Toon posts:

[XP]Ernstige vertraging bij booten na installatie MP3-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, da's ook voor het eerst dat ik hier een probleem post. :)

Mijn computer startte altijd vreselijk snel op (van POST tot Windows login in +/- 25 seconden). Nu heb ik gisteren van mijn lieve vrouw een MP3-speler (Creative Zen Vision:M) gekregen en deze geinstalleerd, en vervolgens duurt het opstarten 5 minuten! Denkend dat dit aan de drivers zou liggen heb ik deze verwijderd en het nog eens geprobeerd, maar nog steeds blijft het maar duren.
Het valt me op dat met name het opstarten van de USB-devices erg lang duurt (dit is goed te zien omdat mijn muis en KB verlicht zijn). Heeft iemand enig idee hoe ik de boot-sequentie van Windows XP Home kan controleren, hoe ik erachter kan komen wat hier aan de hand is?

Ik heb de search gebruikt maar kon niets vinden....

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
Bootvis? Daarmee kan je het opstartproces tracen, en zien op welke driver het opstarten blijft hangen.

Ik heb zelf ook die mp3speler, maar ik merk niks van vertragingen..

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, Bootvis? Wat is dat, waar kan ik het vinden?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
Foei, je hebt toch google?
Anyway: http://www.weethet.nl/dutch/hardware_bootvis.php
Downloads + uitleg, in het nederlands nog wel :P

Verwijderd

Ik zet het OS nog even in de titel :) Zie je verder nog meldingen in je event logs staan?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Bob!!!! Je hebt gelijk natuurlijk.... :)

Ik heb BootViz gedraaid, maar op de een of andere manier krijg ik alleen de parameters geheugengebruik, gestartte processen en driververtraging in de grafiek. Processorgebruik ontbreekt geheel, als ik die open is 'ie leeg. Het lijkt wel alsof er helemaal niets van dien aard gelogd wordt. Ik zal wel ergens iets fout doen, maar wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer....

In de eventlog staat niets bijzonders, enkel wat waarschuwingen over netwerkkaarten waar geen kabel in zit :) Ik heb echt geen idee meer.... Bootviz wil niet alle info geven, ik denk dat het tijd voor een re-install wordt.

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 03:02
Misschien probeert hij op te starten van je MP3 speler? Als ik mijn MP3 aangesloten laat wil mijn PC namelijk helemaal niet opstarten.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Welk deel van de start is vertraagd? POST en/of windows?
Veel pc' hebben probs bij het booten als je een usb-storage device aansluit. Zorg dat je usb device sowieso niet als boot-device staat (bios), en check en passant de usb legacy device instelingen. Soms wil spelen daarmee ook helpen.
Indien het probleem zich ook voordoet als het apparaat niet is aangesloten bij het booten, doet die driver er wss lang over. Kan je hem benaderen zonder afzonderlijke software? Imho verdient dat sowieso de voorkeur. Misschien is ook al een software update beschikbaar?
Pagina: 1