Toon posts:

24 inch Trinitron Sony Gdm-Fw900: convergence probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een paar dagen de gelukkige eigenaar van een Sony Gdm-Fw900 uit 2001. Heerlijke monitor, moet ik zeggen. Maar:

Ik heb er een >klein< probleempje mee:

Deze monitor is opzich redelijk goed af te stellen, maar ik kijg de convergence niet helemaal goed. De convergence is af te stellen; verticaal, horizontaal, verticaal boven en verticaal onder. Het probleem is dat de convergence aan de uiterst linker en uiterst onder zijde van het sherm ongeveer 5 cm naar binnen toe niet helemaal goed is.

Ik heb sinds enige tijd ervaring met een Sony CRT beamer uit 1991, die in 9 verchillende zones af te stellen is. Nou vroeg ik me af of hier iemand enig idee heeft of dit ook met een (Sony Trinitron) monitor het geval is; misschien iets met potmeters onder de kap bijvoorbeeld.

Suggesties?

Bij voorbaat dank, Elwin.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:39

rdejongjr

Gnome

*kick*

Heb er een manier voor, maar is niet helemaal zonder gevaar!

http://www.geocities.com/gregua/windas/

hier staat beschreven hoe je een kabel kunt maken voor de service poort, en waar en hoe je de software kunt krijgen.
Ik heb zelf per ongeluk maar de helft vanmn orginele file terug gezet, en daardoor een heleboel instellingen flink verneukt.

Dus tripple-check voordat je iets veranderd, dat je kabel 100% is, en dat je een goede orginele configuratie als backup hebt.

Het is een zeer handig programma, voor convergence is er een raster van +- 150 vakjes die je allemaal appart kunt stellen (dus ook de hoeken).

Hopelijk heb je er wat aan.

MVG
mij

*edit*typfouten