Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[voeding] broken?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
- eerst, weet niet of dit goede subfora is, maar het gaat over het binneste van de voeding -

ik heb gisteren me nieuwe kast (coolermaster ammo 533) binnengekregen, ik had een oudere kast ( p4 1.5 / 2.0 tijd) die ik wou vervangen omdat me prescott 3.0 het wat warmpjes kreeg, bij me oude kast zat een merkloze 300 watt voeding, die ik van plan ben weg te doen voor een coolermaster 450 watt voeding, maar dat over 1/2 weken gezien me salaris nog niet binnen is,
dus ik heb alles ingebouwt, power ON gedrukt, nothing happend, alle kabeltjes gecheckt, uiteindelijk me voeding maar eens opengemaakt (garantie is er toch al niet meer) hier tref ik meerdere witte plekken aan (opgedroogt) hier enkele pics:

http://www.thijskramer.nl/P1010045.JPG
http://www.thijskramer.nl/P1010046.JPG
http://www.thijskramer.nl/P1010047.JPG
http://www.thijskramer.nl/P1010048.JPG
http://www.thijskramer.nl/P1010049.JPG
is dit normaal? ik twijfel of het recent gebeurt is met aansluiten, bij de voedingskabel aangesloten te hebben niks gehooord (bij me nieuwe kast dus), iemand enig idee? :'(

alvast bedankt :):)

Modbreak:Welkom op GoT.
Lees de FAQ, let eens op je Nederlands en post alsjeblieft niet van die ommeunig grote plaatjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaj. op 21-05-2006 00:13 ]

Verwijderd

Het ziet er uit alsof het gewoon kit is, wat vaak bij voedingen zit, niks om je zorgen over te maken zou ik zeggen

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 15:22
ja dat witte spul is normaal, dat is om trillingen tijdens transport te voorkomen. kun je beter niet weghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:21:
Het ziet er uit alsof het gewoon kit is, wat vaak bij voedingen zit, niks om je zorgen over te maken zou ik zeggen
bedankt, dus de voeding is het probleem niet, maar het is gewoon verkeerd aangesloten denk u?
of zou het kunnen dat die oude voeding gewoon stuk is gegaan, dat er stof ergens in is gegaan, gezien de kast + voeding al 5 jaar oud is ofzoiets

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Trek eens de stekker uit, en druk op de powertoets voor een 5tal seconden (dat heet een ATX reset, en doe je ook best voor je de voeding openhaalt). Steek dan de stekker in de voeding (hoor je die schok in de voeding? Zo niet, check de zekering in de voeding), en probeer dan nog eens op de powertoets te drukken. Als ie niet wil opstarten, probeer dan in de atx stekker de groene draad met een zwarte te verbinden (paperclip ofzo werkt goed), kijk of je voeding dan inschakelt (doe dit wel niet te lang, het zou kunnen bij sommige voedingen niet ideaal zijn, omdat je je lijnen niet belast, maar even kan het zeker zonder probleem).

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 20-05-2006 14:01 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
naftebakje schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:00:
Trek eens de stekker uit, en druk op de powertoets voor een 5tal seconden (dat heet een ATX reset, en doe je ook best voor je de voeding openhaalt).
Quesque le fuc ? ATX reset :? :P

Dat is gewoon de pc aanzetten en de elco's leeg trekken ( tot op zeker niveau zelfs maar ) en of je dat nu 1 of 10 seconden doet boeit geen dr*l.

Als je een voeding wilt testen met de paperclip methode kun je er beter een lichte last aan hangen ( dat 30MB hddtje wat je toch nooit meer gebruikt )

De inschakel "doink" hoor je alleen bij voedingen met een PFC spoel waar de TS er toevallig eentje van heeft.

Repareren doe je zo.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

btw maak eens wat gezonde pics. Dit is echt niet meer leuk.

Idd wel de zaak belasten. dat MOET ook, omdat je anders je psu kunt beschadigen.
Pak een beton-weerstandje ofzo.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Sine schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:38:
[...]
Quesque le fuc ? ATX reset :? :P
...
Oui, iemand heeft dat hier zo vermeld, dat het "leegtrekken van de elcos to een bepaald niveau", gewoon kort "ATX reset" wordt genoemd. Het is mss alleen maar die gast die dat zo noemt, maar ik vind het wel mooi duiden waar het over gaat (de logica en beveiligingen en dergerlijke zijn dan zeker gereset), de vlag dekt de lading.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:40:
btw maak eens wat gezonde pics. Dit is echt niet meer leuk.

Idd wel de zaak belasten. dat MOET ook, omdat je anders je psu kunt beschadigen.
Pak een beton-weerstandje ofzo.
offtopic:
sorry, heb geen 200/300 euro voor een camera over, en dit beestje is al wat oud, het is toch duidelijk zat?

ik zal dan ff de paperclip proberen, maar hij geeft geen enkel geluid, bij aansluiten van voedingskabel op voeding / stekker , de 5 sec truk wil ook niet werken

• Nielson
  • Laatst online: 22-11 16:02
Hoe krijg je het voor elkaar om zulke wazige foto's te maken, dat is echt niet prettig kijken. Overigens lijkt het erop dat op die tweede foto een lekkende condensator te zien is.

Verwijderd

Topicstarter
net naar de lokale pc boer geweest, er staat alleen nog een sweex 400watt voeding voor 38 euro, hij zegt me dat hij stil is , en er lekker veel kabels aan zitten, nu twijfel ik dus, zal ik hem kopen?

gezien iedereen hier altijd rondspamt dat Qtec , Sweex brakke voedingen leveren twijfel ik dus nogal :/

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
offtopic:
Da's niet zo moeilijk... te dichtbij en/of te weinig licht...of gewoon niet focussen ;)

iederen heeft gelijk...sweex en qtec zijn brak...
(ook al heeft je compboer misschien gelijk en is die voeding stil)

[ Voor 38% gewijzigd door MeMoRy op 20-05-2006 17:08 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=355

dit is die voeding waar ik over twijfel ;x

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:06:
net naar de lokale pc boer geweest, er staat alleen nog een sweex 400watt voeding voor 38 euro, hij zegt me dat hij stil is , en er lekker veel kabels aan zitten, nu twijfel ik dus, zal ik hem kopen?

gezien iedereen hier altijd rondspamt dat Qtec , Sweex brakke voedingen leveren twijfel ik dus nogal :/
Niet doen, al helemaal niet voor dat bedrag. Als 't nou twee tientjes was ofzo dan zou je het voor tijdelijk kunnen overwegen, maar 38 euro lijkt me veel te veel.

Verwijderd

die sweex voeding is wel goed, zolang je ze gebruikt tot waar ze voor gebouwd is. Zo'n 200w. Aan de zijkant van dergelijke voedingen staat het er altijd op Sweex 400w, dan een kolommetje met cijfers, en dat maximaal vermogen; 200w ofzo.

(ik heb hier een 300w Tybotech liggen, en aan de zijkant staat er duidelijk op maximaal 165w. Als je ongeveer die verhouding aanhoudt, kan je toekomen met een 750w sweex om hem nuttig te kunnen belasten tot een 400w ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
oja, me specs zijn :

asus p4p 800se
presscot 3.0 ghz sckt 478
1 gig ram
40 gig hdd
coolermaster ammo 533 ( me nieuwe kast dus :D )
xfx 6600gt met zalman koeler,

ik heb dus besloten om dus niet voor die sweex te gaan, die kerel wil gewoon van zijn voeding af leek het ;) , maar iemand een alternatief? 400 watt is minimum , kosten, tja 60 max ofzo?
en sorry voor foto`s , ik heb een nogal brakke camera, moest het ff snel doen :$ ,

thnx alvast

Verwijderd

die 400w is niet echt nodig, met een goeie 300 kom je wel toe (voor kwaliteit 400w of meer haal je het niet met je 60€).
Voor jouw budget zou ik de Tagan TG380-U1 nemen, die geeft 380w.

• Nielson
Een 350W merk voeding trekt jouw systeem ook makkelijk hoor, je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Huntkey, dit is aardige kwaliteit voor weinig geld. Anders kun je ook in de faq kijken, staat ook een stukje over voedingen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
450W Antec, heb je meteen een top voeding :)
Wil je wat goedkoper, neem je een 400W Antec
Je kan nog een Cooler Master 430W overwegen, maar die keus is helemaal aan jou...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar hij moet een beetje future proof zijn, anders blijf ik bezig (blijf ik zoiezo wel)
liefst ook met pci-e connectors , ik zal eens naar jullie links kijken, bedankt

Verwijderd

Topicstarter
k1ck

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Kicken is niet nodig binnen een uur :O. Hij stond nogsteeds bijna boven in EL.
Verder, use google voor specs, en of er pci-e op zit (ik gok van wel).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kicken is inderdaad niet nodig, en als je even iets beter gezocht had, was je in OH Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 tegengekomen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.