PC doet nie tmeer na aansluiten tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Beste tweakers.

Ik zit met een probleempje maar eerst even de specs.

Asus A8V
AMD64 3000
GF6600GT AGP (DVI, VGA en S-Video)

Ok, dit is het probleem.
Voor dat ik dit probleem kreeg waren alle instellingen en drivers the same.

Om mijn s-video aan te sluiten zet ik eerst mijn pc uit.
Heb zowel met als zonder 'Force TV detection' geprobeerd.
Eenmaal uitgeschakeld douw ik de kabel in me videokaart en start de pc weer op. Maar dan niks. . .
Beeld blijft zwart zowel op monitor als op tv. HD lampje gaat ook niet aan en hij boot ook niet.
Trouwens ook geprobeerd met de PC nog aan. Maar dan gebeurt er ook niks en als ik dan de PC herstart doet ie geen piiiiiiiiiiiiiiiiiiep. Hij krijgt dus stroom maar doet er niks mee.
Als ik de s-video stekker eruit haal blijft het zo.

Om er voor te zorgen dat ik weer beeld krijg moet ik mijn hele PC uit elkaar halen. Geheugen modules eruit halen, videokaart eruit halen en mobo bios resetten. Heb geprobeerd zonder bios reset maar dan krijg ik geen beeld, en andersom. Wel raar want mobo bios staat toch los van videokaart bios/instellingen?

Wat heb ik geprobeerd:

1) zoeken naar iets of iemand met zelfde probleem, zonder succes.
2) andere s-video kabel, zonder succes.
3) nieuwe drivers, zonder succes.

Kent of heeft iemand dit probleem? Hulp is welkom :9

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Crijnn op 20-05-2006 12:36 . Reden: omdat ik te snel wil ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
heb je al es een bios reset geprobeerd zonder em helemaal uit elkaar te slopen ...

al es een andere tv geprobeerd ?

• Crijnn
Heb ook alleen bios reset gedaan, staat ook in mijn verhaal.
Heb ook met tv van huisgenoot geprobeerd, zonder succes.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:32
het kan zijn dat er een verschil in voltage is tussen je PC en TV, dat kun je zien als er vonkjes overslaan. Misschien dat er daardoor iets gebeurt en je MoBo in de war raakt.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:44:
het kan zijn dat er een verschil in voltage is tussen je PC en TV, dat kun je zien als er vonkjes overslaan. Misschien dat er daardoor iets gebeurt en je MoBo in de war raakt.
Dat verschil ligt 'm dan in de Aarde.

Zou best kunnen dat je pc een klap heeft gehad, en er iets aan het overlijden is gegaan. Probeer het eens met een andere videokaart?

• Crijnn
Als er vonkjes zouden overslaan, waar zou ik deze dan moeten zien? Als ik de s-videostekker tegen de s-video poort houd? Hoe zou mijn computer een klap moeten hebben gehad?

Wat ik wel weet is dat de Aarde in mijn huis niet zo best is (denk ik eigenlijk). Heb niet zoveel kennis over Voltages, Amperes en Watts. Wat ik wel weet is dat ik als ik de stekker van me monitor langs mijn dvi/vga poort schuif dat er dan kleine vonkjes overslaan, maar dit heeft nooit voor problemen gezord. Dit gebeurde ook al toen mijn tv-out nog wel werkte.

Ik ga idd maar even met een andere videokaart proberen. Het lijkt me wel dat het door de videokaart komt maar waaraan??
Pagina: 1