Toon posts:

PCMCIA kaart voor laptop met alleen Expresscard slot

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een laptop met een Expresscard slot aangeschaft (Amilo Pi ...), ik ben heel tevreden over deze laptop alleen nu zit ik toch wel met een groot probleem.
Toen ik deze laptop aanschafte had ik geen flauw benul wat een Expresscard slot nou precies is en ik wist niet eens dat dit erin zat. Onlangs heb ik EDGE van Telfort aangeschaft omdat ik de behoefte heb voor mobiel internet via mijn laptop. Jullie raden het al.... de kaart pastte niet in de laptop en dat is natuurlijk een groot probleem. Weten jullie een oplossing om toch deze kaart werkende te krijgen via USB of een ExpressCard > PCMCIA omzetter of iets dergelijks. Ik heb me hier rot naar gezocht op Google maar ik kan hier niets over vinden. Desnoods moet het maar via Bluetooth en een mobiele telefoon, is dit een goed alternatief? (Is zo'n mobiele telefoon goedkoop en kan ik dan evensnel internetten via de laptop?) Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Roogr

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen idee wat Expresscard > PCMCIA betreft. Ik denk dat als het al bestaat (theoretisch moet het wel kunnen denk ik, PCI-e is soort van protocol-compatible met PCI 2.3 - maar misschien zeg ik wel heel domme dingen nu) dat het dan in ieder geval een peperdure adapter zal zijn...

GSM met EDGE en Bluetooth is een prima alternatief, en moet net zo snel zijn. Misschien kan je nog met Telfort regelen dat de kaart terug mag, en je een EDGE foon mag uitzoeken?

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Simpel gezegd ben je de lul.
Express card is de opvolger van PCMCIA. Aanbod is op dit
moment nog heel beperkt, maar zal de komende maanden wel veranderen
omdat nieuwe modellen laptops het standaard zullen hebben.

Ik weet niet of er adapters zijn om het om te zetten. Volgens mij niet.
Enige wat je kan doen is je provider bellen en vragen of ze van plan
zijn binnenkort ExpressCard kaarten uit te brengen.
Anders wordt het wachten