Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik zou zeggen probeer het eens met meerdermount programma's
- DAEMON TOOLS
- Alcohol 120%
- DAEMON TOOLS
- Alcohol 120%
psst, het is een linux machine
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken
Vooral deze bekijken:
http://baghira.sourceforge.net/dmg.htm
Vooral deze bekijken:
http://baghira.sourceforge.net/dmg.htm
Ehm, als 't gewoon een iso is (slechte benaming daarvoor maar goed), dan kun je 'm toch gewoon op cd branden met de bekende tools? Want dan is 't gewoon een complete hfs image.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
helaas geven de bekende tool een fout dat het geen ISO9660 is...
Als ik het bestand echter in een fileeditor bekijk, dan zie ik wel een soort van file-listing in het bestand staan. Ik vrees dat de image beschadigd is...
Als ik het bestand echter in een fileeditor bekijk, dan zie ik wel een soort van file-listing in het bestand staan. Ik vrees dat de image beschadigd is...
Idd, net zoals in mijn linkje staat waar blijkbaar overheen gelezen wordt?Sendy schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:54:
Zegt file niet iets bijzonders?
file zegt alleen dat het een data bestand is... (sorry was vergeten dat te melden).
Inmiddels ben ik met behulp van een windows machine en Mac Drive er achter dat het echt Mac images zijn. Nu moet ik ze alleen nog op cd zien te krijgen...
Inmiddels ben ik met behulp van een windows machine en Mac Drive er achter dat het echt Mac images zijn. Nu moet ik ze alleen nog op cd zien te krijgen...
mja dan zou daemon tools (grappig dat die persoon hierboven het in NOS noemde) mischien weer makkelijk kunnen zijn.
Is het groot image?
Anders wil ik het wel even op mijn Apple naar een iso omzetten als dat kan.
Is het groot image?
Anders wil ik het wel even op mijn Apple naar een iso omzetten als dat kan.
Waarom niet zoiets proberen;deepbass909 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:11:
file zegt alleen dat het een data bestand is... (sorry was vergeten dat te melden).
mount -t hfs -o loop macimage.iso /mnt/hfs
cd /mnt/hfs
mkisofs -o image.iso
en dan image.iso branden als elke andere iso.
Dat heb ik ook al geprobeerd, dat was m'n eerste ingeving, maar mount klaagt dat de superblock info niet klopt...
Ander probleem hierbij is, is dat het een bootable cd betreft, en juist dit boot-stukje is nogal cruciaal. Maar als je een image mount, valt de boot sector weg.
Ander probleem hierbij is, is dat het een bootable cd betreft, en juist dit boot-stukje is nogal cruciaal. Maar als je een image mount, valt de boot sector weg.
Pagina: 1