Nou nee, niet echt. Je draait de zaken om. Dat in de ogen van deze user misschien onevenredig veel hackers van Turkse afkomst zouden zijn (nogmaals: of hij dat werkelijk vindt kunnen we niet met zekerheid zeggen, maar laten we dat voor het gemak maar even aannemen), wil nog niet zeggen dat hij elke Turk ervan beschuldigt een hacker te zijn.
Het impliceert slechts dat de betreffende user niet verbaasd is, omdat het voor hem blijkbaar het zoveelste geval is van hacken waar een Turk bij betrokken is. Hij bevestigt dus slechts een voor hem vaststaand statistisch gegeven. Maar ik geloof niet dat z'n gegevens kloppen, want dat het het zoveelste geval zou zijn, kan ik me maar moeilijk voorstellen. Ik heb namelijk nog nooit eerder zulke berichten langs zien komen. Dat maakt de reactie ook nog eens tot een enorme losse flodder, en je moet wel erg dom of overgevoelig zijn om erop te happen.
Ik woon zelf in één van de slechtste buurten van R'dam. En als een bekende van mij in die omgevingg beroofd wordt, en daarbij aangeeft dat de dader 'uiteraard weer een Marokkaan' is, dan kan ik daar alleen maar in meegaan. Ik heb in mijn omgeving al meerdere berovingen gezien (en ook zelf meegemaakt) en werkelijk elke keer was de dader een Marokkaan. Impliceer ik daarmee dat elke Marokkaan een straatrover is? Nee, natuurlijk niet. Sterker nog: ik heb in mijn vriendenkring meerdere Marokkanen die absoluut geen straatroversneigingen hebben.
Daar heb je op zich gelijk in, maar ik snap nog steeds niet waarom het veroordelen van een volk, groepering of wat dan ook *minder* erg zou zijn als hetzelfde voor een ras.
Jij geeft aan bang te zijn voor devaluatie van de term racisme. Daarmee geef je dus aan dat je het belangrijk vindt dat die term een hoge gevoelswaarde meegeeft. Dus je vindt "het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene
ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde" zeer ernstig.
Maar tegelijkertijd geef je aan dat je *niet* wil dat "het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene
volk / groepering / wat dan ook jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde" daaronder valt, omdat je niet wil dat de term devalueert door overgebruik. Daarmee geef je dus aan dat je het generaliseren / discrimineren / etcetera ernstiger vindt als het om een ras gaat.
Wat ik dus echt niet snap

.
Zo zit het ook niet in elkaar.
Ik vind 'racisme' ook helemaal niet erger dan de meeste andere vormen van discriminatie, zeker niet waar het discriminatie betreft op grond van uiterlijke kenmerken waar het slachtoffer zelf niets aan kan veranderen.
Maar het gaat er niet om wat ik vind. De Nederlandse bevolking is door de politiek correcte gemeente nu eenmaal geconditioneerd om bij het horen van de term 'racisme' meteen op de achterste benen te gaan staan van verontwaardiging. En dat zie je bij andere vormen van discriminatie niet, zoals jij overigens zelf ook maar weer eens aantoonde. Dan is het ineens 'allemaal niet zo erg'.
Dat alles heeft ertoe geleid dat men uit puur effectbejag zoveel mogelijk gevallen van het etiket 'racisme' of 'discriminatie' probeert te voorzien, ook al dekt dat etiket de lading helemaal niet (zoals in dit geval). Het is hierbij dus niet zozeer het gewicht dat devalueert, maar wel de betekenis. Maar dat zal er op termijn ook weldegelijk toe leiden dat ook het gewicht devalueert, met als uiteindelijk gevolg dat mensen niet meer wakker liggen van 'racisme' en 'discriminatie'. Precies wat je hieronder zelf al zegt dus:
Taal vormt zich door het gebruik ervan, en als je niet zorgvuldig omgaat met je woordkeuze, zeker in dit soort gevallen, dan devalueren termen bijvoorbeeld inderdaad ongewenst. Maar dat betekend in mijn ogen *niet* dat je zomaar sec en strikt de geldende definities moet 'naleven', maar juist in de geest ervan handelen, of er zelfs expliciet van afwijken.
Dat laatste ben ik echter niet met je eens. Want waarom zou dat niet betekenen "dat je zomaar sec en strikt de geldende definities moet 'naleven' "? Dat betekent het juist wel. Die definities zijn er niet voor niks. Jij staat hier een wildgroei voor die uiteindelijk alleen maar kan leiden tot een lange-tenen-cultuur, oftewel het recht van de hardste schreeuwer.
Dat laatste is overigens helaas tot op zekere hoogte al lang en breed realiteit in Nederland, en daar maken bepaalde bevolkingsgroepen maar wat graag gebruik van. En je ziet dus ook al dat veel Nederlanders het niet aflatende maar in de meeste gevallen onterechte 'racisme!'- of 'discriminatie!'-geschreeuw van die bevolkingsgroepen al nauwelijks meer serieus nemen. Dat krijg je er dus van.
Maar kom anders eens met wat directe argumenten waarom je die mening toegedaan bent. Want je komt hier eerst met het perfecte argument om iets juist wel te doen, om vervolgens dat argument volledig te ontkennen en ineens het tegenovergestelde te beweren. Een beetje vreemd imho.

Niettegenstaande hetgeen ik hierboven zeg: Daar snijdt je zeker een intressant punt aan

. Discrimatie jegens allochtone bevolkingsgroepen *is* aan de ene kant wijdverbreid (kijk maar naar onderzoeken naar sollicitaties), maar aan de andere kant zou de extra aandacht ervoor misschien juist kunnen zorgen voor een klimaat van discriminatie. Ik betwijfel overigens eerlijkgezegd of discriminatie op bijvoorbeeld geslacht werkelijk véél vaker voorkomt, en met zulke kwalijke gevolgen (het niet kunnen krijgen van een *simpele* baan).
Dus omdat er naar discriminatie jegens allochtonen in sollicitaties wèl onderzoeken gedaan zijn, neem je automatisch aan dat dat vaker voorkomt dan discriminatie op grond van geslacht? Een beetje vreemde redenatie imho, en ik kan je verzekeren dat het ook niet waar is. Je wilt bijvoorbeeld niet weten hoeveel bedrijven als beleid bijvoorbeeld corpulente mensen weren voor bepaalde representatieve functies. Ik ken een groot gerenommeerd bedrijf dat dat gewoon volmondig toegeeft. En dat is nog maar het puntje van de ijsberg.
Maar als je dit door zou voeren zou je ook de generalisatie van rassen niet meer aandacht of lading moet meegeven, dus zouden we eigenlijk de hele term moeten afschaffen

. Op zich wel een intressant concept. Alles zou dan generalisatie of discriminatie zijn, naar gelang of er daadwerkelijk een onderscheid wordt gemaakt qua rechten / mogelijkheden / etcetera.
Ik zou het prima vinden. Dat lijkt me zelfs een uitstekende oplossing.
Dat geloof je niet toch niet zelf

.
Als je goed gelezen had, had je kunnen weten dat ik dat inderdaad zelf ook niet
geloof. Maar ik heb er ook geen enkel bewijs voor, en jij ook niet.
Oh, dus alle argumenten die ik hierboven heb geplaatst zijn sentimentele 'argumenten' die eigenlijk niets voorstellen

.
Daar komt het min of meer wel een beetje op neer ja. Dit hele topic dankt zijn bestaansrecht aan het misplaatste sentiment van iemand met te lange tenen.
Daarnaast vindt ik het onzin om gevoelens in dit soort gevallen niet als semi-argumenten te beschouwen, maar dat zou voeren naar een discussie over de werking van het bewustzijn

.
Zo'n discussie over de werking van het bewustzijn kun je dan misschien beter voeren met iemand die dat ook daadwerkelijk voelt. Met medestanders van de TS bijvoorbeeld.
Maar pas je wel op dat je je niet teveel in hun gevoelens mee laat zuigen? Puur het feit dat een groep mensen bepaalde gevoelens heeft (of zegt te hebben!), wil nog niet zeggen dat die gevoelens ook terecht zijn en dat alles daarvoor moet wijken. Dat lijkt me vooral voor een lid van het Doktersteam wel belangrijk om in het oog te houden!