Toon posts:

Problemen Livebox i.s.m. Cisco VPN Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds de oplevering van Wanadoo Family ben ik bezig geweest met het opzetten van een verbinding van mijn laptop naar mijn werk via een Cisco VPN Client.

Deze VPN Client werkt met UDP/IPSEC, een technologie die volgens Wanadoo zonder problemen moet werken maar ik kreeg de client maar niet aan de praat.

Helaas is de laptop dusdanig afgeschermt dat het niet mogelijk is om zelf een IP in te stellen en moet ik het doen met de DHCP server van de livebox

Op verschillende fora's geeft men aan dat idd de Cisco VPN Client niet werkt en men maar niet weet waarom.

Ik heb mogelijk de oplossing/oorzaak gevonden
Ik heb mijn oude router (Linksys WRT54G) er eens bijgepakt en via de router een IP laten uitdelen aan de laptop, vervolgens de livebox weer aangesloten aan de laptop en zie daar... het werkt!

Gekeken naar de DHCP instellingen die ik kreeg van de Linksys router en die van de Livebox zie ik 1 groot verschil:

De linksys router geeft mij 1 DNS server nl. 192.168.1.1
De livebox geeft mij 2 DNS servers nl. 192.168.1.1 en 0.0.0.0

Middels telnet heb ik de DHCP server van de livebox aangepast (voor instructies kijk naar deze link van LinuX-TUX) zodat DNS1 het 1e dnsadres is van Wanadoo en DNS2 het 2e dnsadres is van Wanadoo. Hierdoor krijg ik niet meer als 2e DNS server 0.0.0.0 uitgereikt en zie daar... De Cisco VPN Client functioneerd prima!! Helaas is het niet mogelijk om simpelweg de 2e DNS server niet uit te reiken dus vandaar deze oplossing. (Ik hoefde geen port te forwarden of open te zetten in de firewall)

Ik heb geprobeerd dit aan Wanadoo te melden maar blijkbaar zitten ze niet te wachten op dit soort nieuwtjes terwijl diverse klanten problemen hebben met het opzetten van IPSEC VPN clients!

Ik hoop dat ik hier meer mensen mee geholpen heb aangezien Wanadoo het blijkbaar niet nodig vind mijn tip aan te horen en er wat mee te doen.

Heb je de mogelijkheid tot het instellen van een handmatig ip adres dan hoef je de DHCP server van de livebox niet aan te passen!

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Graag zou ik willen weten of die ook hun probleem kunnen verhelpen met deze werkwijze.

Verwijderd

Beste Max,
heb precies zelfde probleem. Wat bedoel je met DNS adressen van wanadoo? Die vermeld staan in het advanced menu bij DNS-relay?
Grappig genoeg hebben een paar van mijn collega's die het proberen zat waren een wrt51g achter de livebox gehangen en hebben op die manier wel een VPN verbinding :)

mvrgr
Rick

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik heb hetzelfde probleem met de Lancom Advanced VPN client... elke poging resulteert in een IKE phase 1 error, oftewel, host is niet te bereiken. Ik heb alle settings gechecked en nog een keer gechecked, maar ik kom er niet doorheen.

Ik heb uitgevoerd wat er in bovenstaande post gesuggereerd wordt, zonder succes. In andere topics komt ook niemand tot een echte oplossing... zou er nog een mogelijkheid zijn om VPN (doodordinaire IPSec overigens, Lancom) door de Livebox heen te krijgen?

By each crime and every kindness, we birth our future