Ik heb een XP machine die ik automatisch op wil starten. Ik heb op deze machine een user met een wachtwoord (heb ik nodig voor remote desktop). Ik wil echter met het opstarten dat ik dat wachtwoord niet handmatig in willen geven. De machine staat in een kast zonder muis, toetsenbord en beeldscherm. Is daar een handige truck voor?
Verwijderd
Wake on lan? En eventueel met een programmaatje als TweakXP kan je instellen dat hij automatisch een account aanmeldt na het opstarten.
Ik zal TeakXP er eens op zetten. Maar wake on lan? Komt ie dan niet met hel login scherm?Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:22:
Wake on lan? En eventueel met een programmaatje als TweakXP kan je instellen dat hij automatisch een account aanmeldt na het opstarten.
Wake on lan houdt (zoals het ook zegt) in dat je computer start bij netwerkactiviteit. Staat dus los van automatisch inloggen...
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ennuh...volgende keer eens een zoekactie proberen ?
Zoeken op (alleen al GoT) "automatisch inloggen" levert een heleboel hits op...
Eerst het probleem, dan de oplossing
Opstarten is nu in orde. Nu wil ik em eigenlijk afsluiten door heel bot de stroom eraf te halen. Is daar ook iets handigs voor te bedenken?
Je hebt helemaal gelijk, had ik ook gedaan maar met de verkeerde zoekargumenten gezocht. Excuses.............lier schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:56:
Ennuh...volgende keer eens een zoekactie proberen ?
ja, met taak beheer kan je opdracht geven om de pc af tesluiten
Afsluiten -> PC uitschakelen
Afsluiten -> PC uitschakelen
Er bestaat een bestandje shutdown.exe, dat kun je met de taakplanner weer aanroepen, zodat de pc op een vast tijdstip uitschakelt. Lijkt me een beter idee dan gewoon de stroom eraf halen. Dat kun je nadat de pc is afgesloten wel doen, met een schakelklok.
[edit] Ach wat, ik ben de beroerdste niet: shutdown.exe
[edit] Ach wat, ik ben de beroerdste niet: shutdown.exe
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-05-2006 11:09 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De pc is gekoppeld aan een versterker. Ik wil als de versterker uit gaat dat dan de pc ook automatisch uit gaat. Is dus geen vast tijdstip..........
Je wil dus remote de pc bedienen. Kun je het dan niet beter andersom doen, dat je pc de versterker in- en uitschakelt?
Daar zijn wel schakelingen voor te vinden hier op GoT.
(dat van de taakplanner was een voorbeeld, je kunt met remote desktop ook shutdown.exe aanroepen)
Daar zijn wel schakelingen voor te vinden hier op GoT.
(dat van de taakplanner was een voorbeeld, je kunt met remote desktop ook shutdown.exe aanroepen)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit is een systeem dat een netwerkkabel tussen de versterker en de pc zit. De pc speelt dus niet de muziek af maar de versterker, die pakt de muziek van de schijf........
Je zou dan wel iets kunnen verzinnen om de pc af te laten sluiten zodra er een aantal minuten niets over het net is gestuurd...
Zit er een crosskabel tussen het audioapparaat en je pc dan is het nog makkelijker, de pc ziet namelijk wanneer de netwerkpoort 'down' is ("De netwerkkabel is niet aangeslotenPANIEK!!111" - XP-ballon) en met een beetje scriptkennis kun je de pc zichzelf dan laten afsluiten.
Zit er een crosskabel tussen het audioapparaat en je pc dan is het nog makkelijker, de pc ziet namelijk wanneer de netwerkpoort 'down' is ("De netwerkkabel is niet aangeslotenPANIEK!!111" - XP-ballon) en met een beetje scriptkennis kun je de pc zichzelf dan laten afsluiten.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Pagina: 1