Toon posts:

MSI 6800GT SLI geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag geprobeerd twee MSI 6800GT's in SLI te krijgen op een Asus A8N-SLI moederbord op het volgende systeem:

AMD64 3500+
1024gb geheugen
MSI 6800GT 256mb PCI-e 2x
Aopen voeding 400watt

Het eerste wat jullie op zal vallen is de voeding. Destijds een vrij dure voeding (+- 100,-) dus kwalitatief een goed ding lijkt mij. We hebben met zo'n PSU Calculator berekend dat het hele systeem vol belast zo'n 350watt zou trekken, theoretisch is die 400watt dus genoeg. De kaart wordt ook keurig gevonden in windows en alles lijkt goed te gaan. Alleen in Call of Duty 2 blijft de FPS exact hetzelfde als met 1 kaart. Ook in 3dmark 2005 worden geen extra punten gescoord.

Ik heb de kaart via deze guide geinstalleerd:
http://www.slizone.com/object/slizone_howtobuild_1.html

Alles gaat prima tot deze stap 5:
Afbeeldingslocatie: http://www.slizone.com/docs/IO/22347/how5_diagram1.jpg

Dat vinkje komt niet tevoorschijn en in plaats daarvoor zegt hij dat kaart 2 vervangen moet worden voor een SLI kaart als dit nog niet het geval is. Nou dat is dus wel het geval dus ik begin mij af te vragen wat dit probleem veroorzaakt. Die guide geeft voor een low-end SLI systeem (voor zover SLI low-end is 8)7 ) amd 4000+ met een 6600GT in SLI minimaal 400watt aan, een midrange 4000+ in SLI geeft minimaal 450watt nodig. Aangezien het een 3500+ is met 6800GT zou het toch wel moeten kunnen??

Dus doen we iets fout of kan de hardware (voeding) het gewoon niet aan? Aangezien alles tot die stap goed gaat en de monitor op beide kaarten beeld geeft. Nieuwste forceware is geïnstalleerd vanaf Slizone.com maar ik krijg dat vinkje gewoon niet!

Help!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 15:53
Het probleem lijkt mij niet bij de voeding te liggen in eerste instantie, aangezien de kaart gewoon herkent wordt. Heb je wel het sli selector kaartje omgedraaid op je moederbord? van singel naar dual dus..?

Verwijderd

Topicstarter
nilsx schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:45:
Heb je wel het sli selector kaartje omgedraaid op je moederbord? van singel naar dual dus..?
uuuh sli selector kaartje?? 8)7

Natuuurlijk had ik die omgedraaid! *kuch O+ kuch*

Ik zal het ff aan m'n maat doorgeven want dat hadden we dus nog niet gedaan! Ik post wel als dat het was (zal dan bijna wel he!)

Verwijderd

Topicstarter
Jep dit was het probleem dus. We zullen wel niet goed gelezen hebben ofzo. Bedankt, dit is toch weer het mooie van tweakes.net. Binnen 5 minuten reactie met de juiste oplossing :)