Prima Wifi verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 21:33
Ik zit in een soort studentenhuis waar ze nu overal in de gang wireless accespoints hebben opgehangen, witte ronde kastjes met 3 lampjes erop, zien eruit als grote brandalarmen. Deze hangen om de paar meter omdat ze expres weinig bereik moeten hebben zodat de buren niet mee kunnen genieten. Nou heb ik een inlogcode gekregen om op het netwerk te komen. Ik heb zelf een acer 1524 wlmi laptop met ingebouwde wireless lan 54mbits. Hij draait op Windows Xp home. Nu kan ik het ene moment wel prima op internet en het netwerk, maar als ik mijn computer opstart wil hij heel vaak niet verbinden en geeft dan een waarschuwing van beperkt netwerk. Soms valt hij gewoon spontaan uit tijdens het internetten en geeft dezelfde melding. Ik zit dan soms wel een half uur op herstellen te drukken voordat er weer een goede verbinding is.
Als er een goede verbinding is, dan is het signaal sterk en hij is dan ook erg snel.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, ik zit misschien hemelsbreed 4 meter van het ding af met een muur ertussen. Zou het te kunnen verhelpen zijn met een sterkere, externe usb adapter? Ik zat zelf te kijken naar een WUSB54G ofzo...

Memento mori

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
probeer eens of je het probleem ook krijgt als je er recht onder/naast zit, en vraag je mede-studenten of ze eenzelfde probleem hebben.
update de drivers
update windows
en controleer met netstumbler of een dergelijk programma wat je ontvangst is, en signal to noise ratio ed.
vergelijk dit met anderen, en tussen je normale locatie en wanneer je er direct onder/naast zit.

• Bob-B190
Prima, ben nu thuis, maar zal het maandag zeker even proberen.
Dacht eerst misschien moet ik iets externs kopen waardoor het beter werkt, maar wacht nog wel even.

Memento mori

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Het lijkt me wel vreemd (en duuuuuuurr :X) om om de paar meter een accesspoint op te hangen.
Is het niet beter om enkele AP's te houden en die gewoon op maximale power te zetten?
Zo heb je toch zeker 50m bereik en kun je de andere AP's verkopen.

Wil je het écht veilig doen dan zet je een server neer die RADIUS draait, en laat je de AP's hiernaar verbinden. Zo heb je geen WEP/WPA meer nodig maar gewoon een username en password voor elke gebruiker, veel veiliger en niet af te luisteren.

Vertel anders wat meer over de situatie, ben wel benieuwd hoe het nu in elkaar zit dan ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-04 07:39
'beperkte verbinding', is dat niet een teken van een niet goed IP adres verkrijgen?

Wat gebeurt er bij de rest van je huisgenoten? Zelfde probleem, of niet?

Sorry, ben weer te enthousiast, :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Onoffon op 20-05-2006 21:51 ]

Just a simple thought....

• Bob-B190
DarthPlastic schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:11:
Het lijkt me wel vreemd (en duuuuuuurr :X) om om de paar meter een accesspoint op te hangen.
Is het niet beter om enkele AP's te houden en die gewoon op maximale power te zetten?
Zo heb je toch zeker 50m bereik en kun je de andere AP's verkopen.

Wil je het écht veilig doen dan zet je een server neer die RADIUS draait, en laat je de AP's hiernaar verbinden. Zo heb je geen WEP/WPA meer nodig maar gewoon een username en password voor elke gebruiker, veel veiliger en niet af te luisteren.

Vertel anders wat meer over de situatie, ben wel benieuwd hoe het nu in elkaar zit dan ;)
Gebouw telt 2 vleugels, met 35 kamers per verdieping per vleugel. gemiddeld per 9 kamers is er 1 AP.
Heb nu dat netstumbler draaien, ik krijg bij mijn verbinding het volgenden:
SSID: NLDA-Inet
Speed: 54mbps
Vendor: Trapeze
Type: AP
Encryption: WEP
SNR: 100
Signal+: +/-60
Noise-: -200
SNR+: 100
Signal: -100
Noise: -200