[advies]Upgrade voor oude PC

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 20:13
Hallo,

Ik heb op het moment een redelijk oude pc. Deze pc komt op het moment niet echt meer mee met de games van nu wat ik toch wel redelijk jammer vindt.

Wat wil ik doen met mijn pc?
Wat ik voornamelijk wil doet is gamen. Een beetje photoshop kan er bij mij ook nog wel bij, maar dan echt op kleine schaal. Ik ben verzot op gamen dus deze pc moet worden geupgrade met oog op bijvoorbeeld Oblivion en Ghost Recon Advanced Warfighter.

Mijn specs zijn als volgt:

Mobo ASUS A7V8X-MX SE
CPU AMD Athlon XP 2200+, niet geOC-ed
GFX XFX 6600GT 128mb AGP, stock speeds.
RAM 768 mb DDR PC2700.
PSU Codegen 400W

Verder is mijn motivatie om deze pc te upgraden ook met het oog op de toekomst, om niet achter te lopen met oude hardware :)

Moederbord: ASRock Dual-SATA2 €54,-
Dit omdat deze voor mij nog het bruikbaarst is vanwege zijn capabiliteit om PCIe én AGP te kunnen draaien, zodat ik mijn oude gfx niet hoef weg te gooien. Verder is er ook (blijkbaar) support voor AM2 processoren.

CPU: AMD Athlon 64 3700+ €214,-
Ik kies deze CPU omdat ik als ik later nog wil upgraden naar bijv. een betere videokaart om op te kunnen gamen, dat deze CPU hem nog wel bijhoudt, want mijn 2200+ zou nooit een 7800GS bij kunnen houden denk ik zo.

RAM: TwinMos 1gb, 2x 512mb PC3200 €90,-
Ik hoor hier goede meningen over, verder blijken deze ook nog eens beter te presteren dan andere merken, alhoewel ik daar het fijne niet van weet.

Mijn budget ligt tussen de €350,- en de €400,-.

Mijn vragen aan jullie tweakers:
1. De CPU support icm mijn gfx. Die combinatie, ik denk dat die toch wel wat meer uit mijn gfx trekt dan mijn 2200+ op het moment doet?

2: Zal deze upgrade het een beetje gaan trekken met de komende games?

3. Hebben jullie nog andere suggesties voor eventuele upgrades?

Bedankt!

PS: Mijn eerste fatsoenlijke startpost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de grootste bottleneck is natuurlijk je videokaart

maar die 3700+ zal er zeker nog wel wat uit persen
en je kan later altijd een nieuwe pci-e k,aart kopen met dat mobo

houd er wel rekening mee dat je nog steeds voornamelijk op low moet spelen

en die support voor AM2 moet je niet teveel van voorstellen
moet je er een groot ding met eigen socket en geheugenbanken erop zetten
niet echt handig voor airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhhh.... Is hier niet een compleet topic over? Het grote topic over dit onderwerp :)

ps: Dus misschien wel een nette SP. Maar helaas gaat ie vast snel dicht :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowflx schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:45:
[...]
Moederbord: ASRock Dual-SATA2 €54,-
Dit omdat deze voor mij nog het bruikbaarst is vanwege zijn capabiliteit om PCIe én AGP te kunnen draaien, zodat ik mijn oude gfx niet hoef weg te gooien. Verder is er ook (blijkbaar) support voor AM2 processoren.
voor AM2-support moet je een extra kaart erbij kopen ( à € 30 (?)) die haaks op je moederbord komt te staan, waardoor de cpu-koeler dicht bij je voeding terecht komt, wat niet ideaal is voor de airflow. Als je echt eens over wilt stappen naar AM2 zou ik je gewoon een nieuw mobo aanraden... Dus hecht hier niet teveel waarde aan.
Mijn vragen aan jullie tweakers:
1. De CPU support icm mijn gfx. Die combinatie, ik denk dat die toch wel wat meer uit mijn gfx trekt dan mijn 2200+ op het moment doet?

2: Zal deze upgrade het een beetje gaan trekken met de komende games?

3. Hebben jullie nog andere suggesties voor eventuele upgrades?
iets performanceverschil zal het wel zijn en nieuwe games zal je ook wel kunnen spelen, maar verwacht niet te veel verschil. Als je games echt merkbaar beter wilt kunnen spelen dan zul je toch je videokaart moeten upgraden...

Je zou ook kunnen kiezen voor een 3000+ of 3200+ ipv de 3700+ en wat meer geld in een videokaart stoppen, dat zul je bij games veel meer merken. Later kan je dan eventueel nog upgraden naar een X2 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 20:13
Ok,

Ik heb mijn keuze gemaakt. Het wordt toch die 3700+ en ik ga inderdaad sparen voor een nieuwe graka, aka de 7900GT :)

Verder heb ik nog een vervelend vraagje dat bij me opkomt,

Ik heb nu géén tijd om iets op te zoeken omdat ik moet gaan werken, en morgen moet ik weg dus ik kan het alleen maar even aan jullie vragen :

Ik heb bij de computerland een miditower gekocht, zo'n lang ding met een mini-mobo erin. De mobo die ik nu heb mATX. Alleen bij de specs die ik van deze kast op heb gezocht zit er geen info of er mATX en/of alleen ATX in past... en omdat die 939dual SATA2 ATX formaat is, en mijn huidige mobo mATX formaat, weet ik niet of hij zal gaan passen en of ik dus een nieuwe kast moet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

zie Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 graag daar zulke topics in posten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.