Ik zit in een soort studentenhuis waar ze nu overal in de gang wireless accespoints hebben opgehangen, witte ronde kastjes met 3 lampjes erop, zien eruit als grote brandalarmen. Deze hangen om de paar meter omdat ze expres weinig bereik moeten hebben zodat de buren niet mee kunnen genieten. Nou heb ik een inlogcode gekregen om op het netwerk te komen. Ik heb zelf een acer 1524 wlmi laptop met ingebouwde wireless lan 54mbits. Hij draait op Windows Xp home. Nu kan ik het ene moment wel prima op internet en het netwerk, maar als ik mijn computer opstart wil hij heel vaak niet verbinden en geeft dan een waarschuwing van beperkt netwerk. Soms valt hij gewoon spontaan uit tijdens het internetten en geeft dezelfde melding. Ik zit dan soms wel een half uur op herstellen te drukken voordat er weer een goede verbinding is.
Als er een goede verbinding is, dan is het signaal sterk en hij is dan ook erg snel.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, ik zit misschien hemelsbreed 4 meter van het ding af met een muur ertussen. Zou het te kunnen verhelpen zijn met een sterkere, externe usb adapter? Ik zat zelf te kijken naar een WUSB54G ofzo...
Als er een goede verbinding is, dan is het signaal sterk en hij is dan ook erg snel.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, ik zit misschien hemelsbreed 4 meter van het ding af met een muur ertussen. Zou het te kunnen verhelpen zijn met een sterkere, externe usb adapter? Ik zat zelf te kijken naar een WUSB54G ofzo...
Memento mori