Toon posts:

[Director MX2004/Lingo] toggle play/pause wmv's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgende probleem met lingo in director. Ik krijg het niet voor elkaar omdat, denk ik, mijn lingo kennis niet toereikend is. Ik heb wel wat lingo-commando's gevonden, maar het werkt niet.

Volgende situatie;

3 windows media video's in score
3 flashbuttons voor navigatie

Ik wil;

elke button zal een video moeten starten en als deze als gestart is op pauze zetten. De andere 2 video's mogen dan sowieso niet starten.

Wele code heb ik gebouwd;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
on mouseUp me
  go to "presentatie_movies"
  if sprite(24).Play() = TRUE then
    sprite(24).Pause()
  else
    sprite(24).Play()
  end if
   sprite(23).Stop()
   sprite(25).Stop()
end

Het lijkt erop dat de status van de video niet kan worden uitgelezen omdat er bij mouseup altijd play() van video wordt uitgevoerd. Een aparte tijdelijke pause() button werkt wel. Hoe los ik dit op? De stressende factor is dat ik het maandag aan de praat moet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 14:29 ]

Verwijderd

if sprite(24).Play() = TRUE then
else
sprite(24).Play()
Je gebruikt de play() method nu om zowel de status uit te lezen als om een sprite te laten afspelen; dat klopt natuurlijk niet helemaal ;)

Zie ook dit: http://director-online.com/forums/read.php?2,5142,5177

Verwijderd

Topicstarter
--play button

on mouseUp me
sprite(n).movieRate = 1
end

--pause button
on mouseUp me
sprite(n).movieRate = 0
end

--stop button
on mouseUp me
sprite(n).movieRate = 0
sprite(n).movieTime = 0 -- this takes the video playhead back to start
end
Deze lingo commands werken niet voor wmv daar is play() en pause() voor. Ik wil tevens een togglebutton maken. met een aparte pauzeknop werkt de aansturing. Het begin hakkelt wel (zal wel moeten preloaden mbt sound: volgende uitdaging) maar het werkt.

Met de toggle functie zal ik eerst status moeten opvragen en daar een voorwaarde aan knopen?