Partitie verdwijnt steeds op ext. HDD

Pagina: 1
Acties:

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 15:36
Ik ben al 2 à 3 jaar in bezit van een externe behuizing voor 3.5" hdd's...
Namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mapower.com/Images_U/79200423659AMH31x%20(Front).jpg
http://www.mapower.com/Product.asp?CateID=5&LineID=10

Van die serie heb ik het H31S model (IDE naar USB2.0)

In het begin had ik er een oude 80Gb schijf in geduwt, dat ging goed totdat de ouderdom toesloeg (denk ik)
Daarna een schijf van 120Gb die al een paar jaar in een andere pc zat. Dit ging ook goed, tot op een zeker moment partities begonnen te verdwijnen al mijn data weg was. Naar een paar recovery beurten (wat niet hielp) en nadien naar een paar formats (die paar slaat opdat het steeds weer gebeurde), heb ik eens de diagnostics tool van seagate laten runnen...
Een hoop bad sectors, de tool wil het herstellen, schijf werd toen gelimiteerd tot 32Gb. Daar kan ik nog mee leven, de tool doet het goed :)

Dit is een paar dagen goed gegaan, toen begonnen de partities weer te verdwijnen... Dus weer een paar formats later maar beslist een nieuwe hdd te kopen in de hoop dat het dan allemaal voorbij is...

Think again :(

In het begin ging het goed. Schijf geïnnitalisseerd. Partitie gegeven etc...
ging goed...
De dag erop op school een paar dingen gekopieerd. Wat later thuis heb ik dit willen controleren. Dat ging goed...
Ontkoppeld (juiste mannier) en even op de andere pc gehangen...
ging goed...
Terug ontkoppeld, en terug op de eerste pc gehangen...
ging goed...
Even een paar bestanden naar de pc gekopieerd...
ging goed...

Nadien wou ik nog wat andere mappen willen openen...
ging niet goed :(

iedere volgende map wat ik wou openen gaf me een error, op den duur was de schijf niet meer te lezen. Dus ik schakel em uit en terug in... De volledige partitie weg. Weer hetzelfde spelleke...

Ik heb al op GoT gezocht naar dezelfde problemen, maar het dichtste bij mijn probleem wat ik vond was het crashen van XP (niet de schijf) bij het aansluiten van de schijf. Op google vind ik ook niks.

Mijn vraag is nu ofdat het aan de schijf zelf ligt (Maxtor 160Gb 8Mb IDE) of aan de behuizing (bug in de omvormer IDE-USB? )

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter06 op 20-05-2006 15:14 ]

Verwijderd

kun je die schijf niet gewoon aan je ide controller hangen, dan weet je het zo.
edit:
Het kan natuurlijk ook aan de voeding van je externe disk liggen ipv de ide/usb chip.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:32 ]

• Wouter06
totaal niet aan gedacht |:( , zal het eens proberen :)

een beetje stress-testen en dan zal ik over een paar uur (dag?) de resultaten eens posten :)

• Wouter06
OMG raar...
Dus zoals je voorstelde heb ik em in een andere pc gehangen...

werkt weer 8)7

Ik had dat toen ook gedaan met die schijf van 120Gb maar die was niet meer te redden :(

bedankt voor de snelle reactie :)

tword dan maar een nieuwe behuizing voor die hdd :)