Na de faqs etc te hebben doorgespit kom ik tot de conclusie dat ik niet de makkelijkste kast heb. Een Medion (aka aldi-PC) met de bijkomende stofproblemen en temperatuurproblemen. Een week of wat geleden sprong tijdens het unrealen gewoon de PC uit, begon opnieuw op te starten e.d.. Wat bleek? CPU temp > 80°C, systeem temp 20° lager.
Mijn bestellijst om het probleem op te lossen ziet er alsvolgt uit:
[Noiseblocker] UltraSilentFan-S2 Blue 1
[Arctic Silver] Arctic Silver 5 1
[Arctic Cooling] Copper Silent 3 (Copper Lite) (ipv Zalman CNPS6000alcu)
[LC Power] 480W voeding met 1x120mm fan intake en 1x80mm fan outtake
Waarvan deze vraag over het plaatsen van de noiseblocker gaat. Schemaatje:

De huidige situatie op de eerste pic, met onder de voeding de enige mogelijke plaats om de casefan te plaatsen. De standaard lage front intake en hoog achterin de outtake configuratie gaat dus niet op helaas.
Op de tweede pic, als ik de fan op intake zet ben ik bang dat de airflow veel te slecht is.
Op de derde pic op outtake, dan gaat de regel evenveel intake als outtake weer niet op, toch denk ik voor deze optie te kiezen, dat door alle kieren en gaten er genoeg lucht binnenkomt om de voeding en noiseblocker van luchtstroom te voorzien.
Het is vrij snel getest natuurlijk, maar wat extra feedback kan geen kwaad lijkt me, thx.
edit: specs:
AMD Athlon XP Barton 3000+ 2.17Mhz
Mobo MSI KT400-8235 VIA
1024 DDR SDRAM Kingston
Leadtek 6600GT AGP
LC Power scorpio 480W
Audigy soundcard
Zalman 6000 AlCu draait op 2500 toeren (max)
niets vergeten hoop ik..
Mijn bestellijst om het probleem op te lossen ziet er alsvolgt uit:
[Noiseblocker] UltraSilentFan-S2 Blue 1
[Arctic Silver] Arctic Silver 5 1
[Arctic Cooling] Copper Silent 3 (Copper Lite) (ipv Zalman CNPS6000alcu)
[LC Power] 480W voeding met 1x120mm fan intake en 1x80mm fan outtake
Waarvan deze vraag over het plaatsen van de noiseblocker gaat. Schemaatje:

De huidige situatie op de eerste pic, met onder de voeding de enige mogelijke plaats om de casefan te plaatsen. De standaard lage front intake en hoog achterin de outtake configuratie gaat dus niet op helaas.
Op de tweede pic, als ik de fan op intake zet ben ik bang dat de airflow veel te slecht is.
Op de derde pic op outtake, dan gaat de regel evenveel intake als outtake weer niet op, toch denk ik voor deze optie te kiezen, dat door alle kieren en gaten er genoeg lucht binnenkomt om de voeding en noiseblocker van luchtstroom te voorzien.
Het is vrij snel getest natuurlijk, maar wat extra feedback kan geen kwaad lijkt me, thx.
edit: specs:
AMD Athlon XP Barton 3000+ 2.17Mhz
Mobo MSI KT400-8235 VIA
1024 DDR SDRAM Kingston
Leadtek 6600GT AGP
LC Power scorpio 480W
Audigy soundcard
Zalman 6000 AlCu draait op 2500 toeren (max)
niets vergeten hoop ik..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 12:10 ]