Toon posts:

[Wanadoo] Problemen met telefonie na vervangen LiveBox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

het volgende is het geval:

Sinds een paar maanden ben ik overgestapt van chello naar Wanadoo Family Telefoon + ADSL. In het begin ging alles goed en was er niets aan de hand, totdat mijn LiveBox het begaf. En juist daar begonnen de problemen, na gebeld te hebben met de helpdesk van wanadoo werd mijn gezegd dat ik de LiveBox op kon sturen en dat mij dan vervolgens een nieuwe LB toegestuurd zou worden. Inmiddels heb ik de nieuwe LB ontvangen en correct volgens de handleiding aangesloten. Het internet doet het perfect, alleen kan ik niet meer bellen via de VOIP functie, gebeld worden wil echter nog wel. Dit houdt dus in dat wanneer ik iemand wil bellen ik eerst een splitter er tussen moet zetten om vervolgens over de KPN lijn (via mijn KPN basis abbo dus) te bellen.
Weer de helpdesk bellen dus, maar helaas konden hun ook niets voor mij doen. Wanneer ik inlog op de LB dan zie ik netjes staan dat zowel de telefonie als de internet link geactiveerd zijn.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om weer gewoon via mijn LB te kunnen bellen.

Spect van de LiveBox:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLM_220278
Referentie 3202WNLM_220278

Verder heb ik uiteraard eerst het Forum doorzocht met de volgende zoektermen, dit helaas zonder bruikbaar resultaat:
* Wanadoo Family geen telefonie
* geen telefonie na vervangen LiveBox
* geen telefoon via livebox

Pogingen ondernomen om het op te lossen:
* Resetten van het modem
* Harde reset van het modem
* Firmware upgraden van het modem
* Modem geconfigureerd

alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 00:29 . Reden: ondernomen pogingen er extra bijgezet ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 23:24

lordsnow

I know nothing

Staat in je LB wel je eigen Wanadoo telefoon nummer, en netnummer?

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:18:
Staat in je LB wel je eigen Wanadoo telefoon nummer, en netnummer?
jah dat staat allemaal goed. het vreemde is dat de helpdesk van wanadoo het ook niet meer wist en het zou doorgeven aan hun Technische Dienst. Alleen heb ik het idee dat dat nog wel eens een lange tijd kan gaan duren.