Hallo,
Ik heb dringend hulp nodig, ik denk dat ik domme dingen heb gedaan...
Ik heb een PC met 1 harde schijf, opgedeeld in partities:

Op C:\ staat Windows Xp
GRUB (linux suse) werd geïnstalleerd in de MBR waardoor, wanneer ik opstart, een mooi schermpje krijg waar ik kan kiezen tussen windows of linux.
Ik installeer Vista op E:\ waardoor er een eigen boot loader komt, op C:\
Gevolg:
1. Pc aan
2. Linux bootscreen => indien linux => suse, indien windows => 3.
3. Vista bootscreen
Ik wil vista er weer af, het was een probeersel uit nieuwsgierigheid.
Dus ik zoek een beetje op google en vind hetvolgende:
Indien ik C:\bootmgr uitvoer in verkennen komt er een scherm met welk programma de pc bootmgr zou moeten openen.
Dus doe ik in cmd:
Nu heb ik zeer veel schrik dat wanneer ik de pc herstart, ik een foutmelding zal krijgen.
2 Feiten:
- "CD-repair-kit"" met ~150 cds geleend door vriend die ik pas binnen een week terugzie => geen Medion Windows XP recovery cds
- C:\boot.ini bestaat, maar wordt zoals bootmgr ook niet weergegeven. (de opstartpaden van boot.ini zijn trouwens in orde)
Bedankt!
Ik heb dringend hulp nodig, ik denk dat ik domme dingen heb gedaan...
Ik heb een PC met 1 harde schijf, opgedeeld in partities:

Op C:\ staat Windows Xp
GRUB (linux suse) werd geïnstalleerd in de MBR waardoor, wanneer ik opstart, een mooi schermpje krijg waar ik kan kiezen tussen windows of linux.
Ik installeer Vista op E:\ waardoor er een eigen boot loader komt, op C:\
Gevolg:
1. Pc aan
2. Linux bootscreen => indien linux => suse, indien windows => 3.
3. Vista bootscreen
Ik wil vista er weer af, het was een probeersel uit nieuwsgierigheid.
Dus ik zoek een beetje op google en vind hetvolgende:
Ik doe dit allemaal, buiten stap 3 kan ik niet uitvoeren. Ik kan het bestand niet vinden (buiten op de E:\ schijf bij Windows\Boot\PCAT), noch met de zoekfunctie van win xp (incl. verborgen mappen en bestanden)1:\ Enable hidden files and folder in the folder options
2:\ Go to C:\ after this is enable
3:\ Delete this file C:\bootmgr
4:\ Delete this folder C:\Boot
Indien ik C:\bootmgr uitvoer in verkennen komt er een scherm met welk programma de pc bootmgr zou moeten openen.
Dus doe ik in cmd:
code:
1
2
| C:\>del bootmgr Kan C:\bootmgr niet vinden |
Nu heb ik zeer veel schrik dat wanneer ik de pc herstart, ik een foutmelding zal krijgen.
2 Feiten:
- "CD-repair-kit"" met ~150 cds geleend door vriend die ik pas binnen een week terugzie => geen Medion Windows XP recovery cds
- C:\boot.ini bestaat, maar wordt zoals bootmgr ook niet weergegeven. (de opstartpaden van boot.ini zijn trouwens in orde)
Bedankt!