb nu de volgende opstelling:
Zyxel Prestige 650H-31: ADSL Modem/Router met 4-poorts Switch over POTS
Hierop heb ik 4 computers aangesloten via de 4 poorten.
Nu wil ik dus een draadloos accespoint erbij voor mijn aankomende laptop.
Mijn idee was om op 1 van de poorten een draadloze router aan te sluiten die ook over een switch beschikt. Want anders kan ik 1 computer niet meer aansluiten, mijn huidige router zit dan vol.
De laptop beschikt over 802.11 G. Graag zou ik de 54 mbits natuurlijk benutten.
Wat raden jullie mij aan, want ik heb al even gezocht, en er zijn tal van oplossingen, maar met erg veel draadloze accespoints en routers zijn problemen, resetten en dergelijken, daar zit ik niet op te wachten. Dan maar een wat duurdere router, als het maar goed werkt, en hij moet 24/7 aan kunnen staan.
Het enige draadloze apparaat in huis is dus de laptop en ik wil natuurlijk een goed bereik, want het huis is nogal groot.
Ook moet het draadloze gedeelte goed beveiligd zijn, alleen mijn notebook mag toegang krijgen.
Graag dus jullie kijk hierop, en wat zouden jullie aanschaffen in mijn geval?
PS:
Even een plaatje voor de duidelijkheid.
En nu wil ik dus mijn gewone netwerk uitbreiden met WiFi.
Ik heb nu de volgende opstelling:
Zyxel Prestige 650H-31: ADSL Modem/Router met 4-poorts Switch over POTS
Hierop heb ik 4 computers aangesloten via de 4 poorten.
Nu wil ik dus een draadloos accespoint erbij voor mijn aankomende laptop.
Mijn idee was om op 1 van de poorten een draadloze router aan te sluiten die ook over een switch beschikt. Want anders kan ik 1 computer niet meer aansluiten, mijn huidige router zit dan vol.
De laptop beschikt over 802.11 G. Graag zou ik de 54 mbits natuurlijk benutten.
Wat raden jullie mij aan, want ik heb al even gezocht, en er zijn tal van oplossingen, maar met erg veel draadloze accespoints en routers zijn problemen, resetten en dergelijken, daar zit ik niet op te wachten. Dan maar een wat duurdere router, als het maar goed werkt, en hij moet 24/7 aan kunnen staan.
Het enige draadloze apparaat in huis is dus de laptop en ik wil natuurlijk een goed bereik, want het huis is nogal groot.
Ook moet het draadloze gedeelte goed beveiligd zijn, alleen mijn notebook mag toegang krijgen.
Graag dus jullie kijk hierop, en wat zouden jullie aanschaffen in mijn geval?
PS:
Even een plaatje voor de duidelijkheid.
[ Voor 5% gewijzigd door -elw00d op 20-05-2006 15:30 . Reden: Toevoegen plaatje. ]