Op zoek naar exotische H-W voor Linux.

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Hello everybody.

Ik wil graag een 3e PC'tje ineensteken om eindelijk een beetje met Linux te leren werken. Maar omdat ik toch nauwelijks reserve onderdelen heb moet ik de 2ehands markt op.

Nu dacht ik bij mezelf, als ik toch een 3e mashien moet kopen, waarom dan niet iets exotisch?

Momenteel heb ik een K7 800@950 en een Dual PPro 200. Die Dual vind ik dus ook al lekker exotisch. Probleem is natuurlijk dat het niet te veel geld moet kosten.

Vereisten:

- Vlot Linux draaien, ZONDER dat ik beperkingen merk door de HW.
- +/- PC compatibel zijn, dus iig muis, keyboard en scherm moeten "standaard" zijn.
- Moet in m'n windoos netwerk kunnen functioneren aka via telnet erop werken. (100 MBit verplicht)
- GOEDKOOP

Iemand ideën?

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je iets exotisch wilt, neem dan geen GNU/Linux! Het wordt tegenwoordig door bijna iedereen gebruikt (zelfs ik :)).
Ga anders voor een SGI Rxxxx met NetBSD o.i.d. Dat is al behoorlijk exotisch, en ze zijn te vinden op eBay.

Tenminste, dat is mijn idee.

Het meest exotische wat ik heb is een 6-way pentium pro met 2 450gx chipsets, dual pci buses, en daar gaat FreeBSD, GNU/Linux en BeOS iig op. *BSD verschilt niet veel met GNU/Linux qua structuur, dus dat kan je ook gebruiken als je iets wil leren over *n[iu]x omgevingen.

• Orbit
Hmmmm, die dingen zijn DUUR !!!!, zelf 2e hands. Damn, nog iedeën?

Verwijderd

Ik vind Intel compible zooi niet exotisch
maar wel powerpc alpha sparc enz :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Hmm als je exotisch wilt... Ik heb hier nog een Sun Sparcstation 1+ staan die hopeloos in de weg staat. De harde schijven zijn er uit, maar hij heeft nog wel 16 Mb geheugen, en een videokaartje.

Paar nadeeltjes:
- Traag!!! 25 Mhz sparc ofzo...
- Insteekkaartjes zijn Sbus, en da's alleen compatible met zichzelf.
- En een gewoon toetsenbord/muis/monitor kan je ook vergeten.

Voordelen:
- Je kunt ook via de seriele poort werken. Je kunt zelfs gewoon in het "bios" komen via een seriele kabel.
- On-board SCSI
- On-board netwerk (AUI :))
- En je hebt zo'n mooi 'pizzabox' kastje.

• Orbit
Bedankt vor het aanbod Vink, maar als er zelfs geen scherm enzo voor te vinden is ...

Nee, vereiste zijn echt wel dat het qua input-output vrij standaard is. En 100Mbit moet erin zitten of gezet kunnen worden.

Ik moet zeggen, dat ik al leuek dingen heb gevonden, maar telkens rond de 25.000 BEF

Das net te veel

Verwijderd

hoeveel euro's? 25000 zegt de meeste hier nix

ps euro = fl.2.31

• Orbit
25.000/18 = Gulden zeker?

ongeveer dan 1.350 FL

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Dan zou ik zeggen een tweedehands alphatje zien te scoren... Overigens zit ik overdag achter een Ulrasparc 10, en dat is minder exotisch. Die heeft wel een UltraSparc chip, maar als je hem openschroeft kom je gewoon een IDE-harddisk en PCIkaartjes tegen. Nieuw kosten die dingen nog iets van 10.000 gulden ofzo, maar daarvan is minimaal de helft voor het Sun-logotje. Misschien kan je daar een tweedehandsje van vinden?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een alpha? of is dat niet exotisch genoeg? Past standaard pc-spul in, behalve het geheugen dat is wat kritischer.
Ik heb ergens een linkje gezien naar een leverancier. dacht dat het www.alpha4all.nl was.
Pagina: 1