Op mijn werk hebben we een paar unix machines (AIX, Sun, HP-UX) en linux machines staan (RedHat, Suse). Deze machines worden soms gebruikt om software op de testen. Omdat het geen echte productie machines zijn, worden er op het moment geen backups van gemaakt. Het idee is dat er niets belangrijks op staat. Helaas gaat het 1-2 per jaar toch wel eens fout met zo'n machine, en dan blijkt herinstalleren toch altijd wel veel tijd te kosten, altijd slecht uit te komen qua planning.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een backup tool voor verschillende smaken unix/linux, die in staat is om een full backup te maken van alle machines naar bv een linux machine (de unix machines hebben geen tapedrives), en die het mogelijk maakt om zonder een werkend OS op een unix/linux server de backup te restoren. Heeft iemand ervaring met dit soort software?
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een backup tool voor verschillende smaken unix/linux, die in staat is om een full backup te maken van alle machines naar bv een linux machine (de unix machines hebben geen tapedrives), en die het mogelijk maakt om zonder een werkend OS op een unix/linux server de backup te restoren. Heeft iemand ervaring met dit soort software?