[Thunderbird] van POP3 naar IMAP problemen

Pagina: 1
Acties:

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53
Elleu,

We zijn op mijn werk onlangs overgegaan van POP3 accounts naar IMAP. Erg leuk, fijn handig etc, maarrr, ik heb een tiental email accounts in Thunderbird ingesteld, waarbij mijn werk-email-accounts bovenaan staan.

Goed, Ik heb inmiddels begrepen dat je het server type om een aantal redenen niet aan kan passen in Thunderbird (of welke andere client dan ook; schijnt problemen op te leveren met synchronisatie) Als dit wèl kan, please enlighten me :P

Mijn alternatief -en inmiddels ook soort-van uitgevoerd- is om een backup te maken van email account, hetzelfde account opnieuw aan te maken maar dan met IMAP als servertype, en de gebackup'te emails te restoren naar het nieuwe account.

Hierbij loop ik tegen een aantal problemen:
• Ik kan mijn emails niet meer restoren :+ (lees: ik weet niet hoe :+)

• Als ik mijn Local Directory van mijn IMAP account instel op de Local Directory die ik voor mijn POP3 account gebruikte, dan zie ik bij het opstarten van Thunderbird wel mooi alle foldertjes, maar geen mail. Op zich vrij logisch eigenlijk. Als ik een foldertje aanklik, krijg ik de foutmelding dat die folder ook niet bestaat op de server. Ook nog logisch. maar niet leuk ;(

• De nieuwe account staat onderaan de lijst, en da's niet de bedoeling. Mijn werk-email-accounts moeten bovenaan staan, want ik wil natuurlijk niet moeten scrollen om m'n primary email te checken 8)7 .. Ik zie alleen geen enkele mogelijkheid om deze volgorde aan te passen :?

Goed, het feit dat ik mijn oude emails niet meer kan restoren is niet 't grootste probleem; alles was afgehandeld of gearchiveerd; het zou alleen *makkelijk* zijn als deze toch op 1 of andere manier teruggezet konden worden. Iemand daar een idee voor ?

Het belangrijkste is echter die volgorde .. Ik wil natuurlijk ook niet alle accounts opnieuw aanmaken zodat mijn werk weer bovenaan staat. Ik heb al in de prefs.js file gekeken, maar kan niks vinden wat enige volgorde aan de accounts aangeeft. Geen idee dus of dit kan en hoe ik dit moet aanpakken.

Iemand ? :)