[XP] Nieuw mobo, windows boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heeft een kameraad van mij zijn moederbord door een of andere vage reden opgeblazen. Daarom hebben we een nieuw moederbord besteld + voeding, om toch nog weer enigszins een werkende pc terug te krijgen. De PC zelf kan ik prima werkend krijgen, maar nu heeft hij in principe nog één probleem.

Alle foto's en troep, zeg maar "Mijn Documenten", staan op een harde schijf. Vanaf deze schijf kan ik onmogelijk windows op starten, het werkt gewoon simpelweg niet. Dus het is nogal jammer voor hem als ik deze hdd gewoon ga formatteren, want dan verliest zijn paps al z'n foto's etc. Dus ik heb geprobeerd om de hdd in mijn eigen pc te doen om vervolgens de bestanden te kopieren. En dat lukte niet, omdat de bestanden van zijn PC beveiligd waren met een wachtwoord, want bij hun thuis heeft dus iedereen blijkbaar een wachtwoord op zijn docs.

Iemand enig idee hoe Windows toch kan booten op een of andere manier, of dat ik een alternatief moet gebruiken om de bestanden alsnog te kunnen kopieren?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Booten gaat denk ik niet lukken om dat er waarschijnlijk een andere chipset op zit.
Het wachtwoord wat op de bestanden zit is te verwijderen als je als admin ingelogd bent op je eigen PC. Je pakt dan de desbetreffende map en stelt via rechtermuisknop -> eigenschappen en dan de beiveiligingsrechten. Dit kan alleen als je XP Pro hebt. Heb je deze niet moet je het in veilige modus van WIndows XP Home doen. Je moet de gegevens van de map/bestand eigenaar vervangen.

BOINC stats

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
BachW schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:16:
Booten gaat denk ik niet lukken om dat er waarschijnlijk een andere chipset op zit.
Het wachtwoord wat op de bestanden zit is te verwijderen als je als admin ingelogd bent op je eigen PC. Je pakt dan de desbetreffende map en stelt via rechtermuisknop -> eigenschappen en dan de beiveiligingsrechten. Dit kan alleen als je XP Pro hebt. Heb je deze niet moet je het in veilige modus van WIndows XP Home doen. Je moet de gegevens van de map/bestand eigenaar vervangen.
Hm ik kom nu al enigszins verder. Ik kan de map van "Dyon" ontgrendelen door "Alleen-lezen" uit te vinken. Als ik dit probeer bij "Mijn Documenten" kom ik er nog niet in, en dan als ik weer naar de eigenschappen kijk zie ik weer Alleen lezen aangevinkt staan. Die optie die jij mij vertelde kan ik niet vinden onder Windows XP Pro SP2 (als Admin).

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/4664/pcdyon2so.jpg

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Computer op starten met een ERD commander cd van winternals.com en hiermee de rechten van de mappen halen, bestanden veilig stellen op een andere hd, en dan de computer opnieuw installeren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Alstu : http://support.microsoft.com/?kbid=308421 Staat ook in de faq trouwens.